اطلاعیه

🔴تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد🔴دختران جوان ایران در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان در گروه A با رومانی، هلند و برزیل همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 165
رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون هندبال خبر داد:

فعالیت سه آکادمی ملی هندبال در سه استان کشور

فدراسیون

شنبه, 20 شهریور 1400 11:41

علی اکبر خوشنویس زارچ، رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون هندبال با اعلام این خبر گفت: سه آکادمی «اصیل سازه» از لرستان، «بوشهر پارس» از بوشهر و «پیشگامان» از اصفهان با اخذ مجوز از فدراسیون هندبال، فعالیت خود را آغاز کردند.

فعالیت سه آکادمی ملی هندبال در سه استان کشور بزرگنمایی

IRIHF:

سه آکادمی ملی هندبال مجوز فعالیت گرفتند. 

علی اکبر خوشنویس زارچ، رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون هندبال با اعلام این خبر گفت: سه آکادمی «اصیل سازه» از لرستان، «بوشهر پارس» از بوشهر و «پیشگامان» از اصفهان با اخذ مجوز از فدراسیون هندبال، فعالیت خود را آغاز کردند. 

وی ادامه داد: کمیته استعدادیابی به این سه آکادمی که مجاز به اخذ مجوز پایگاه های ملی هندبال شدند، از طرف فدراسیون هندبال ده توپ استاندارد این رشته ورزشی را اهدا کرد. 

خوشنویس زارچ با اشاره به الزامات کسب مجوز آکادمی ملی هندبال بیان کرد: برخورداری از امکاناتی نظیر سالن تخصصی هندبال، خوابگاه، سرویس های بهداشتی، جعبه کمک های اولیه و داشتن امکانات آموزش عملی از قبیل توپ به اندازه های استاندارد با توجه به ردهای سنی مختلف، حداقل دو دروازه استاندارد با تور مناسب با توجه به رده های سنی مختلف، لباس یا کاور مناسب در 2 رنگ مختلف به تعداد هندبال آموزان، وسایل کمک آموزشی استاندارد مانند مخروط، قیف و غیره... به تعداد هندبال آموزان و عضویت در سامانه myhandball جزو الزاماتی است که توسط این کمیته بررسی و سپس مجوز فعالیت آکادمی ها صادر می شود. 

رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون هندبال درباره نحوه فعالیت این آکادمی ها نیز اظهار داشت: آکادمی های هندبال می بایست در طول سال فعال باشند. هر آکادمی هندبال موظف است هر هفته حداقل دو جلسه تمرین در هر رده به مدت 90 دقیقه با رعایت سر فصل های آموزشی فدراسیون هندبال برگزار کند. 

وی در خصوص نظارت بر این آکادمی ها نیز افزود: نظارت زیر نظر کمیته استعدادیابی مناطق هشتگانه کشور توسط کمیته استعدادیابی هیات هندبال استان مربوطه انجام می شود که این نظارت ها راسا یا با ماموریت ویژه از سوی فدراسیون هندبال مطابق با فرم ارزشیابی آکادمی هندبال که شامل فرم های زیست حرکتی و سلامت پزشکی ورزشکاران است، اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف تاسیس آکادمی های ملی هندبال در کشور افزود: پرکردن اوقات فراغت خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان با ایجاد محیطی سالم، جذاب و شاد با هندبال برای آنان، شناسایی و کشف استعدادهای برتر در سنین پایین و زمینه سازی برای شکوفایی آن، گسترس و توسعه ورزش هندبال درمیان کودکان، نوجوانان و جوانان، پشتوانه سازی تیم های ملی در رده های سنی بالاتر و آموزش پایه و علمی هندبال از اهداف تاسیس آکادمی های هندبال در سراسر کشور است.


      


کمیته آموزش و مربیان

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط