اطلاعیه

🔴تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد🔴دختران جوان ایران در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان در گروه A با رومانی، هلند و برزیل همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 1384

سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی ایران: به توانمندی بازیکنانم ایمان دارم / به دنبال بهترین نتیجه هستیم

ساحلی

شنبه, 07 خرداد 1401 12:58

سرمربی برزیلی تیم ملی هندبال ساحلی ایران می‌گوید شاگردانش می‌توانند در مسابقات قهرمانی جهان عملکرد خوبی داشته باشند به عملکرد آنها ایمان دارد و به گفته او شاگردانش می توانند "سورپرایز" این رویداد باشند.

سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی ایران: به توانمندی بازیکنانم ایمان دارم / به دنبال بهترین نتیجه هستیم بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، آنتونیو گرا پی‌شه سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی مردان ایران در ابتدای نشست خبری با اصحاب رسانه با اظهار کرد: باعث افتخار است که در خدمت اصحاب رسانه ایران هستم. این یک فرصت است که هندبال ایران در سراسر دنیا پیشرفت کند و یکی از اهداف اصلی ما این است که سهمیه المپیک را برای بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۸ لس آنجلس کسب کنیم. 


وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد حریفان تیم ملی ساحلی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: یکی از ویژگی‌های هندبال ساحلی این است که رشته‌ای غیر قابل پیش بینی است. قطعا هدف من پیروزی است و‌ با این ذهنیت به رقابت‌های قهرمانی نمی‌رویم که تنها شرکت‌کننده باشیم و ذهنیت ما پیروزی است.در این مدت تمرینات بسیار خوبی را سپری کردیم و هنوز در فاز تمرینی فرصت زیادی داریم. 


سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی ایران افزود: فراموش نکنیم اتفاق اصلی در رقابت‌ها قهرمانی جهان رخ می‌دهد. هندبال ساحلی در ۲۰ دقیقه برگزار می‌شود و بسیار زود زمان مسابقه به پایان می‌رسد و باید بسیار هشیار باشیم. من به توانایی بازیکنانم ایمان دارم و می‌دانم که می‌توانند کارهای مثبتی انجام دهند اما از حالا نمی‌شود پیش‌بینی در مورد نتایج کرد.  


گرا ‌پی‌شه در خصوص برگزاری دیدارهای تدارکاتی تیم ملی پیش از رقابت‌های قهرمانی جهان نیز خاطر نشان کرد: این داستان را به دو شکل می‌توان نگاه کرد، از یک جنبه ممکن است برگزاری دیدارهای تدارکاتی آسیب بزند و از جهت دیگر به این دلیل که هیچ تیمی از ما شناخت ندارد به عنوان شگفتی مسابقات مطرح شویم. باید بپذیریم که هندبال ساحلی در تمام کشورها هنوز کمی آماتورتر دنبال می‌شود و این بحث تنها مختص به ایران نیست و همه کشورها این مشکلات را دارند. تمام بازیکنانی که در دنیا در رشته هندبال ساحلی فعالیت دارند هم‌زمان در هندبال سالنی هم فعال هستند. هندبال ساحلی خیلی حرفه‌ای نیست و همه کشورها با مشکلاتی در این رشته روبرو هستند. لازم به ذکر است که در ایران از بسیاری از کشورها جلوتر هستیم و برای مثال برزیل از نیمه ماه ژوئن(حدود دو هفته دیگر) قرار است تمرینات آمادگی خود را آغاز کند. بسیاری از کشورهایی که من می‌شناسم مشکلات زیادی در رشته هندبال ساحلی دارند و کل جامعه هندبال ساحلی بین‌المللی نیاز به یک پیشرفت دارند تا از نظر سازمان‌دهی تغییراتی در آنها ایجاد شود.


سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی ایران در ادامه به آخرین شرایط رشته هندبال ساحلی در ایران اشاره کرد و گفت: وقتی فدراسیونی با مربی مثل من قرارداد بسته به نظر می‌رسد بسیار به هندبال ساحلی علاقه‌مند است. من می‌خواهم تیم ملی نوجوانان را مثال بزنم که تاکنون بیش از ۲۰ اردوی تدارکاتی را پشت سر گذاشتند و این نشان می‌دهد فدراسیون از این رشته حمایت می‌کند و نگاه ویژه‌ای به آن دارد. واقعا دلیل اینکه به تیم نوجوانان اشاره کردم این است که نوجوانان واقعا به رشته هندبال ساحلی علاقه‌مند هستند و در بخش نوجوانان جمع کردن بازیکنان راحت‌تر است، هر چند که بحث تحصیل در میان آنها مطرح است، اما در بزرگسالان برگزاری اردوی تدارکاتی دشوارتر است. خوشبختانه مجموعه فدراسیون هندبال ایران به هندبال ساحلی علاقه‌مند است و دستاوردهای خوبی هم دارند. پیام من این است که باید روی هندبال ساحلی سرمایه‌گذاری کرد تا سودآور باشد. با شناختی که از ورزش دنیا دارم می توانم بگویم ورزش‌هایی خارج از سالن در حال پیشرفت هستند. نباید هندبال ساحلی و سالنی را رقیب هم دانست و باید این نکته را دانست که هندبال ساحلی از نظر مالی بسیار سودآور است. 


وی گفت: زیاد با این مطلب موافق نیستم که  تیم ملی ساحلی بزرگسالان را سورپرایز بدانیم و البته این تیم در دوره‌های پیشین قهرمانی جهان مانند مسابقات قهرمانی جهان کازان حضور داشتند. کشورهای زیادی هم هستند که من را می‌شناسند و می‌دانند که دوست دارم بازیکنان چطور بازی کنند. در مسابقات قهرمانی جهان پیش رو تیم ملی مصر می‌تواند سورپرایز باشد، زیرا در آفریقا مسابقات قاره‌ای منظم برگزار نمی‌شود. البته فدراسیون جهانی مدرس‌های زیادی را فرستاد تا به آنها کمک کند اما کرونا شرایط را تغییر داد. تیم ملی مصر خوب کار کرده است و می‌تواند نماینده خوبی در قهرمانی جهان باشد. تیم ملی دانمارک هم یک تیم مدعی است و جزو نمایندگان خوب این رقابت‌هاست. دیگر رقیب ما یعنی تیم نروژ هم تیم با برنامه‌ای است و البته مشکلی که دارند این است که سرمایه‌گذاری را بیشتر بر روی زنان انجام می‌دهند، با این حال نروژ یک تیم با برنامه است.

 

گرا پی‌شه در پاسخ به سوالی در مورد امکانات هندبال ساحلی ایران نیز گفت: به نظرم قیاس کردن کار مناسبی نیست، اما در برزیل هم مشکلات زیادی داشتیم. در برزیل از زمانی که سر کار رفتم تلاش کردم امکانات را بهتر کنیم، البته شاید مشکلات از اینجا هم بیشتر بود. در مورد امکانات شاید بهترین واژه این باشد که به اندازه کافی امکانات وجود دارد. در ایران دو زمین ساحلی را دیدم که هم در اصفهان و هم تهران به نظرم زمین‌های خوبی وجود دارد و امکانات به اندازه کافی هست. 


وی ادامه داد: در هندبال ساحلی برخی امکانات جانبی وجود دارد که بازیکن نیاز دارد و لیست آن را تهیه کردم. توقعم این است که از اردوی سوم از نظر لوازم بازیکنان بهتر شویم، البته چیزی که اکنون وجود دارد به نظرم کافی است. امروز قرار شده محل برگزاری سوم مشخص شود. در این اردو کیفیت غذا و دیگر امکانات خوب بود.


سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی ایران در مورد مدت زمان قرارداد خود برای هدایت تیم ملی نیز گفت: قرارداد من تا دوم جولای است که می‌تواند ادامه دار باشد و بیشتر شود. مدت قرارداد من فقط مسابقات قهرمانی جهان است.


گرا پی‌شه در پایان این نشست به فعالیت هندبال ساحلی بانوان ایران اشاره کرد و گفت: احساس کردم و لمس کردم که سال ۲۰۱۷ زنان تا چه اندازه به هندبال ساحلی علاقه دارند. واقعا می‌خواهم بگویم در مسابقات اصفهان دیدم که چقدر خوب است که فدراسیون برای زنان هم مسابقات گذاشته است. دیدم که چقدر مربیان زنان علاقه‌مند هستند و امیدوارم تیم ملی هندبال ساحلی روند رو به رشدی داشته باشد و بتواند در مسابقات مختلف شرکت کند. مسائل فرهنگی ایران را آگاهم و می دانم چطور است، اما اگر بخواهیم در مورد هندبال حرف بزنیم به توانایی زنان باور دارم و مطمئنم که پیروز خواهند شد و می‌توانند موفقیت‌های بین‌المللی کسب کنند. همه باید به تلاش و کار خود ادامه دهیم.


تیم ملی هندبال ساحلی

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط