اطلاعیه

🔴تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد🔴دختران جوان ایران در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان در گروه A با رومانی، هلند و برزیل همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 464

مشروح نشست خبری سرمربی تیم ملی هندبال ایران

فدراسیون تیم‌های ملی

چهارشنبه, 03 آذر 1400 19:20

نشست خبری سرمربی تیم ملی هندبال مردان ایران با ارائه گزارشی از آخرین شرایط تیم ملی برگزار شد.

مشروح نشست خبری سرمربی تیم ملی هندبال ایران بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، مانوئل مونتایا فرناندز سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال مردان در نشست خبری خود ابتدا به حضور تیم ملی هندبال زنان در مسابقات قهرمانی جهان اشاره کرد و افزود: می‌خواهم از فرصت استفاده کنم و برای موفقیت تیم ملی بانوان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان آرزوی موفقیت کنم.

 

وی افزود: با تمام وجود این دختران را تحسین می‌کنم. آنها در رقابت‌های قهرمانی آسیا در اردن کار سختی داشتند؛ هم به لحاظ مشکلات ورزشی و هم غیر ورزشی که وجود داشت. گروه ایران در مسابقات قهرمانی جهان بسیار سخت است و نباید فراموش کرد که این تیم برای رسیدن به قهرمانی جهان چه دشواری‌هایی را متحمل شده است.

 

سرمربی تیم ملی هندبال مردان هدف این نشست رسانه‌ای را اعلام فهرست مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا اعلام کرد و افزود: هدف این نشست اعلام رسمی نام این ۳۵ نفر در فهرست مقدماتی است اما در نهایت تنها ۱۸ نفر به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهند شد. البته این فرصت وجود خواهد داشت که در انتخاب این ۱۸ نفر تجدید نظر شود.

 

وی با اشاره به بررسی دقیق بازیکنان حاضر در فهرست مقدماتی تیم ملی، خاطر نشان کرد: برای تهیه این فهرست واقعا اگر به صورت آماری بگویم تمام بازی‌های دو هفته اول لیگ را دیدم و فیلم دوره‌های بعدی را نیز دیدم. بعد از آن در اردوی تیم ملی و تورنمنت قطر هم شرکت کردیم و به بررسی بازیکنان پرداختم. بازیکنان خارجی را هم در قالب لیگ‌های مختلف و هم تورنمنت‌های مختلف آنالیز کردم و در مجموع حدود ۵۲ بازی آنها را دیدم.

 

فرناندز افزود: نمی‌خواهم بگویم برای انتخاب بازیکن اشتباه نکرده‌ام اما به دلیل تعداد آنالیز زیاد می‌توانم بگویم که از نظر تکنیکی و تاکتیکی شناخت کامل از همه آنها دارم. من برای انتخاب همه بازیکنان چه بازیکنانی که در داخل بودند و چه در خارج بودند سه شرط داشتم؛ اول اینکه قلبا خود بازیکن بخواهد به تیم ملحق شود و بعد از انتخاب، ۱۰۰ در ۱۰۰ توانش را بگذارد و شرط سوم این بود که شرایط حضور در تیم‌ملی را داشته باشد.

 

سرمربی اسپانیایی تیم ملی با اشاره به ارتباط خود با بازیکنان ملی‌پوش نیز گفت: با تمامی این بازیکنان به جز بهنام گلابی و علی مهدی‌زاده صحبت کردم و به همه ورزشکارانی که می‌خواهند عضو تیم ملی باشند، احترام گذاشته و می‌گذارم. اگر بازیکنی حرفی به من زده اعتماد دارم که از روی صداقت گفته است. هر رسانه‌ای اگر آماری بخواهد می‌توانم در اختیارش بگذارم اما زمانی که لیست بسته شد دیگر می‌خواهم با داشته‌ها جلو برویم و می‌خواهم که با کمک شما به این گروه اعتماد و از آن حمایت شود.

 

وی گفت: وقتی فهرست تیم ملی اعلام شود طبیعتا آنهایی که بیرون هستند ناراضی هستند و همه رضایت ندارند، اما من معتقدم اگر زمانی در یک محیط کاری همه را بخواهی راضی نگه دارید محکوم به شکست می‌شوید. از نظر فنی بسیار برای بازیکن سخت است که وقتی مربی عوض می‌شود تکنیکی را با تغییر مربی تغییر دهد و با سیستم جدید مطابق شود و زمانی که فیلم آن بازی پخش می‌شود افتخار کند که این بازی تیم ملی من است.

 

فرناندز در ادامه به اشاره باور خود به تیم ملی هندبال ایران، اظهار کرد: این الزام وجود دارد که به یک شاگرد بگویم در چه شرایطی قرار دارد. برای یک مربی سخت است که به یک بازیکن بگوید که از لیست حذف شده، اما بازهم معتقدم باید این مطلب را گفت. اعتقاد دارم زمانی که فهرست اولیه اعلام شد باید به داشته‌ها توجه شود نه به آنهایی که از لیست خط خورده‌اند. من به این تیم باور دارم که تیم ملی هیچ‌گاه هدفش را گم نمی‌کند و هدف اصلی موفقیت در قهرمانی آسیا است.

 

سرمربی تیم ملی هندبال ایران خاطر نشان کرد: پیش از اعلام فهرست مقدماتی تیم می‌خواهم از فرصت استفاده کنم و برای سلامان بربط که مصدوم است و باید امروز درمان شود انرژی مثبت بفرستم. او علاوه بر این عمل، مادرش را از دست داده و شرایط سختی دارد. از او تشکر می‌کنم و برایش انرژی مثبت می‌فرستم و آرزو می‌کنم که هر چه زودتر به تیم ملی بازگردد.

 

وی در ادامه به دو بازیکن حاضر در فهرست مقدماتی تیم ملی اشاره کرد و گفت: راجع به دو بازیکن باید توضیح دهم. محمدرضا اورعی در حال ریکاوری است. سجاد استکی مصدوم شد و باید ببینیم که می‌توانند خود را برسانند یا خیر.

 

وی در پاسخ به نحوه اضافه شدن لژیونرها به تیم ‌ملی گفت: یک نکته بگویم و آن اینکه از روز اول هم گفتم با واژه لژیونر موافق نیستم. به هر حال برخی از آنها می‌توانند اضافه شوند و از اردوی چهارم به تیم اضافه می‌شوند. در این میان تنها پویا نوروزی‌نژاد است که دیرتر اضافه خواهد شد.

 

مانوئل در پاسخ به این سوال که آیا ورزشکاری بوده که با وجود دعوت به اردو نخواهد به تیم ملی هندبال اضافه شود، گفت: در رابطه با این مطلب هیچ بازیکنی مستقیم نگفته که نمی‌خواهد در تیم ملی باشد. سه بازیکن شاغل در خارج از کشور یعنی سعید برخورداری، سعید حیدری‌راد و سید علیرضا موسوی اعلام کردند که به دلیل مسائل مختلف نمی‌توانند در تیم ملی شرکت کنند. اولین تماسم با برخورداری ۶ سپتامبر بود. او را کامل می‌شناسم چون او با پسرم هم تیمی و هم بازی است و به من اعلام کرد که دوره‌اش در تیم ملی تمام شده و احساس می‌کند که دیگر تعلقی به تیم ملی ندارد و می‌خواهد تمام تمرکزش را روی تیم باشگاهی‌اش بگذارد.

 

وی افزود: با حیدری‌راد و موسوی هم در ماه سپتامبر جلسه داشتیم. موسوی همان اول اعلام کرد که نمی‌تواند در تیم باشد و حیدری هم همینطور. هربار که لیست ملی را اعلام کردم این افراد دعوت می‌شدند و هربار همین موضوع را گفتند. این دو، بازیکنان بزرگی هستند و در دوره‌های مختلف حضور داشتند اما همانطور که گفتم به نظر ملی‌پوشان برای حضور در تیم ملی احترام گذاشته و می‌گذارم. بازیکن دیگر ما یوسف نژاد بود که آسیب دارد و سومین شرط ما یعنی توانایی حضور در تیم ملی را ندارد. او با توجه به عمل و دوره ریکاوری به بازی‌های ما نخواهد رسید.

 

مانوئل در ادامه در خصوص الله‌کرم استکی گفت: در رابطه با الله‌کرم استکی باید بگویم او بازیکن کاملا شناخته شده و بزرگی است. اما او از اوایل ماه اکتبر از تیمش به دلایل مختلف جدا شده و تیم ندارد. البته از نظر فنی و حرفه‌ای برای من بسیار قابل احترام است. من با او یک قهوه نوشیدم و به او گفتم هر چه سریعتر برای خودش تیمی داشته باشد و به فرم بدنی مناسبی برسد. بعد از آن اگر به شرایط خوبی برسد در مورد او هم همانند بقیه رفتار می‌شود. همانطور که در صفحات مجازی‌اش دیده‌اید، کار خود را شروع کرده و این یعنی دوست دارد که به عضویت تیم ملی در بیاید.

 

وی در خصوص انتخاب ۱۸ بازیکن نهایی و ریزش بازیکنان از ۳۵ به ۱۸ نفر برای حضور در  رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز گفت: برای اعلام لیست جدید همان شرایط قبل را خواهیم داشت. تنها شرط دیگر آسیب‌دیدگی و یا مسائل فنی خواهد بود. من شایسته‌ترین بازیکنان را انتخاب خواهم کرد. می‌دانید که آن سه شرط هست اما قطعا کار سختی خواهیم داشت. ما دو تورنمنت بین‌المللی داریم و اگر مصدومیتی نباشد برای آن لیست ۱۸ نفره تصمیمات فنی تاثیر داشته است.

 

سرمربی تیم ملی هندبال ایران با تاکید بر شفاف‌سازی در زمینه تصمیم فهرست مقدماتی تیم اظهار کرد: هدف این جلسه شفاف‌سازی است. ما دو تورنمنت رومانی و اسپانیا را در پیش داریم، در رومانی دو بازی و در اسپانیا سه بازی خواهیم داشت. در اولین تورنمنت نباید این ذهنیت باشد آن لیستی که بازی می‌کنند لیست نهایی است. من در این مسابقات می‌خواهم شرایط را ارزیابی کنم. منطقی نیست که در اولین تورنمنت ۲۵ بازیکن را برد و ترجیح می‌دهم تقسیم بندی وجود داشته باشد. ترجیحم برای این تورنمنت‌ها انتخاب بازیکنانی است که بازی آنها را ندیده باشم.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که برای مسابقات قهرمانی آسیا به تیم نیامدند در صورت کسب سهمیه قهرمانی جهان شانسی برای شرکت در این رویداد دارند یا خیر نیز افزود: وقتی بازیکنی آمده و در قهرمانی آسیا جنگیده لیاقت اوست که به قهرمانی جهانی برود. گاهی شرایط برای یک بازیکن سخت می‌شود و نمی‌تواند در اردو و تیم حاضر شود. باید به این‌ نکته هم توجه کرد که اگر بازیکنی در قهرمانی آسیا تمام توانش را گذاشت حق اوست که به قهرمانی جهانی برود. کسی که سینه‌اش را برای تیم ملی سپر کرده حق اوست که در تورنمنت‌های دیگر اعزام شود.

 

سرمربی تیم ملی هندبال اضافه کرد: من به این تیم ۱۰۰ در ۱۰۰ ایمان و اعتماد دارم. این بازیکنان ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها هستند. این بازیکنان انگیزه زیادی دارند و اگر این تیم شانس حضور در قهرمانی جهان را نداشت به اینجا نمی‌آمدم، اما من به نفراتی که انتخاب می‌کنم باور دارم. اولین بار است که در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۱۸ تیم حاضر می‌شوند. تیم‌ها در ۴ گروه بازی می‌کنند و قرعه بسیار می‌تواند تعیین‌کننده باشد، با این حال به ورزشکارانم ایمان دارم و از آن‌ها واقعا راضی هستم. من به تیمم و خودم اعتقاد دارم و این اطمینان در من وجود دارد که موفقیت می‌تواند حاصل شود. من به توانایی بازیکنان باور دارم؛ هرچند کسب سهمیه دشوار است اما به بازیکنانم اطمینان دارم.

 

فرناندز تصریح کرد: البته شماها خوش‌شانس بودید که در هربار صحبت، روی خندان من را دیدید. من اصلا با کسی شوخی ندارم و انعطاف‌پذیر نیستم. انتخاب این بازیکنان به عهده خودم بوده و به‌ جز کادر فنی هیچ فردی در انتخاب نفرات بر روی نظر من تاثیری نگذاشت و حرفی نزده است. مطمئن باشید اگر به شخصه و با تصمیم خودم این لیست را انتخاب نکرده بودم در این جلسه حاضر نمی‌شدم و همین حالا در خانه استراحت می‌کردم. برای این که اگر در انتخاب نفرات اتفاقاتی افتاد تقصیر دیگری و کادر فنی نیفتد، باید بگویم انتخاب نهایی را خودم انجام می‌دهم.

 

او در بخش دیگری از این نشست درباره شرایط تیم ملی هندبال بانوان و شناختش از بازیکنان و مربیان این تیم افزود: در مورد تیم بانوان نمی‌دانم چطور آنها را توصیف کنم. حضورم در ایران با اردوهای تیم ملی بانوان مصادف شد و حس انگیزه، تلاش و مبارزه را در آن‌ها دیدم. آن‌ها برای ما نمونه و الگو هستند. از نظر فنی بسیار سخت است که وقتی مربی نیستی بخواهی در مورد آن تیم صحبت کنی.

 

سرمربی تیم ملی هندبال مردان ایران ادامه داد: بانوان ایران گروه سختی در مسابقات قهرمانی جهان دارند. نروژ و رومانی دو تیم بزرگی هستند و قزاقستان هم عملکرد خوبی داشته است. یک تیم ملی برای رشد باید قدم به قدم پیش رود و امکانات و تجربه بین‌المللی داشته باشد. یک تیم در اولین حضور روی سکو نمی‌رود و باور کنید کسب سهمیه خودش موفقیت بزرگی است. بانوان ایران مقابل نروژ و رومانی شانس بسیار کمی دارد. همه باید از حضور این تیم با انگیزه لذت ببریم و اصلا عجله نکنید. این تیم نشان داد که شخصیت و انگیزه لازم را دارد که در آن شرایط سخت که مربی در بیمارستان بود مقابل اردن میزبان بازی را بردند و سهمیه قهرمانی جهان را کسب کردند.

 

انتهای پیام

تیم ملی هندبال مردان

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط