اطلاعیه

🔴تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد🔴دختران جوان ایران در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان در گروه A با رومانی، هلند و برزیل همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 1032

رقابت‌های هندبال قهرمانی جوانان دختر آسیا/ مصاف دختران ایران با میزبان

تیم‌های ملی

دوشنبه, 16 اسفند 1400 13:41

اولین مصاف تیم ملی هندبال جوانان دختر آسیا با مصاف ملی‌پوشان ایران با میزبان مسابقات دنبال خواهد شد.

رقابت‌های هندبال قهرمانی جوانان دختر آسیا/ مصاف دختران ایران با میزبان بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم ملی هندبال دختران ایران در رده سنی جوانان در نخستین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا فردا (سه‌شنبه) ۱۷ اسفندماه از ساعت ۱۴:۳۰ به وقت ایران مقابل قزاقستان میزبان به میدان می‌رود.


جوانان دختر ایران تاکنون سه بار در این رقابت‌ها حضور داشته‌اند که در سال ۲۰۰۷ عنوان هفتم و در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ عنوان ششم را در این رویداد کسب کرده‌اند.


تیم ملی جوانان قزاقستان نیز در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۳ عنوان چهارمی، در سال های ۱۹۹۸ ، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۱ مقام سوم و در سال ۲۰۰۷ نایب قهرمان آسیا بوده است.


رقابت‌های هندبال قهرمانی جوانان دختران آسیا که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، همواره با قهرمانی کره جنوبی به پایان رسیده است؛ هرچند که کره‌جنوبی اعلام کرده در این دوره از رقابت‌ها شرکت نمی‌کند.


کره‌ای ها در تمام پانزده دوره برگزار شده این رقابت‌ها که نخستین دوره آن در چین برگزار شد، قهرمان بلامنازع آسیا بوده‌اند.


تیم‌های ژاپن، چین، تایوان و قزاقستان تیم‌هایی بوده‌اند که در کنار کره‌جنوبی در پانزده دوره گذشته فینالیست رقابت‌های قهرمانی دختران آسیا بوده‌اند.


شانزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی دختران آسیا از ۱۶ تا ۲۴ اسفند به میزبانی قزاقستان برگزار می‌شود و دو تیم برتر این رقابت‌ها جواز حضور در رقابت‌های هندبال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ به میزبانی اسلوونی را کسب می‌کنند.

تیم ملی هندبال جوانان دختر

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط