اطلاعیه

🔴دختران جوان ایران در گروهی سخت با رومانی، هلند و برزیل در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 2719
نوزدهمین دوره بازی های آسیایی هانگژو؛

سومین دیدار ملی‌پوشان هندبال در گروه مرگ بازی‌های آسیایی؛ صعود با طعم شکست عربستان

آقایان تیم‌های ملی

سه شنبه, 04 مهر 1402 11:04

تیم ملی هندبال کشورمان فردا در حساس‌ترین بازی خود در مرحله مقدماتی بازی‌های آسیایی مقابل عربستان صف‌آرایی می‌کند.

سومین دیدار ملی‌پوشان هندبال در گروه مرگ بازی‌های آسیایی؛ صعود با طعم شکست عربستان بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم ملی هندبال کشورمان در سومین دیدار خود در مرحله گروهی مسابقات هندبال بازی‌های آسیایی و در حساس‌ترین بازی خود رو در روی عربستان سعودی قرار می‌گیرد طوری که پیروزی و حتی تساوی مقابل این تیم هندبالیست‌ها را راهی مرحله بعدی بازی‌های آسیایی خواهد کرد. 

ملی پوشان پیش از این مقابل مغولستان 16-50 به برتری رسیدند اما مقابل ژاپن 21-33 مغلوب شدند. 

هم‌اکنون ایران با تفاضل گل 22+ پس از ژاپن صدرنشین 4 امتیازی در رده دوم گروه D قرار دارد و عربستان با تفاضل گل 21+ در جایگاه سوم این گروه جای گرفته است. 

عربستان اولین بار در بازی‌های آسیایی 1978 بانکوک شرکت کرد و اولین مدال خود را که برنز بود، در بازی‌های 1982 دهلی نو با تیم ملی فوتبالش کسب کرد. 

بهترین رنکینگ این کشور در بازی‌های آسیایی رده 11 است که در بازی‌های آسیایی 2022 بوسان با 7 مدال طلا، یک نقره و یک برنز به دست آمد. 

بهترین عملکرد عربستان در رشته هندبال به بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو باز می‌گردد که در بازی رده‌بندی مقابل ژاپن قرار گرفت و با نتیجه 20-27 شکست خورد تا رده چهارم بازی‌های آن دوره را از آن خود کند. 

عربستان همیشه یکی از جدی‌ترین رقبای هندبال ایران بوده و مسابقات قهرمانی مردان آسیا که در دمام برگزار شد، آخرین رویارویی تیم ملی هندبال بزرگسالان کشورمان با این تیم بود. 

دیدار تیم ملی کشورمان با عربستان فردا از ساعت 9:30 به وقت ایران برگزار می‌شود. 


تیم ملی هندبال مردان

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط