اطلاعیه

🔴 سرمربی جدید تیم ملی هندبال ایران معرفی شد🔴

کد مطلب: 3541

پاکدل: به وعده‌ای که دادیم وفا کردیم/ رافائل را آوردیم تا ایرادات و نیازهای هندبال را برطرف کند

گفت‌و‌گو

دوشنبه, 26 شهریور 1403 15:29

رئیس فدراسیون هندبال در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: ما به دنبال مربی کارآمد و باسابقه بودیم تا نیازها و ایرادهای هندبال را برطرف کند برهمین اساس هفته گذشته با «رافائل گویجوسا کاستیلو» قرارداد بستیم.

پاکدل: به وعده‌ای که دادیم وفا کردیم/ رافائل را آوردیم تا ایرادات و نیازهای هندبال را برطرف کند بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، علیرضا پاکدل، رئیس این فدراسیون ظهر امروز ، 26 شهریور، در نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص قرارداد با سرمربی اسپانیایی تیم ملی، اظهار داشت: یکسال و نیم دیگر مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی ناگویا را در پیش داریم و ما هم وعده داده بودیم تا پایان شهریور سرمربی خارجی تیم ملی را مشخص و معرفی کنیم. این بار به سمت کسی رفتیم تا به هندبال ما کمک کند. به دنبال مربی کارآمد و باسابقه بودیم تا نیازها و ایرادهای هندبال را برطرف کند.

وی افزود: در جلسه کمیته فنی به ۱۰ شاخصه برای انتخاب سرمربی تیم ملی رسیدیم و سعی کردیم با عجله سرمربی را انتخاب نکنیم زیرا منجر به شکست خواهد داشت. به دنبال سبک جدیدی در هندبال هستیم و مربی نباید سن زیادی داشته باشد زیرا شاید حوصله آنکه برای کار میدانی وقت بگذارد، نداشته باشد. ما در کنار این مربی به دنبال برنامه‌ریزی خوب در رده‌های پایه هستیم. کسی که به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب می‌شود باید در پشتوانه‌سازی، رهبری و استعدادپروری کمک کند.

رئیس فدراسیون هندبال عنوان کرد: باید مربی شناخت نسبی نسبت به آسیا داشته باشد تا زمان را از دست ندهیم. چند گزینه از قبل داشتیم و با چند گزینه جدید نیز وارد مذاکره کردیم و دوستان کمیته فنی توصیه کردند که با مربی از شرق اروپا تعامل نکنیم. وارد گزینه‌هایی شدیم که با این شاخصه‌ها تطبیق داشته باشد. دو گزینه را انتخاب و مذاکره را فشرده کردیم. یکی از گزینه‌ها با ۹۰ درصد شاخصه‌ها و خواسته‌های کمیته فنی تطبیق داشت. در نهایت با سرمربی جدید به توافق رسیدیم و هفته گذشته با او قرارداد بستیم.

پاکدل با بیان اینکه «رافائل گویجوسا کاستیلو» سرمربی اسپانیایی به مدت دو سال با فدراسیون هندبال ایران قرارداد بسته است، افزود: این سرمربی اسپانیایی، مدرس رسمی فدراسیون جهانی هندبال است که در سال ۲۰۱۲ نیز هدایت تیم ایران را برعهده داشت اما به دلیل اینکه وی در آن زمان سرمربی تیم ثامن الحجج بود و آن تیم شاکله اصلی تیم ملی را تشکیل می‌داد، قرارداد رسمی با وی امضا نشده بود. رافائل در آن زمان توانست با تیم ملی هندبال ایران سهمیه جهانی کسب کند ولی او را از سرمربیگری تیم ملی ایران برکنار کردند، در صورتی که  نتیجه خوبی با او گرفتیم و اولین صعود ما به جام جهانی با این مربی اسپانیایی بود و با همین مربی توانستیم به مدال برنز قهرمانی آسیا برسیم. 

وی اظهار داشت: وی نهم یا دهم مهر به ایران خواهد آمد وچهار هفته اول لیگ برتر را رصد خواهد کرد. برای اولین بار است که قبل از ۱۸ ماه تا مسابقات قهرمانی آسیا اردوی تیم ملی تشکیل وبرنامه ریزی های لازم انجام میگردد. مدیریت تیم‌های پایه را به رافائل خواهیم سپرد زیرا خواسته اصلی ما از وی اصلاح ساختار اصلی هندبال است تا بتوانیم در بازی‌های آسیایی به مدال برسیم. ضمن آنکه اجازه دهید مبلغ قرارداد را اعلام نکنیم ولی باید اعلام کنم که این قرارداد به لحاظ مالی یکی از بهترین قرادادهای منعقده با مربیان خارجی در تاریخ هندبال است.

پاکدل در پاسخ به سوال خبرنگاری عنوان کرد: من هنوز معتقدم که «وسلین وویوویچ» سرمربی خوبی است و امروز تیم ملی قطر او را به عنوان سرمربی انتخاب کرد اما او نتوانست از نظر فرهنگی و اجتماعی و عاطفی با بازیکنان ما ارتباط برقرار کند اما رافائل انگیزه زیادی دارد و هنوز به رویاهایش در هندبال نرسیده است. ما به این نتیجه رسیدیم مربی که اشباع شده و مقام‌های جهانی آورده شاید نتواند آن‌گونه که باید برای تیم ملی تلاش کند برای همین رافائل را انتخاب کردیم و این مربی با 54 سال سن با انگیزه فراوان در پی کسب موفقیت است.

رئیس فدراسیون هندبال همچنین درباره عدم کسب سهمیه جهانی تیم  نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: ما برای این تیم برنامه‌ریزی خوبی داشتیم و همه شرایط را برای موفقیت آنها فراهم کردیم. در حال حاضر ۲ نسل خیلی خوب تربیت شد و درباره نوجوانان یک جای کار ما ایراد دارد. ما همواره تا دقایق آخر دو سه گل جلو بودیم و بحرین و کویت را باید می‌بردیم و در ثانیه‌های آخر مساوی و بعد شکست خوردیم. برای همین رافائل را آوردیم تا این ضعف را برطرف کند.


اخبار مرتبط