اطلاعیه

🔴 نصب کفپوش استاندارد هندبال Gerflor در تالار هندبال فدراسیون پس از سال‌ها 🔴

کد مطلب: 3516
دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا؛

چین تایپه، حریف دوم هندبالیست‌های نوجوان ایران در قهرمانی آسیا

آقایان

سه شنبه, 13 شهریور 1403 17:09

نوجوانان ملی‌پوش هندبال کشورمان فردا با چین تایپه در قهرمانی آسیا مصاف می‌کنند.

چین تایپه، حریف دوم هندبالیست‌های نوجوان ایران در قهرمانی آسیا بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان پس از دیدار با چین که با نتیجه ۲۳ - ۲۸ به پیروزی رسید، فردا، چهارشنبه، در دومین دیدار خود در مرحله مقدماتی دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا رودرروی چین‌تایپه به میدان می‌رود. 

چین تایپه روز گذشته در نخستین دیدار خود برابر کویت ۳۱ - ۳۷ شکست را پذیرا شد. 

چین تایپه تاکنون 5 بار در این رویداد شکرت کرده که برنز بازی‌های 2018 اردن بهترین مقامی است که در این مسابقات کسب کرده است. یک رده پنجمی در مسابقات 2005 بانکوک، دو مقام هشتمی در رقابت‌های سال های 2008 اردن و 2010 امارت و همچنین یک مقام دهمی در بازی‌های سال 2012 بحرین از دیگر دستاوردهای این تیم است. 

تیم ملی هندبال نوجوانان ایران پیشینه خوبی در این رقابت‌ها با کسب یک نشان طلا، 2 نقره و یک برنز و ایستادن در رده چهارم جدول مدالی دارد. 

نوجوانان ایران مدال طلا خود را در رقابت‌های سال 2006 تهران کسب کردند. 2 مدال نقره تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان نیز در سال‌های 2005 بانکوک با شکست برابر کره‌جنوبی با نتیجه 31 -38 و مسابقات 2022 بحرین با شکست برابر همین تیم با نتیجه 22 -26 به دست آمد. تنها برنز ایران نیز در رقابت‌های سال 2008 امان با پیروزی مقابل بحرین با نتیجه 31 -25 کسب شد. 

 دیدار تیم ملی هندبال نوجوانان ایران و چین تایپه فردا، چهارشنبه، 14 شهریور و از ساعت 17:45 به وقت کشورمان آغاز می‌شود. در دیگر بازی‌های فردا قطر با امارات متحده عربی، چین با کویت، بحرین با عراق و هند با اردن مصاف می‌کند. 

دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا از 13 تا 24 شهریور ماه به میزبانی اردن برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط