اطلاعیه

🔴تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد🔴دختران جوان ایران در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان در گروه A با رومانی، هلند و برزیل همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 1137

طلای آسیا بر گردن شیردختران ایران / اهتزاز پرچم ایران در آلماتی قزاقستان

تیم ملی هندبال دختران نوجوان امروز (جمعه) در مراسم اختتامیه مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا، مدال طلای خود را دریافت کردند.

طلای آسیا بر گردن شیردختران ایران / اهتزاز پرچم ایران در آلماتی قزاقستان بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، دختران هندبال ایران امروز در مراسم اختتامیه مسابقات هندبال قهرمانی آسیا نوجوانان مدال طلای خود را دریافت کردند. 


نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا نوجوانان از ۱۳ اسفند به میزبانی آلماتی قزاقستان آغاز شد و امروز ۵ فروردین با انجام دو دیدار خاتمه یافت.

ملی‌پوشان ایران در این مسابقات با ۴ برد مقابل ازبکستان، قزاقستان، هند و سوریه علاوه بر کسب سهمیه جهانی ۲۰۲۲ گرجستان، به مقام قهرمانی دست یافتند.

دومین سهمیه جهانی سهم قزاقستان میزبان شد که با برد مقابل ازبکستان در رده دوم ایستاد. ازبکستان، هند و سوریه نیز در جایگاه سوم تا پنجم ایستادند.

این چهارمین سهميه جهانی برای هندبال ایران بود. پیش از این تیم‌های مردان و زنان و تیم ملی دختران جوان نیز سهميه جهانی را کسب کرده بودند.

تیم ملی هندبال دختران ایران با ۴ پیروزی مقابل تیم‌های ازبکستان، قزاقستان، هند و سوریه توانست با ۸ امتیاز کامل به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یابد. امروز نیز تیم قزاقستان با برد مقابل ازبکستان نایب قهرمان شد. ازبکستان نیز در رده سوم ایستاد.


این رقابت‌ها حکم انتخابی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ گرجستان را داشت و ایران و قزاقستان توانستند مجوز حضور در این رویداد را کسب کنند.


* رده‌بندی نهایی نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در رده دختران نوجوان:

۱- ایران

۲- قزاقستان

۳- ازبکستان

۴- هند

۵- سوریه


* نتایج کامل تیم ملی هندبال دختران نوجوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان:

ایران ۴۴ - ازبکستان ۳۵

ایران ۲۰ - قزاقستان ۱۹

ایران ۲۵ - هند ۲۴

ایران ۳۶  - سوریه ۲۱


شهرزاد نصوحی، نسترن گودرزی، زهرا فتوتی، فاطمه مریخ، فاطمه احمدی، شقایق چراغی، آسمان بدوی، الناز یارمحمد توسکی، فریماه احمدی، مبینا حاج حیدری، هانیه شاه ویسی، نگین رحمانی، صبا زنگنه، بهار زنگنه، هستی دوخایی و آرزو بهمئی اسامی ملی‌پوشان حاضر در این مسابقات بود.


غلامعلی اکبرآبادی، فاطمه محمدخانی، مریم رضائیان و ندا اسدی کادر فنی تیم ملی ایران را در این مسابقات تشکیل می دادند.

تیم ملی هندبال نوجوانان دختر

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط