اطلاعیه

🔴تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد🔴دختران جوان ایران در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان در گروه A با رومانی، هلند و برزیل همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 1184

مربی تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران: پشتیبانی خوبی از تیم ملی شکل گرفت / استعدادیابی مناسب و برگزاری اردوهای مستمر رمز موفقیت تیم بود

بانوان تیم‌های ملی

سه شنبه, 16 فروردین 1401 11:42

مربی تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران پشتیبانی فدراسیون از تیم ملی و همچنین برگزاری اردوهای منظم و در کنار آن استعدادیابی خوب شکل گرفته را از مهمترین دلایل موفقیت ملی پوشان نوجوانان ایران در کسب عنوان قهرمانی آسیا دانست.

مربی تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران: پشتیبانی خوبی از تیم ملی شکل گرفت / استعدادیابی مناسب و برگزاری اردوهای مستمر رمز موفقیت تیم بود بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، فاطمه محمدخانی مربی تیم ملی هندبال نوجوان دختر ایران در مورد عملکرد شاگردانش در رقابت‌های قهرمانی آسیا و مسیر رسیدن به عنوان قهرمانی این رویداد اظهار کرد: این تیم ملی هندبال نوجوانان ما از سال ۹۸ با حضور ۳۸ بازیکن که منتخب استعدادیابی مدارس و مسابقات نوجوانان بودند به مرور شکل گرفته و این بازیکنان به تمرینات تیم راه یافتند و از میان آن‌ها بازیکنان اصلی تیم نوجوانان برگزیده شد. در همان سال هشت اردوی منظم داشتیم که بیشترین میزبانی را شهرهای اراک و سپس کرمان و کرمانشاه داشتند.


وی اضافه کرد: تمرینات ما تا سال ۹۹ به صورت مرتب ادامه داشت و در بازی‌های لیگ همان سال توانستیم بازیکنان تیم ملی نوجوانان را انتخاب کنیم. در سال ۹۹ با برگزاری ۱۵ اردو توانستیم به هماهنگی خوبی بین تمامی بازیکنان که از شهرهای مختلف به اردوهای تیم ملی آمده بودند دست پیدا کنیم. برخی بازیکنان ما متعلق به شهرهایی از جمله بهبهان و همدان بودند که هندبال برای اولین در آنجا برگزار می‌شد. ما ۲۵ بازیکن داشتیم که نیمی از آن‌ها به رده سنی جوانان رسیده بودند که در طول چهار اردو به تیم‌ ملی جوانان اعزام شدند و تنها نیمی در تیم نوجوانان باقی ماندند.


محمدخانی در ادامه صحبت‌ها در خصوص تیم‌ ملی نوجوانان افزود: بازیکنان باقی مانده در تیم نوجوانان پس از گذراندن ۱۵ مرحله اردو در رقابت‌های آسیای حضور یافتند و در پایان با شکست قزاقستان به اولین مدال طلای آسیا توسط نوجوانان دختر دست یابند.


وی در خصوص تیم‌های حاضر در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز گفت: ما از همان ابتدا با تصور پیروزی مسابقات را آغاز کردیم. پیش از این رقابت‌ها ما تیم‌های مدعی از جمله ژاپن، چین و کره‌جنوبی را آنالیز کرده بودیم و می‌دانستیم به یکی از جایگاه‌های برتر این رویداد راه خواهیم یافت. تیم‌های قزاقستان و ازبکستان از سکوداران آسیا در هندبال بودند و از نظر فیزیکی نیز دارای قامت‌های بلند بودند. این در حالی است که بازیکنان ما اولین دوره اعزام آسیایی خود را می‌گذراندند و تنها بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های داخلی را تجربه کرده بودند.


مربی تیم ملی نوجوان دختر ایران درباره عملکرد تیم ملی هند در این رقابت‌ها نیز گفت: هند تیمی بسیار قوی و سرعتی بود اما بازیکنان ما توانستند با همدلی، دفاع خوب و منظم و نیز اجرای تاکتیک‌های گفته شده توسط مربی در مقابل هند به پیروزی برسند.


محمد خانی خاطر نشان کرد: ما استعدادهای خوبی در رشته هندبال داریم. با استعدادیابی و شناسایی صحیح بازیکنان می‌توانیم سالیان سال در صدر آسیا و حتی دنیا باشیم. بازیکنان ما دارای ظرفیت بالایی هستند و تنها به حمایت، توجه و بودجه‌ای به‌ منظور شناسایی و استعدادیابی نیاز دارند. بهتر است در بحث تربیت‌بدنی و ورزشکار سرمایه‌گذاری شود که طبعاً در پی آن به امتیازات، افتخارات و جامعه‌ای سالم خواهیم رسید. وجود زیرساخت خوب در هر کاری حتماً به نتیجه خوب می رسد، و ما با وجود برنامه‌ریزی‌های درست و اردوهای منظم توانستیم به قهرمانی دست یابیم.


مربی تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در پایان به تلاش‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون هندبال برای پشتیبانی از ملی‌پوشان نوجوانان ایران اشاره کرد و گفت: لازم می‌دانم از زحمات جناب آقای دکتر پاکدل رئیس فدراسیون و همچنین نایب رئیس بانوان فدراسیون به دلیل حمایت بی‌نظیری که در رشد تیم نوجوانان داشتند تشکر ویژه نمایم. در نهایت از باشگاه‌هایی که حامیان تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ما بودند تشکر می‌کنم. آنها با اعتمادی که به نوجوانان ما داشتند کمک شایانی به تیم‌های ملی کردند.


تیم ملی هندبال نوجوانان دختر

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط