اطلاعیه

🔴دختران جوان ایران در گروهی سخت با رومانی، هلند و برزیل در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 2264

شمارش معکوس برای تعیین تیم های راه یافته به فینال و رده بندی لیگ برتر هندبال بانوان

بانوان مسابقات

پنجشنبه, 07 اردیبهشت 1402 12:44

هفته سیزدهم لیگ برتر هندبال بانوان جمعه با برگزاری 4 دیدار حساس و نفسگیر آغاز می‌شود.

شمارش معکوس برای تعیین تیم های راه یافته به فینال و رده بندی لیگ برتر هندبال بانوان بزرگنمایی

لیگ برتر هندبال بانوان به نقطه ای رسیده که استرس  و هیجان را برای مدعیان قهرمانی  به بالاترین سطح خود رسانده است. در ادوار گذشته لیگ  برتر بانوان، تقریبا از ابتدای فصل کارشناسان حوزه هندبال می توانستند تیم قهرمان را پیش بینی کنند اما فصل ۱۴۰۲_۱۴۰۱ که می توان از آن بعنوان جذاب ترین دوره لیگ برتر بانوان در طول سالیان اخیر یاد کرد، سه تیم مدعی سنگ آهن بافق، شهید شاملی کازرون و فولاد سپاهان را به تب و تاب بالا رفتن از سکوی قهرمانی انداخته است.


نگاهی به ترکیب سه تیم یاد شده نشان می دهد که شاکله اصلی تیم های ملی در رده های سنی مختلف در این سه تیم جمع شده اند و بررسی امتیاز سه تیم صدر جدول، نشان دهنده رقابت میلیمتری آنها در واپسین هفته های لیگ برتر است و نکته جالب اینکه هر سه تیم دو شکست را تا بدین جای  لیگ تجربه کرده اند.

سنگ آهن بافق  که امسال را با سیده مریم فخری  با 20 امتیاز در صدر جدول سپری می کند، در تمامی خطوط،  بازیکنان تیم ملی هندبال در رده های سنی جوانان و بزرگسالان را به خدمت گرفته و مرور برنامه بازیهای آتی  نماینده یزد در لیگ برتر  نشان می دهد نخستین کاندیدای حضور در دیدار نهایی لیگ برتر هندبال بانوان، این تیم است  و در صورت پیروزی در دیدارهای آتی، سنگ آهن بدون هیچ گونه حرف و حدیثی راهی فینال خواهد شد و سرنوشتشان به نتایج سایر تیم ها گره نخواهد خورد.

رده دوم و سوم در لیگ برتر بانوان به کانون توجهات تبدیل شده است. جایی که شهید شاملی کازرون با هدایت خدیجه قانع  و فولاد مبارکه سپاهان  با پوچه دیاز اسپانیایی با تساوی در عدد 19  بواسطه پیروزی در دیدار رودر رو، این تیم شهیدشاملی است که خود را در فینال میبیند.

تیم شهید شاملی که از وجود کاترینا میخایلوونا روس بهره می برد و در سایر خطوط نیز بازیکنان حال حاضر و سابق تیم ملی را در اختیار دارد، قهرمان فصل گذشته یعنی تیم فولاد مبارکه سپاهان را در اصفهان متوقف کرد تا بدین صورت بتواند خود را در یک قدمی فینال لیگ برتر ببیند.

فولاد مبارکه سپاهان که فصل گذشته با هدایت اعظم قینانی عنوان قهرمانی را کسب کرده بود، باید نیم نگاهی به دیدارهای سنگ آهن و شهید شاملی داشته باشد که از لغزش و فرصت سوزی این تیم ها استفاده کرده و به فینال صعود کند . در غیر این صورت نماینده اصفهان راهی دیدار رده بندی خواهد شد.

از سه تیم صدرنشین که بگذریم، انتخاب تیم چهارم برای صعود به دیدار رده بندی نیز با هیجان دنبال خواهد شد. جایی که فولاد هرمزگان، شیشه قزوین و شهیدچمران لارستان هر کدام با 10 امتیاز کاندیدای حضور در دیدار رده بندی خواهند بود. به نظر می رسد که رقابت در  این نقطه از جدول لیگ برتر تفاوت زیادی با جدال سه تیم صدرجدول ندارد  و می تواند هفته سیزدهم را به یکی از جذاب ترین هفته های لیگ برتر بانوان تبدیل کند.



برنامه مسابقات هفته سیزدهم لیگ برتر به این شرح است:
فولاد هرمزگان – سنگ آهن بافق
شهید شاملی کازرون –  شیشه قزوین
غدیر ملایر –  شهید چمران لارستان
فولاد مبارکه سپاهان – شهرداری ماهان

این مسابقات راس ساعت 11 روز جمعه، هشتم اردیبهشت ماه، برگزار می‌شود.

هم اکنون سنگ آهن بافق با 20 امتیاز صدرنشین است، شهید شاملی و سپاهان اصفهان نیز با 19 امتیاز و به دلیل نتیجه بازی‌های رودرو رده‌های دوم و سوم لیگ برتر را در اختیار دارند.

تیم‌های فولاد هرمزگان، شیشه قزوین و شهید چمران لارستان هر کدام با 10 امتیاز و به دلیل تفاضل گل در جایگاههای چهام تا ششم ایستاده‌اند.

در انتهای جدول رده‌بندی نیز دو تیم غدیر ملایر و شهرداری ماهان کرمان با 4 امتیاز قرار دارند.

لیگ برتر بانوان

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط