اطلاعیه

🔴دختران جوان ایران در گروهی سخت با رومانی، هلند و برزیل در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 1793

رقابت‌های قهرمانی آسیا/ تقابل ایران و ژاپن در مرحله نیمه نهایی

بانوان

پنجشنبه, 10 آذر 1401 10:46

بانوان هندبالیست ایران در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف ژاپن خواهند رفت.

رقابت‌های قهرمانی آسیا/ تقابل ایران و ژاپن در مرحله نیمه نهایی بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم هندبال سنگ آهن بافق که به نمایندگی از تیم ملی بانوان ایران در مسابقات قهرمانی زنان آسیا حضور یافته پس از کسب سه پیروزی متوالی مقابل هند، ازبکستان و استرالیا و شکست مقابل کره جنوبی در مرحله گروهی این رقابت‌ها، فردا یازدهم آذر ساعت ۱۱:۳۰ به وقت ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم ملی ژاپن می‌رود.


تیم ملی هندبال زنان ژاپن ۲ بار در بازی‌های المپیک حضور پیدا کرده و بهترین نتیجه کسب شده توسط این تیم مقام پنجم المپیک است. همچنین ژاپن ۲۰ بار در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کرده و بهترین مقام این تیم در مسابقات جهانی عنوان هفتم است.


ژاپن ۱۹ بار رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور داشته و یک عنوان قهرمانی نیز در کارنامه خود دارد. این تیم پس از کره جنوبی دومین تیم پرافتخار آسیا است و در ۴ دوره گذشته قهرمانی آسیا، فینالیست شده است.


بانوان هندبالیست ایران در این دوره از رقابت‌ها موفق شدند، تیم هند را با نتیجه ۴۳ بر ۳۵ ، ازبکستان را ۳۵ بر ۳۲ و استرالیا را ۴۳ بر ۱۵ شکست دهند تا با حضور در جمع چهار تیم برتر سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را برای دومین بار کسب کنند. بانوان ایران در دیدار مقابل کره جنوبی نتیجه را ۴۱ بر ۱۱ واگذار کرد.


دیگر دیدار نیمه‌نهایی میان دو تیم کره‌جنوبی و چین برگزار خواهد شد.


تیم ملی ایران در دوره پیشین رقابت‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی اردن برگزار شد موفق شد با راهیابی به جمع چهار تیم برتر قاره، سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را برای نخستین بار کسب کند و اولین رشته‌ توپی بانوان ایران نام گیرد که به مسابقات جهان راه یافته است.


مینا وطن‌پرست، هانیه لک، فاطمه مریخ، ملیحه یغمایی‌پور، نوریه عباسی، عطیه شهسواری، مبینا حسن‌نژاد، الناز یحیوی‌پور، راحله اعتمادی پور، محدثه شبانی، مائده عشاقی، حدیثه نوروزی، حانیه کریمی، آرزو کیانی‌آرا، شهرزاد نصوحی، زهرا فقیهی، ستاره رحمانیان، الناز قاسمی و آرزو محمدی ۱۹ بازیکن تیم سنگ آهن بافق را در مسابقات قهرمانی آسیا تشکیل می‌دهند.


همچنین خدیجه قانع و مریم فخری به عنوان مربی، غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیر فنی، محبوبه دهقان به عنوان سرپرست و اکرم حبیب‌لو به عنوان فیزیوتراپ تیم ایران را در مسابقات قهرمانی آسیا همراهی می‌کنند.

تیم ملی هندبال بانوان

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط