اطلاعیه

🔴تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد🔴دختران جوان ایران در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان در گروه A با رومانی، هلند و برزیل همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 2306

نشست خبری رییس فدراسیون هندبال با رسانه‌ها برگزار شد

فدراسیون

دوشنبه, 25 اردیبهشت 1402 14:28

رئیس فدراسیون هندبال در جمع خبرنگاران گفت که اگر هندبال به بازی‌های آسیایی اعزام نشود از مدار قهرمانی دور می‌شویم ضمن اینکه برای انتخابی المپیک دچار مشکل می‌شویم.

نشست خبری رییس فدراسیون هندبال با رسانه‌ها برگزار شد بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال صبح امروز در کنفرانس خبری که در محل این فدراسیون برگزار شد، با اشاره به تصمیمات جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک آسیایی و پاراآسیایی مبنی بر اعزام تیم ملی بانوان به هانگژو و بررسی مجدد اعزام تیم ملی مردان گفت: هنوز خبری از جانب فدراسیون برای اعزام هندبال زنان اعلام نشده چون هنوز به ما ابلاغ نشده است. در مورد تیم ملی هندبال مردان هم دو ماه قبل اعلام شد که تیم اعزام می‌شود حتی در آن زمان جلسه‌ای با مناف هاشمی و وویوویچ داشتیم که انگیزه دادند و قول پاداش ویژه برای مدال بازی‌ها در نظر گرفتند اما چند روز قبل خبری آمد که باید اعزام مردان مجدد بررسی شود. 

وی با بیان اینکه به‌عنوان رئیس فدراسیون باید براساس منطق و واقعیت‌ها صحبت کنم، افزود: در دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا چهارم شدیم. در مقدماتی عربستان را بردیم اما در رده‌بندی باختیم. براساس همین واقعیت‌ها و منطق در ستاد اعلام کردم که برای حضور در بین ۴ تیم اول شانس داریم اما برای مدال بین ما، عربستان، کویت، ژاپن و قطر رقابت وجود دارد. ما هم به سمتی حرکت می‌کنیم که به سایر تیم‌ها برسیم اما سوال من این است که آیا همه رشته‌های حاضر در بازی‌های آسیایی مدال می‌گیرند؟ هندبال در همه ادوار بازی‌های آسیایی حضور داشته است. در مورد اعزام هندبال زنان ما خوشحالیم. البته هنوز چیزی در مورد اعزام تیم ملی هندبال زنان و مردان به ما اعلام نشده است.

پاکدل اضافه کرد: ستاد بازی‌ها می گوید تصمیم گیری در مورد اعزام آقایان باید مدال آوری باشد و در مورد بانوان تیمهایی که در جمع ۶ تیم برتر آسیا هستند می‌توانند اعزام شود. هندبال بانوان در رده چهارم آسیاست پس در رنج ۶ تیمی هست اما کیفی‌سازی را باید جامع ببینیم. هندبالی که در مسیر پیشرفت قرار گرفته می‌تواند در بازی‌های آسیایی هم شرکت کند هر چند که مدالی نگیرد. نگاه ما نباید صرف مدال این دوره بازی‌های آسیایی باشد بلکه به دوره بعدی هم باید نگاه شود. اگر هندبال اعزام نشود از مدار قهرمانی دور خواهیم شد و بعد در انتخابی المپیک که 10 روز بعد از بازی‌های هانگژو در قطر برگزار خواهد شد، به مشکل برمی‌خوریم. فراهم کردن تورنمنت برای هندبال خیلی سخت است چون آنها تقویم خود را زود می‌بندند. اگر در هانگژو هم نباشیم در انتخابی المپیک هم شرایط خوبی نخواهیم داشت. امیدوارم ستاد بازی‌ها تجدید نظر کند. من هیچ گاه تعهدی برای گرفتن پول یا اعزام نمی‌دهم و ۱۰۰ بار دیگر هم می‌گویم که قول مدال نمی‌دهم.

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص ترجیحش برای اعزام تیم ملی مردان و زنان گفت: به عنوان رئیس فدراسیون مبنای من از همان ابتدا عدالت بین بانوان و آقایان بود و سعی من همیشه بر این مبنا بوده است.  ترجیح من بر اعزام هر دو تیم است و هیچوقت نمی‌گویم دختران من را کنار بگذارید و مردان را اعزام کنید. باز هم می‌گویم اگر قرار بر کیفی‌سازی است باید نگاه به همه رشته‌ها یکسان باشد. واقعیت رشته هندبال هم مشخص است و باید براساس آن تصمیم گرفته شود. 

وی در خصوص معرفی دبیر فدراسیون هندبال نیز اعلام کرد: ان شاءالله تا اواسط هفته آینده بصورت قطعی دبیر فدراسیون معرفی خواهد شد. 

پاکدل در پاسخ به سوالی در خصوص کادرفنی تیم ملی مردان هم گفت: برخلاف شایعات و صحبتهایی که در این زمینه شنیده می‌شود، تا زمان بازی‌های انتخابی المپیک آقایان شهداد مرتجی و حمید صادقی شاه‌نشین به‌عنوان مربی در کنار وسلین وویوویچ قرار خواهند داشت. 

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص قرارداد وسلین وویوویچ با فولاد مبارکه سپاهان نیز اظهار داشت: وسلین با سپاهان تا پایان فصل آینده لیگ برتر قرارداد 14 ماهه مجزایی بسته و با فدراسیون نیز تا پایان مسابقات قهرمانی آسیا انتخابی جهان قرارداد دارد. این امر در جهان هندبال اتفاق عجیبی نیست سرمربی تیم ملی بحرین و خیلی از کشورهای دیگر همین طور هستند زیرا اردوی تیم ملی در زمان تعطیلی مسابقات باشگاهی برگزار می‌شود و با هم تداخلی ندارد بطور مثال جناب آقای بهروز عطایی هم سرمربی تیم ملی والیبال است و در تیم باشگاهی نیز سرمربی است. 

وی در خصوص چالش‌های مالی برترین فدراسیون ورزشی در سال 1401 نیز بیان داشت: در این 4 سال عیالوار شدیم! طوری که طی این 4 سال 10 یا 12 اعزام داشتیم که این مقدار چندین برابر اعزام‌های پیش از این مدت است و کمک‌ها نمی توانست جوابگو باشد بنابراین با امضای قرارداد با شرکت ایرانسل به‌عنوان حامی مالی هندبال و جذب کمک‌های دیگر اعزام‌ها را مدیریت کردیم. امسال هم سال پر رویدادی داریم و قطعا نیازمند حمایت و کمک وزارت هستیم. امیدواریم با منابعی که جذب می‌کنیم به نتایج مورد نظر برسیم.

پاکدل در خصوص نامه علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی به کمیته ملی المپیک نیز گفت: این نامه‌ها را در رسانه‌ها دیدم. با توجه به اینکه در حوزه تصمیمات کمیته ملی المپیک است و نامه خطاب به ریاست کمیته است، نمی‌توانم اظهار نظر کنم. علیرضا دبیر از دوستان من است و اگر شخصا به من نامه می‌نوشت در نهایت ادب پاسخگوی او بودم اما چون نامه خطاب به کمیته است منتظر پاسخ کمیته هستم. 

وی در مورد سرپرستی‌اش در آکادمی المپیک هم گفت: مسئولیتی به عهده من گذاشته شده و اصلا بحث دو شغله بودن نیست. آقای خسروی وفا عنایت داشتند و مسئولیتی به بنده دادند و حکم سرپرستی دادند. یک حقوق بیشتر نمی‌گیریم و یک ریال هم در آکادمی نگرفتم. صبح‌ها زودتر در آکادمی حاضر می‌شوم و سپس به فدراسیون می‌روم و خدا کمک کرده با حمایتهای کمیته و هیئت اجرایی کارهای خوبی صورت گرفته تا کارنامه خوبی از خود به جا بگذارم. من ‌نیز تابع تصمیمات ایشان هستم و هر زمان جایگزین مشخص شود، در خدمت هستم و تجربیات خود در این مدت را منتقل خواهم کرد و تحویل جانشین خواهم داد.

پاکدل در خصوص قرارداد مربیان خارجی و بحث تصمصم‌گیری در خصوص 15 میلیارد کمیته گفت: هیچ پولی تقسیم نشده است. یک تصمیم کلی گرفته شد و هیچ کس وارد جزئیات نشد. قرار بود اگر پولی تقسیم شود مرکز نظارت بررسی کند و رییس و دبیرکل تصمیم بگیرند. قرارداد وویوویچ را در فروردین تمدید کردیم یعنی قبل از اینکه این بحث در کمیته مطرح شود. یک برگ درخواست کتبی یا شفاهی از این دو بزرگوار درخواست نداشتم و حتی در جلسه آخر هیئت اجرایی پیشنهاد دادم که این پول عادلانه و شاخص محور بین تمام فدراسیونها و اگر فدراسیونی مربی خارجی خواست بیاورد، تقسیم شود. از دبیر کل و خسروی وفا خواستم که اگر تقاضایی برای سرمربی داشتم در اختیار رسانه‌ها قرار داده شود و خود من در فدراسیون هندبال پولی از این حوزه دریافت نخواهم کرد.

وی گفت: من در هیئت اجرایی نماینده تمام فدراسیونها هستم و تا امروز هیچ بحث شخصی در هیئت نداشته و نخواهیم داشت. خود خسروی وفا مخالف این است که اعضای هیات اجرایی بخواهند در مورد فدراسیون‌های خود صحبت کنند. یکی از خصوصیات خسروی وفا همین است که اجازه نمی‌دهد این اتفاق بیفتد. ما براساس امانت بین هیچ فدراسیونی تفاوت نمی‌گذاریم. در آکادمی در خصوص استفاده از هتل و امکانات هیچ تفاوتی بین فدراسیون‌ها نداشتیم و تیم ملی هندبال فقط ۵ روز در خوابگاه اقامت داشت.

 رئیس فدراسیون هندبال در خصوص بودجه هم گفت: ما یک بودجه مصوب و یک بودجه عملیاتی داریم. در سنوات گذشته مبلغ این دو بودجه همیشه به تناسب نیازهای یک فدراسیون و چالش‌هایی که دارد، متفاوت بوده است. من در آخرین جلسه هیئت اجرایی گفتم بودجه عملیاتی سال ۱۴۰۱ را منتشر کنیم زیرا حق جامعه ورزش این است که بداند. برای هندبال بودجه عملیاتی عادلانه نبود. به آقای صالحی امیری گفتم هندبال با آن همه اعزام، بودجه‌اش این است و او هم صحه گذاشت و بودجه عملیاتی هندبال را زیاد کرد. امسال این عدد ۵ میلیارد و 500 میلیون شده و تنها ۱۷ درصد اضافه شده است. در خارج از جلسات هیات اجرایی باید از کیان هندبال دفاع کنم. اگر بودجه عملیاتی اضافه شود برای همه رشته‌ها اضافه می‌شود. جدولی که توسط هیات اجرایی تصویب شده بود ۶۰۰ میلیون کمتر از مقداری بود که اکنون به تصویب رسیده است. من از خیلی از رشته‌ها از جمله کشتی که ورزش اول کشور است دفاع کردم. 

رئیس فدراسیون هندبال در پایان این کنفرانس خبری در خصوص میزبانی باشگاه‌های آسیا در اصفهان نیز گفت: تنها چند استان کشور هستند که از لحاظ زیرساخت‌ها و شرایط مختلف مانند فرودگاه بین‌المللی، سالن استاندارد بازی، هتلینگ و ... می‌توانند میزبان رویدادهای مهم باشند و اصفهان و باشگاه فولاد سپاهان سبقه خوبی در این امر دارند. امیدواریم همه ظرفیت‌ها را به کار ببرند تا مثل میزبانی خوب قهرمانی هندبال ساحلی آسیا بتوانیم در آینده میزبانی بهتری بگیریم.





اخبار فدراسیون هندبال

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط