اطلاعیه

🔴تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد🔴دختران جوان ایران در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان در گروه A با رومانی، هلند و برزیل همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 750
برگزاری نشست رؤسای هیئت‌های استانی هندبال کشور با رئیس فدراسیون

پاکدل: هیئت‌های استانی بازوان پرتوان فدراسیون هستند / قدردان تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی هیئت‌های استانی هستم

فدراسیون هیئت‌ها

پنجشنبه, 23 دی 1400 22:00

نشست رئیس فدراسیون هندبال با روسای هیئت‌های استانی سراسر کشور برگزار شد.

پاکدل: هیئت‌های استانی بازوان پرتوان فدراسیون هستند / قدردان تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی هیئت‌های استانی هستم بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، نشست رئیس فدراسیون هندبال با روسای هیئت‌های استانی سراسر کشور با موضوع تشریح عملکرد فدراسیون در سال جاری و برنامه‌های در دست اقدام فدراسیون به صورت آنلاین برگزار شد.


در این نشست علیرضا پاکدل ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات روسای هیئت‌های هندبال کشور اظهار کرد: هیئت‌های استانی بازوهای پرتوان فدراسیون هستند و بی‌شک پیشرفتی در هندبال رخ نخواهد داد مگر آنکه حضور فعال هیئت‌های سراسر کشور را داشته باشیم.


وی افزود: همزمان با آغاز فعالیتم در فدراسیون با مشکلات متعددی روبرو بودیم که از جمله آنها مشکلات مالی بود. متاسفانه تراز مالی فدراسیون منفی و شاهد بدهی‌های میلیاردی در فدراسیون بودیم و تلاش خود را به کار بستیم تا این مشکلات را حل نماییم.


رئیس فدراسیون هندبال با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های اقتصادی و مالی گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی توانستیم بخش عمده‌ای از بدهی‌های فدراسیون را به مرور پرداخت کنیم و در ادامه نه تنها بدهی‌های فدراسیون را به صفر رساندیم بلکه تراز مالی فدراسیون را نیز مثبت نمودیم. البته تنها به این موضوع اکتفا نکردیم و به دنبال یافتن یک حامی مالی بزرگ رفتیم و خدا را شکر توانستیم یک اسپانسر بزرگ را وارد هندبال کشور کنیم.


پاکدل خاطر نشان کرد: پس از شیوع کرونا لطمات زیادی به ورزش ایران و جهان وارد شد و هندبال نیز از این آسیب مصون نماند، اما برنامه‌ریزی ویژه‌ای را انجام دادیم تا بتوانیم آسیب‌ها را به حداقل برسانیم و فعالیت‌های خود را نیز به بهترین شکل دنبال نماییم.


وی با اشاره به تراکم برنامه‌های فدراسیون در سال 1400 خاطر نشان کرد: در سال 1400 شاهد حجم زیادی از برنامه‌ها در بخش داخلی و بین‌المللی هستم. از برگزاری رویدادهای مختلف داخلی تا اعزام‌های پرتعداد برون مرزی سبب شده تا 1400 برای هندبال ایران سال ویژه‌ای شود. ما نیز تمامی برنامه‌هایی که در نظر داشتیم را تا کنون دنبال نمودیم و انشالله تا پایان سال نیز بتوانیم به بهترین شکل برنامه‌های خود را به پایان برسانیم.


پاکدل افزود: همچنین با توجه به اهمیت تیم‌ ملی مردان یک مربی برجسته را برای هدایت تیم ملی در نظر گرفتیم و برنامه‌های بسیار خوبی را نیز برای تدارک تیم دنبال شد تا با بهترین شرایط ملی‌پوشان عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی عربستان شوند. حضور مانوئل فرناندز در هندبال ایران بسیار حائز اهمیت است و حتی در بخش آموزش و دانش‌افزایی نیز از حضور وی بهره بردیم. 


رئیس فدراسیون هندبال به اعزام‌های برون مرزی تیم‌های ملی اشاره کرد و گفت: امسال تمامی تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف هم در بخش سالنی و هم در بخش ساحلی به مسابقات اعزام شده و خواهند شد. همچنین امسال تیم ملی بانوان را به مسابقات قهرمانی جهان اسپانیا اعزام نمودیم و از نظر تعداد اعزام سالی کم‌نظیر و حتی بی‌نظیری را در هندبال ایران داشتیم.


پاکدل در ادامه از تلاش‌های هیئت‌های استانی برای میزبانی از رویدادهای مختلف قدردانی نمود و گفت: میزبانی از اردوهای تیم ملی و رقابت‌های مختلف یکی از اقدامات ارزشمند هیئت‌های استانی است که می‌تواند هم به رشد هندبال کشور کمک نماید و هم به دیده شدن و حرکت رو به جلوی هیئت میزبان کمک کند.


رئیس فدراسیون هندبال افزود: یکی از مهم‌ترین رویدادهای امسال مسابقات هندبال نونهالان کشور به میزبانی یزد بود که با حضور پرتعداد تیم‌های نونهالان از سراسر کشور برگزار شد. این رویداد نویدبخش رخ دادن یک اتفاق ویژه در بحث استعدادیابی و سرمایه‌گذاری بر روی سنین پایه است. ما در فدراسیون هر آنچه در توان داریم را برای سنین پایه به کار بسته‌ایم تا شاهد آینده‌ای درخشان برای هندبال کشور باشیم.


او با تاکید بر برنامه‌ریزی فدراسیون برای ارتقای جایگاه ایران در هندبال آسیا، گفت: متاسفانه هندبال ایران از آسیا عقب افتاده و در این مدت تمام تلاش ما در فدراسیون با همراهی شما عزیزان بر این استوار بوده که هندبال ایران در آسیا بتواند جایگاه بهتری پیدا کند. بی‌تردید فاصله ایجاد شده ظرف مدت زمان کوتاهی جبران نخواهد شد اما با سرمایه‌گذاری ویژه‌ای که در تیم‌های هندبال و به‌خصوص رده‌های سنی پایه‌ داشته‌ایم در آینده‌ای نه چندان دور هندبال ایران یکی از برترین‌های آسیا خواهد شد.


رئیس فدراسیون هندبال همچنین به کسب کرسی‌های مهم در فدراسیون هندبال آسیا اشاره کرد و گفت: امسال موفق به کسب چند کرسی مهم در هندبال آسیا شدیم. کسب کرسی هیئت رئیسه فدراسیون هندبال آسیا به همراه شش کرسی دیگر  می‌تواند در رشد هندبال ایران اثربخش باشد.


پاکدل افزود: سرمایه‌گذاری بسیار خوبی نیز در رده‌های سنی پایه انجام داده‌ایم و با به کار بستن کادر خبره و توانمند و همچنین هزینه‌کرد مالی تلاش داریم تا در آینده شاهد رشد هندبالیست‌های قدرتمندی در تیم‌های ملی بزرگسالان باشیم. همچنین تاسیس و راه اندازی آکادمی‌های هندبال وتعیین پایگاه‌های قهرمانی درسطح کشور را یکی از برنامه‌های مهم در دستور کار خود در فدراسیون قرار دادیم و این دو مهم در آینده هندبال ایران اثرگذاری ویژه‌ای خواهد داشت.


رئیس فدراسیون هندبال همچنین به برنامه‌های فدراسیون در بخش‌های دیگر نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر بخش قهرمانی در بخش همگانی نیز برنامه‌های متنوعی را در سراسر کشور در نظر گرفتیم تا بتوانیم علاقه‌مندان به هندبال را بیشتر کنیم و خوشبختانه در این بخش نیز اتفاقات خوبی رخ داد.


وی همچنین به نگاه ویژه فدراسیون هندبال در این دوره به بخش بانوان اشاره کرد و گفت: رعایت عدالت میان بانوان و آقایان جزو برنامه‌های اصلی ما از ابتدا تاکنون بوده و خواهد بود. همه باید نسبت به سرمایه‌گذاری در بخش بانوان اهتمام داشته باشیم و هیچ تفاوتی نباید وجود داشته باشد. به همین منظور امسال تیم ملی بانوان بزرگسالان را به رقابت‌های قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان اعزام کردیم و تیم‌های جوانان و نوجوانان را نیز به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام خواهیم کرد.


پاکدل همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حضور داوران ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی هندبال اشاره کرد و گفت: حضور داوران ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی یک افتخار برای خانواده بزرگ هندبال است و ما نیز به این حضور افتخار می‌کنیم. با توانمندی بالایی که در جامعه داوران هندبال ایران داریم شاهد افتخارات بیشتر در این عرصه خواهیم بود.


وی افزود: امسال شاهد حضور کوبل داوری مردان ایران آقایان قیصریان در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی عربستان هستیم. همچنین یک کوبل داوری از بانوان پرتلاش ایران در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا و یک کوبل دیگر در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا به میزبانی قزاقستان حضور دارند. پیش از این نیز شاهد حضور کوبل داوری بانوان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا بانوان در اردن بود که تمامی این حضورها مایه افتخار است.  


رئیس فدراسیون هندبال همچنین به برخی اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش نیز اشاره کرد و گفت: یکسان‌سازی امر آموزش بعد از ماه‌ها کار کارشناسی توسط کمیته مربیان و آموزش و استفاده از تجارب اعضای کمیته و صاحب‌نظران جهت تدوین سرفصل‌های دوره‌های مربیگری درجات مختلف از جمله اقدامات صورت گرفته بود.


پاکدل در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای حضور در فدراسیون تاکید داشته‌ام که هیئت‌های استانی ستون‌ها اصلی هندبال کشور را تشکیل می‌دهند و هر آنچه بتوانم برای پیش‌برد اهداف استان‌ها به کار خواهم بست. باید از زحمات و تلاش‌‌های خستگی‌ناپذیر روسا و سرپرستان محترم هیئت‌های استانی در سراسر کشور تشکر و قدرانی ویژه‌ای نمایم و امیدوارم با همدلی خوبی که در خانواده بزرگ هندبال ایران شکل گرفته بتوانم شاهد سربلندی و موفقیت روزافزون هندبال ایران باشیم.


همچنین در این جلسه روسای هیئت‌های استانی به بیان نقطه نظرات و دغدغه‌های خود در زمینه هندبال استان و کشور پراختند و رئیس فدراسیون نیز پاسخ‌گوی سوالات مطرح‌شده بود.

اخبار فدراسیون هندبال

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط