اطلاعیه

🔴تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد🔴دختران جوان ایران در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان در گروه A با رومانی، هلند و برزیل همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 2583
دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان پسر جهان؛

قشقایی راد: با شکست سوئد قدرت تیم جزایر فارو مشخص شد/ این تیم نسل آینده هندبال ایران است

گفت‌و‌گو

یکشنبه, 15 مرداد 1402 12:27

مربی و کارشناس هندبال می‌گوید تیم ملی هندبال نوجوانان ایران پتانسیل حضور در جمع 4 تیم برتر مسابقات قهرمانی جهان را دارد.

قشقایی راد: با شکست سوئد قدرت تیم جزایر فارو مشخص شد/ این تیم نسل آینده هندبال ایران است بزرگنمایی

مهدی قشقایی راد، مربی و کارشناس هندبال در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون هندبال در خصوص عملکرد تیم ملی هندبال نوجوانان در مسابقات قهرمانی جهان گفت: آماده‌سازی تیم ملی هندبال نوجوانان یک پروسه دو ساله است که ابتدا از هندبال ساحلی کلید خورد و بعد در هندبال سالنی نوجوانان ادامه یافت. 

وی با بیان اینکه این نسل توانایی بسیار خوبی دارند و بدنه نسل آینده هندبال ایران را تشکیل می‌دهند، افزود: این نوجوانان نسل بسیار مستعد و خوبی هستند و البته برنامه‌ریزی فدراسیون و حمایت‌های صد درصدی دکتر پاکدل از رده‌های پایه نیز هدفمند بود. نخستین هدف تیم ملی نوجوانان حضور در مسابقات جهانی بود که این امر با نایب قهرمانی در مسابقات آسیایی بحرین محقق شد. 

قشقایی راد با بیان اینکه ما حدود 13 سال در مسابقات قهرمانی جهان حضور نداشتیم و پس از این مدت با درخشش هندبالیست‌ها به مرحله یک هشتم رفتیم که بازتاب خوبی هم داشت، گفت: در حال حاضر نیز عملکرد فوق‌العاده این تیم در برابر سوئد و جزایر فارویی که در واقع تیم دوم تیم ملی هندبال دانمارک است و در دنیای هندبال صاحب سبک است، بسیار عالی بود هر چند برای من به‌عنوان سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی که با تعدادی از این نوجوانان در هندبال ساحلی کار کرده بودم، قابل پیش‌بینی بود. 

وی ادامه داد: تیم ملی نوجوانان در مرحله یک هشتم نهایی بازی‌های سخت‌تری دارد ولی با تمرکزی این تیم دارد و همچنین کادر فنی خوب و با برنامه‌ریزی که برای تمرینات دارند و آنالیزی که از هر تیم دارند، نتایج بسیار بهتری شاهد خواهیم بود البته تا همین مرحله هم کار بزرگی صورت گرفته است.

قشقایی‌راد در مورد مهمترین نکته بازی ملی پوشان برابر سوئد و جزایر فارو بیان کرد: روح بردن، خواستن برای پیروزی و اعتماد به نفس از مهمترین نکات این دو دیدار بود. این ویژگی‌ها سبب شد وقتی هم از نتیجه عقب بیفتند از بازی دست نکشند و برای پیروزی بجنگند. اگر ملی‌پوشان بتوانند همین روحیه را حفظ کند شاهد بازی‌های خوبی از آنان در مرحله یک هشتم خواهیم بود.

این مربی و کارشناس هندبال با اشاره به دیدار مقابل جزایر فارو اضافه کرد: تعویض‌های بجا و در درست ترین وقت بازی در واقع وقتی که کادرفنی می‌داند چه مهره‌هایی دارد و از چه مهره‌هایی در چه زمانی استفاده کند یکی از مهترین نکات بازی با جزایر فلارو بود. همچنین روحیه پیروزی بازیکنان و جنگیدن تا دقیقه 60 بازی نکته مهم دیگر بازی مقابل تیم قدرتمند جزایر فارو بود.

وی اظهار داشت: در مرحله بعدی با آلمان و عربستان دیدار خواهیم کرد. آلمان قهرمان اروپا و جهان و همیشه در رده‌های پایه جزو مدعیان است و عربستان هم همیشه بازی را سخت می‌کند بنابراین دو بازی سخت خواهیم داشت البته اگر بتوانیم روحیه جنگندگی بازیکنان را حفظ کنیم و آنالیز خوبی از این دو تیم داشته باشیم قطعا در این دو بازی عملکرد خوبی خواهیم داشت. 

وی که به‌عنوان سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی هدایت تعدادی از ملی‌پوشان را بر عهده داشته است نیز در پایان گفت: آرزوی هر ایرانی و جامعه هندبال سربلندی و موفقیت تمام تیم‌های هندبال است و چون 4 بازیکن این تیم سال‌ها با من در تیم هندبال ساحلی کار کردند، عملکرد و پیروزی این تیم بسیار برای من مهم است و واقعا احساس غرور می کنم که این تیم با تمام محدودیت‌ها کار بسیار بزرگی انجام داد. امیدوارم خبرها و اتفاقات بیشتر و مهمتری را در چند روز آینده بشنویم. به نظر من این تیم ملی پتانسیل حضور در جمع 4 تیم برتر مسابقات قهرمانی جهان را دارد.


تیم ملی هندبال نوجوانان پسر

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط