اطلاعیه

🔴تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 3344
تیم ملی هندبال ایران عازم ترکیه شد

مجید رحیمی زاده: به آینده هندبال ایران امیدوارم/ هندبال ایران باید به مرور پوست‌اندازی را تجربه کند

آقایان گفت‌و‌گو

چهارشنبه, 23 خرداد 1403 14:38

تیم ملی هندبال کشورمان بعد ازحضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در بحرین، حالا با حضور مجید رحیمی زاده بعد از مدتی اردو و تمرین در تهران عازم کشور ترکیه شده تا در شهر آنکارا با تیم ملی هندبال ترکیه 2 مسابقه تدارکاتی (پنجشنبه 24 و شنبه 26 خرداد) را تجربه کند.

مجید رحیمی زاده: به آینده هندبال ایران امیدوارم/ هندبال ایران باید به مرور پوست‌اندازی را تجربه کند بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال؛ تیم ملی هندبال کشورمان بعد ازحضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در بحرین، حالا با حضور مجید رحیمی زاده بعد از مدتی اردو و تمرین در تهران عازم کشور ترکیه شده تادر شهر آنکارا با تیم ملی هندبال ترکیه 2 مسابقه تدارکاتی (پنجشنبه 24 و شنبه 26 خرداد) را تجربه کند. تیم ملی هندبال ترکیه یکی از تیم‌های حاضر در رقابت‌های قهرمانی اروپا هست که تا چندی دیگر با رقبای اروپایی خود دیدار خواهد کرد و قطعا رقابت آنها با ملی پوشان کشورمان می‌تواند برای ما آغازی ایده‌ال برای بازگشت پرقدرت به دنیای هندبال خصوصا در قاره آسیا باشد. مجید رحیمی زاده، مربی تیم ملی هندبال کشورمان، با تایید این موضوع قبل از اعزام به ترکیه در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون هندبال پاسخگوی سوالاتی بود که شاید این روزها دغدغه اهالی این مجموعه باشد.


🔴بازی تدارکاتی با ترکیه اتفاق خوبی برای ما بود

مربی تیم ملی هندبال مردان ایران با تقدیر و تشکر از رییس فدراسیون هندبال ایران برای برگزاری اردوی آماده‌سازی زودتر از موعد و فراهم کردن دیدار تدارکاتی با تیم ملی ترکیه در این خصوص معتقداست: «قبل از هرچیز جا دارد تشکر ویژه‌ای از رییس فدراسیون هندبال داشته باشم که با سنت شکنی شرایطی را برای ما و تیم ملی هندبال بزرگسالان ایجاد کردند که بتوانیم اگرچه تا حدود یکسال آینده مسابقه مهمی نداریم، اما برنامه خود را از حالا شروع کرده و برای کسب موفقیت درآینده با قدرت پیش ببریم. این برنامه‌ریزی حقیقتا جای قدردانی دارد. اما در مورد بازی تدارکاتی با ترکیه باید بگم تیم ملی ترکیه تیم خوب و توانمندی است که بازی‌های یورو 2026 را پیش رو دارد و جزو تیم‌های خوب در قاره اروپا به شمار می‌رود. آنها برای انجام 2 بازی تدارکاتی در شهر آنکار ما را دعوت کردند و قرار است ما با حضور در این تورنمنت دوستانه تدارکاتی نقاط قوت و ضعف خود را در بازی مقابل این تیم آنالیز کنیم. امیدوارم که بتوانیم به خوبی از این بازی‌های تداراکاتی بهره‌برداری کنیم.»


🔴در برخی پست‌ها بازیکن جدید به اردو دعوت کردیم

مربی تیم ملی هندبال کشورمان درخصوص دعوت از چند بازیکن جدید به اردوی آماده‌سازی تیم ملی هندبال برای اعزام به ترکیه معتقد است: «ما از دل لیگ هندبال تصمیم گرفتیم در برخی پست‌ها چند بازیکن جدید به اردوی تیم ملی دعوت کنیم تا آنها را هم در این اردو و هم در بازی تدارکاتی که با تیم ملی هندبال ترکیه داریم محک جدی بزنیم. تقریبا در این اردو ما 18، 19 بازیکن را دعوت کردیم تا از بین آنها خصوصا نفرات جدید بهترین و آماده‌ترین‌ها را گزینش کنیم. البته برخی از این بازیکنان را کاملا می‌شناسیم و با سبک بازی آنها آشنا هستیم. برخی هم که جدید وارد اردو شدند را محک می‌زنیم و آنالیز می‌کنیم تا ببینیم چه شرایطی دارند. درکل اگر ما در این اردو برای حضور در تورنمنت ترکیه از برخی بازیکنان دعوت نکردیم دلیل این نیست که آنها را نمی‌خواهیم یا از تیم ملی حذف شدند. بلکه دلیل ما این است تا نفرات جدید و جوانتر را نیز در پست‌هایی که مد نظر داریم در این اردو و این بازی تدارکاتی محک جدی بزنیم و بتوانیم از آنها برای بازی‌های مهمی که سال آینده پیش رو داریم به نحو مطلوب استفاده کنیم.»


🔴باید به تمرین و بازی در شرایط سخت و پرفشار عادت کنیم 

رحیمی زاده با بیان این مطلب که بچه‌های ملی‌پوش کشورمان سال سخت و پرفشاری را با حضور در انتخابی المپیک و المپیک آسیایی پیش رو داشتند اما اگر بدنبال پیشرفت و حرکت رو به جلو هستیم باید به بازی و تمرین در شرایط سخت و پرفشار عادت کنیم در این خصوص تاکید دارد: «حقیقتا این را به خوبی می‌دانیم و درک می‌کنیم که بچه‌ها سال سخت و پرفشاری با توجه به حضور در بازی‌های انتخابی المپیک، بازی‌های آسیایی و لیگ برتر پشت سرگذاشتند و فشار زیادی را در این مدت تحمل کردند اما این را نباید فراموش کنیم که تحمل شرایط سخت و تمرینات پرفشار است که می‌تواند ما را به موفقیت نزدیک کند. الان رقبای ما در هندبال اروپا و آسیا خارج از اردوهای آماده‌سازی که دارند تقریبا هر 4 روز یکبار مسابقه دارند و یا در تورنمنت‌های مختلف و سنگین شرکت می‌کنند. بنابراین بچه‌ها اگر دنبال موفقیت و پیشرفت هستند باید بتوانند این حجم از تمرینات سنگین و شرایط پرفشار را فارغ از آسیب‌دیدگی و به دور از هرگونه مشکل خاصی تحمل کنند تا به امید خدا موفقیت حاصل شود. اما سوای این شرایط ما در اردو با حمایت فدراسیون از فیزیوتراپ استفاده می‌کنیم تا احیانا اگر بچه ها آسیب دیدگی‌های جزیی دارند بتوانیم آنها را برطرف کنیم. این را هم نباید فراموش کنیم که آسیب دیدگی جزیی از ورزش حرفه‌ای است که اغلب با ورزشکارانی که حرفه‌ای ورزش را دنبال می‌کنند وجود دارد. بنابراین باید بتوانیم شرایط را به خوبی مدیریت کنیم تا به امید خدا در بهترین شکل و فرم بدنی بتوانیم مهیای حضور در مسیر پیش رو باشیم.»


تیم ملی هندبال مردان

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط