اطلاعیه

🔴 نصب کفپوش استاندارد هندبال Gerflor در تالار هندبال فدراسیون پس از سال‌ها 🔴

کد مطلب: 3421
هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا _ اردن ۲۰۲۴؛

ملی‌پوشان جوان هندبال ایران فردا در دیداری حساس و برای کسب عنوان سرگروهی به مصاف تیم کویت می‌روند

آقایان

دوشنبه, 25 تیر 1403 18:09

تیم ملی هندبال جوانان کشورمان در دومین دیدار خود در قهرمانی آسیا برای کسب عنوان سرگروهی به مصاف کویت می‌رود.

ملی‌پوشان جوان هندبال ایران فردا در دیداری حساس و برای کسب عنوان سرگروهی به مصاف تیم کویت می‌روند بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم ملی هندبال جوانان ایران فردا در دومین دیدار خود در مرحله گروهی هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا با پرافتخارترین تیم قاره کهن بازی می‌کند. 

کویت در رده سنی جوانان طی 13 سال حضور خود با 5 طلا، 2 نقره و 3 برنز در رده نخست جدول مدال آسیا ایستاده است. کویت طی 5 دوره قدرت بلامنازع آسیا بود طوری که از سال 2000 تا 2008 پنج مدال طلا را به نام خود به ثبت رساند. 

مدال‌های طلای این کشور در 5 دوره پیاپی و در مسابقات سال‌های 2000 ایران، 2002 تایلند، 2004 هند، 2006 ژاپن و 2008 اردن کسب شده است. نکته قابل توجه این است که طلای سال 2008 با پیروزی مقابل تیم ملی کشورمان به دست آمد. 

کویت همچنین 2 نقره در مسابقات سال 1988 سوریه و 1992 چین به نام خود ثبت کرده است. هندبال این کشور 3 برنز هم در مسابقات 1998 بحرین، 2012 قطر و 2022 بحرین کسب کرده است. 

تیم ملی هندبال جوانان ایران نیز سابقه حضور در  13 دوره این رقابت‌ها را دارد که طی این ادوار یک نقره و 2 برنز کسب کرده است و از این نظر در رده نهم جدول مدالی قاره کهن در این رده سنی قرار دارد. 

نخستین مدال جوانان هندبال ایران در مسابقات سال 2004 با شکست ژاپن به دست آمد. 

این مدال برنز در مسابقات سال 2008 امان اردن به نقره تبدیل شد. دو سال بعد و در مسابقات 2010 که به میزبانی تهران برگزار شد، تیم ملی ایران توانست 34 -37 امارات متحده عربی را از پیش رو بردارد تا بار دیگر مدال برنز را به ویترین افتخارات خود اضافه کند. در آن بازی‌ها قطر با پیروزی برابر کره‌جنوبی مدال طلا را به نام خود ثبت کرد. 

هندبال ایران در رده سنی جوانان یک رده چهارمی نیز دارد که در مسابقات سال 2014 تبریز به دست آمد. در این مسابقات تیم ملی کشورمان روبروی ژاپن 32 -33 تن به شکست داد تا از رسیدن به سومین مدال و برنز خود بازماند. 

کویت در نخستین دیدار خود در هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا مقابل چین با نتیجه ۲۴ - ۲۸ این تیم را شکست داد همچنین تیم ملی هندبال جوانان ایران نیز نتیجه نخستین دیدار خود مقابل چین در محله مقدماتی این تیم را با نتیجه ۲۶ - ۳۰ مغلوب کرد و بنابراین دیدار دو تیم ایران و کویت با توجه به صعود هر دو تیم به مرحله اصلی مسابقات و کسب رده‌های اول تا هشتم بسیار حساس و برای کسب عنوان سرگروهی خواهد بود. 

دیدار تیم‌های ملی هندبال جوانان ایران و کویت فردا، سه‌شنبه، 26 تیر، و از ساعت 12:30 به وقت کشورمان آغاز می‌شود. این دیدار بصورت مستقیم از شبکه ورزش سیما پخش می‌شود. 

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا به میزبانی امان، پایتخت اردن، برگزار می‌شود. 4 تیم برتر این مسابقات جواز حضور در مسابقات قهرمانی جوانان پسر جهان 2025 در لهستان را کسب می‌کنند.

تیم ملی هندبال جوانان پسر

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط