اطلاعیه

🔴تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد🔴دختران جوان ایران در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان در گروه A با رومانی، هلند و برزیل همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 438
رئیس هیئت هندبال استان آذربایجان‌شرقی:

فعالیت‌های متعددی به عنوان پایگاه ملی هندبال صورت داده‌ایم/ تلاش داریم زیرساخت‌های هندبال استان را ارتقا دهیم

فدراسیون هیئت‌ها

سه شنبه, 25 آبان 1400 14:45

رئیس هیئت هندبال استان آذربایجان‌شرقی ایجاد کانون‌های استعدادیابی و برگزاری مسابقات کانون‌های استان را گام مهمی در راستای پیشرفت هندبال در این استان عنوان کرد.

فعالیت‌های متعددی به عنوان پایگاه ملی هندبال صورت داده‌ایم/ تلاش داریم زیرساخت‌های هندبال استان را ارتقا دهیم بزرگنمایی

علیرضا موسویان، رئیس هیئت هندبال آذربایجان شرقی در گفت‌گو با روابط عمومی فدراسیون هندبال درخصوص اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های هیئت متبوع خود گفت: اقدامات متعددی برای پیشرفت هندبال در این استان طی این سال‌ها صورت گرفته است. استان آذربایجان‌شرقی به عنوان پایگاه ملی هندبال کشور در دو بخش آقایان و بانوان از سوی فدراسیون انتخاب شده و در این راستا اقدامات متعددی انجام شده که از جمله آن می‌توان به برگزاری نشست اختصاصی استعدادیابی در هیئت، ایجاد کانون‌های استعدادیابی در سطح استان، برگزاری مسابقات کانون‌های استان دختران، برگزاری اردوهای آمادگی تیم جوانان و امید و تیم‌های استان جهت حضور در لیگ‌های دسته یک و دسته دو آقایان و بانوان اشاره کرد.

 موسویان افزود: در بخش آموزش و دانش‌افزایی نیز دوره‌های مختلفی برگزار شده که برگزاری پنج دوره کلاس دانش‌افزایی مربیگری و داوری آقایان و بانوان در استان، کلاس توجیهی هندبال ساحلی و کلاس داوری درجه سه بانوان در تبریز بخشی از این دوره‌های آموزشی است. 

رئیس هیئت هندبال آذربایجان‌شرقی در ادامه به فعالیت‌های صورت گرفته در بخش قهرمانی نیز اشاره کرد و گفت: اعزام تیم جوانان پسران استان به مسابقات قهرمانی کشور در یاسوج، اعزام تیم بانوان استان به مسابقات قهرمانی کشور در ارومیه، حضور دو بازیکن در تیم بزرگسالان آقایان، حضور یک بازیکن در تیم بزرگسالان بانوان، حضور ۸ نفر از بازیکنان در اردوهای تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان پسر و دختر و همچنین حضور مربی استان در تیم ملی جوانان آقایان تنها بخشی از ویترین توسعه هندبال در استان را نشان می‌دهد. 

موسویان برگزاری جلسه تخصصی اعضای هیئت هندبال استان با اداره ‌کل ورزش و جوانان استان، برگزاری جلسه اعضای هیئت هندبال استان در خصوص تقویم سال ۱۴۰۰ و تقدیر و تجلیل از مسئولین کمیته‌ها و اعضای هیئت، برگزاری جلسه با روسای هیئت‌های هندبال شهرستان‌ها و تقدیر از عملکرد آنان و بازدید از هیئت هندبال شهرستان‌ها را گامی در راستای توسعه این رشته جذاب ورزشی در استان آذربایجان‌شرقی عنوان کرد.

رئیس هیئت هندبال آذربایجان‌شرقی درخصوص برنامه‌های پیش روی این هیئت نیز گفت: شرکت تیم‌های نمایندگان استان آقایان و بانوان در لیگ دسته یک، شرکت تیم‌های نمایندگان دختران و پسران استان در المپیاد ورزشی، شرکت تیم پیشکسوتان استان در مسابقات قهرمانی کشور، شرکت تیم‌های استان در مسابقات جوانان و امید قهرمانی کشور، شرکت تیم‌های استان در مسابقات لیگ دسته دو، برگزاری کلاس داوری درجه دو بانوان، برگزاری کلاس داوری درجه یک و ملی آقایان، برگزاری کلاس مربیگری درجه سه آقایان و بانوان، برگزاری ۴ دوره دانش‌افزایی داوران و مربیان از برنامه‌های در دست اقدام این هیئت است.

موسویان برگزاری دو اردوی تیم ملی در استان، تعویض کف‌پوش سالن اختصاصی هیئت هندبال استان و احداث زمین هندبال ساحلی را نیز از برنامه‌های آتی هیئت هندبال استان برشمرد.

وی در پایان به سفر چندی قبل رئیس فدراسیون هندبال به استان آذربایجان‌شرقی نیز اشاره کرد و گفت: در سفر ریاست فدراسیون به استان آذربایجان‌شرقی در خصوص حضور تیم مقاومت سپاه در لیگ دسته یک بحث و بررسی شد. همچنین برگزاری جلسه با اعضای شورای کلانشهر تبریز در خصوص حضور در لیگ برتر فصل آینده، بازدید از زیرساخت‌های کلانشهر تبریز در بخش هتلینگ و همچنین بازدید سالن‌های ورزشی جهت میزبانی مسابقات آسیایی و بین‌المللی بخش دیگری از این سفر بود.




آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط