اطلاعیه

🔴تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد🔴دختران جوان ایران در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان در گروه A با رومانی، هلند و برزیل همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 2900

لهستان، اولین حریف شیر زنان هندبال ایران زمین در رقابت های قهرمانی جهان

بانوان

چهارشنبه, 08 آذر 1402 20:01

تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در نخستین گام مسابقات قهرمانی زنان جهان به مصاف لهستان می‌رود.

لهستان، اولین حریف شیر زنان هندبال ایران زمین در رقابت های قهرمانی جهان بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، بانوان هندبالیست کشورمان فردا شب، 9 آذرماه، در نخستین رقابت خود در مرحله مقدماتی مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان با تیم ملی لهستان دیدار می‌کنند. 

مسابقات قهرمانی زنان جهان از سال 1957 توسط فدراسیون بین المللی هندبال IHF سازماندهی شده است.

در این سال‌ها تیم های اروپایی هر بار به جز سال 1995 که کره جنوبی به عنوان تیم اول خارج از اروپا و در سال 2013 که برزیل به عنوان اولین تیم آمریکایی قهرمان شد، قهرمان این مسابقات شده اند. بزرگترین برندگان روسیه و نروژ با چهار عنوان قهرمانی هستند.

لهستان که نخستین مصاف تیم ملی کشورمان با این تیم است، تجربه 18 حضور در مسابقات قهرمانی جهان را دارد و در این بین دو مقام چهارمی در مسابقات 2013 صربستان و 2015 دانمارک به دست آورده است.

گفتنی است دیدار دو تیم هندبال ایران و لهستان فرداشب و از ساعت  23:00 به وقت ایران آغاز می‌شود.

لازم به یادآوری است بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی زنان جهان از 9 تا 26 آذر سال جاری -30 نوامبر تا 17 دسامبر2023 - به میزبانی سه کشور نروژ، دانمارک و سوئد برگزار می‌شود و تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در هرنینگ دانمارک به مصاف رقبای خود خواهند رفت. 


تیم ملی هندبال بانوان

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط