اطلاعیه

🔴دختران جوان ایران در گروهی سخت با رومانی، هلند و برزیل در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 3228
بیست و چهارمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان دختر جهان؛

هم گروهی تیم ملی جوانان دختر ایران در گروه مرگ/ پرافتخارترین های قهرمانی جهان در گروه ایران

بانوان تیم‌های ملی

یکشنبه, 26 فروردین 1403 11:49

با انجام قرعه کشی مسابقات جوانان جهان دختر، ایران در گروه مرگ با رومانی، هلند و برزیل همگروه شد.

هم گروهی تیم ملی جوانان دختر ایران در گروه مرگ/ پرافتخارترین های قهرمانی جهان در گروه ایران بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، شب گذشته قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان دختر جهان برگزار شد که طی آن 32 تیم شرکت‌کننده از جمله تیم ملی هندبال کشورمان حریفان خود را شناختند. 

مسابقات قهرمانی جوانان دختر جهان مسابقات رسمی بین تیم های ملی هندبال زیر 20 سال جوانان دختر جهان است که از سال 1977 توسط فدراسیون بین المللی هندبال برگزار می‌شود. این مسابقات هر دو سال یک بار در سال‌های زوج برگزار می شود و امسال کشور مقدونیه میزبان بیست و چهارمین دوره از این رقابت‌هاست.

با برگزاری قرعه‌کشی که شب گذشته انجام شد تیم ملی هندبال ایران در گروه A و در گروهی سخت با رومانی، هلند و برزیل همگروه شد. 

دیگر تیمهای آسیایی نیز با قرعه‌های سخت روبرو شدند بطور مثال ژاپن در گروه D با دانمارک و نروژ (تیم‌های رده دوم و سوم جدول مدالی) و تیم ملی چین در گروه E با سوئد و جمهوری چک همگروه شدند. کره‌جنوبی نیز با مجارستان (نایب قهرمان دوره قبل) و آرژانتین و مکزیک همگروه شد. 

رومانی که تیم اول گروه A است، با 2 طلا و 3 برنز در رده پنجم پرافتخارترین تیم‌های جهان ایستاده است. این تیم همچنین یک عنوان هفتمی، 3 عنوان پنجمی و یک عنوان ششمی، هشتمی، دهمی، یازدهمی، سیزدهمی و هجدهمی را در کارنامه 16 حضور خود در این رقابت‌ها دارد. 

هلند نیز با یک برنز همراه با تیم‌های ملی لهستان، مونته‌نگرو  و آلمان غربی در رده 15 پرافتخارترین تیم‌های جهان قرار دارد و طی 15 حضور خود در این مسابقات 3 عنوان نهمی، 2 عنوان هشتمی، 2 عنوان سیزدهمی و یک عنوان ششمی، پنجمی، یازدهمی، دهمی، هفدهمی و هجدهمی کسب کرده است. 

برزیل نیز 16 مرتبه در مسابقات قهرمانی جوانان دختر جهان شرکت کرده که طی این ادوار 2 رده نهمی، 2 رده یازدهمی، 4 عنوان دوازدهمی، 3 عنوان سیزدهمی و 2 رده پانزدهمی را به دست آورده است. 

طی 24 دوره برگزاری این مسابقات روسیه با 8 مدال از جمله 7 مدال طلا و یک نقره پرافتخارترین تیم جهان در این مسابقات است. پس از روسیه دانمارک با 2 طلا، 3 نقره و 3 برنز و نروژ با 2 طلا، 2 نقره و 2 برنز ایستاده‌اند. 

لازم به یادآوری است بیست و چهارمین دوره رقابت های جوانان دختر قهرمانی جهان از ۳۰ خرداد تا ۱۰ تیر سال جاری با حضور ۳۲ تیم در  کشور مقدونیه شمالی برگزار خواهد شد.


تیم ملی هندبال جوانان دختر

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط