اطلاعیه

🔴دختران جوان ایران در گروهی سخت با رومانی، هلند و برزیل در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 2720
نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو؛

صعود از گروه مرگ با حذف عربستان

آقایان تیم‌های ملی

چهارشنبه, 05 مهر 1402 11:28

تیم ملی کشورمان به مرحله بعدی بازی‌های آسیایی صعود کرد.

صعود از گروه مرگ با حذف عربستان بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، صبح امروز تیم ملی هندبال کشورمان به قضاوت کوبل داوری از چین در آخرین بازی مرحله مقدماتی بازی های آسیایی به مصاف تیم عربستان رفت و با تساوی در این دیدار و با تفاضل گل بهتر به دور بعدی صعود کرد. 

نیمه نخست این دیدار پایاپای پیش رفت اما ملی‌پوشان توانستند این نیمه را با یک اختلاف گل و نتیجه 14-15 برنده به رختکن بروند. 

در نیمه دوم عربستان خوب شروع کرد و توانست در همان ابتدا سه اختلاف گل ایجاد کند تا نتیجه 15-18 شود. در ادامه ملی پوشان بازی را به تساوی کشاندند و تساوی نتیجه‌ای بود که تا تا دو دقیقه به پایان بازی دنبال می‌شد و عربستان هر چی زد نتوانست از سنگر قدرتمندی به نام محمد سیاوشی عبور کند تا نتیجه 23-23 روی تابلو ثبت شود. 

با این نتیجه و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به عربستان، تیم ملی هندبال کشورمان به مرحله بعدی صعود کرد.  

بازی بعدی تیم ملی کشورمان در بازی‌های آسیایی هانگژو هفتم مهر برگزار می‌شود. تیم ملی هندبال در این مرحله باید با تیم اول گروه A بازی کند.

گفتنی است هندبال ایران تاکنون در شش دوره از بازی‌های آسیایی شرکت کرده که حاصل آن یک برنز و نقره است. مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه اولین مدال هندبال ایران در ادوار بازی های آسیایی بود. هندبالیستهای ایران بعد از آن در گوانگژو خوش درخشیدند و به فینال مسابقات راه یافتند. ملی‌پوشان در فینال مقابل کره شکست خوردند و به مدال نقره رسیدند.




آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط