اطلاعیه

🔴دختران جوان ایران در گروهی سخت با رومانی، هلند و برزیل در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 2951

میترا نوری: زمانی حضور در مسابقات آسیا برای هندبال بانوان آرزو بود/ دو حضور پیاپی در رقابت‌هاي جهانی، دستاورد بزرگی برای هندبال بانوان است

بانوان گفت‌و‌گو

پنجشنبه, 23 آذر 1402 16:24

رئیس کمیته توسعه هندبال فدراسيون آسیا و عضو هیات رئیسه فدراسيون هندبال ایران برنامه ریزی بلند مدت و حمایت و نگاه خاص مسئولان ارشد ورزش کشور را دو امر اساسی برای پیشرفت و رشد هندبال بانوان در سال های آینده عنوان کرد.

میترا نوری: زمانی حضور در مسابقات آسیا برای هندبال بانوان آرزو بود/ دو حضور پیاپی در رقابت‌هاي جهانی، دستاورد بزرگی برای هندبال بانوان است بزرگنمایی

میترا نوری، ناظر فنی مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی فدراسیون هندبال در خصوص سطح این مسابقات گفت: با وجود اینکه مسابقات قهرمانی جهان در بالاترین سطح فنی و اجرایی در حال برگزاریست اما طی صحبت هایی که با کارشناسان و ناظران این رقابت ها داشتم، همگان معتقدند  فاصله زیادی بین کشورهای سطح اول جهان هندبال مانند نروژ، سوئد و فرانسه با سایر کشورها به وجود آمده که این موضوع هیچ وجه به نفع هندبال نیست. در واقع همان فاصله ای که در آسیا بین سطح هندبال ژاپن و کره جنوبی با سایر کشورها وجود دارد، همین اختلاف در اروپا نیز وجود دارد که اصلا خوب نیست.

وی درباره عملکرد تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در بیست و ششمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان نیز اظهار داشت: هم هندبال مردان و هم هندبال زنان ۲ بار در مسابقات قهرمانی جهان حضور داشته اند اما نکته مهم اینجاست که هندبال بانوان از سال ۲۰۰۷ مجوز حضور در میادین بین المللی را اخذ کرده و این سابقه حضور هنوز به ۲۰ سال هم نرسیده بنابراین این امر که توقع و انتظارات عجیب و غریب و در واقع غیرممکن را از تیم ملی بانوان داریم، غیرحرفه ای و غیرکارشناسی است.

نوری ادامه داد: ارزیابی من از عملکرد بانوان هندبالیست مثبت است البته نیاز به کار بیشتر در تمامی ابعاد داریم بنابراین اگر می‌خواهیم در آوردگاه مهم جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم و اگر قرار است این روند رو به رشد باشد، بسیار بیش از این باید سرمایه‌گذاری کنیم و البته در این مسیر نیاز به نگاه و حمایت مسئولان بالادستی ورزش داریم مانند فوتبال. تیم ملی فوتبال با صرف میلیاردها تومان برای تدارک و مربی و ... در جام جهانی می بازد و پس از آن هم جایزه می گیرد اما تیم ملی هندبال بانوان به عنوان اولین رشته تیمی - توپی بانوان کشورمان دو بار پیاپی به عرصه جهانی راه یافته که البته همین ما را بس است. بابت این امر خوشحال و سربلندیم اما باید برای رشد این مسیر برنامه داشته باشیم. 

ناظر فنی بیست و ششمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان افزود: همین جا باید از دکتر پاکدل، رییس فدراسیون هندبال بابت حمایت هایی که در این ۵ سال از هندبال بانوان داشته اند، تشکر کنم. زمانی حضور در مسابقات آسیایی برای هندبال بانوان آرزو بود اما در ۵ سال گذشته ما شاهد تدوام حضور بانوان در مسابقات مختلف هستیم.

وی اضافه کرد: همچنين موفقیت های هندبال مرهون حمایت های رییس فدراسیون و کادر وی، هیات های استانی، مدیران عامل باشگاه ها و ..‌. است زیرا هر موفقیتی حاصل می شود تک تک اعضای خانواده در آن نقش دارند و مرهون تلاش تمامی اعضا است.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال در ادامه بیان داشت: هم اکنون هندبال بانوان به یک شخصیت و خودباوری رسیده و برای پختگی این شخصیت، نیاز به یک برنامه ریزی بلند مدت همانند آن چه ژاپن در این سال ها انجام داده، هستیم. اگر قرار است اتفاق حرفه ای در هندبال رخ دهد، در کنار برنامه ریزی بلند مدت، دولتمردان نیز باید پای کار باشند و حمایت کنند چون قطعا ریاست فدراسیون بدون حمایت تا جایی توان ادامه کار را دارد و پس از آن دلسرد می شود.

تیم ملی هندبال بانوان

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط