اطلاعیه

🔴تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد🔴دختران جوان ایران در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان در گروه A با رومانی، هلند و برزیل همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 2063

رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون هندبال: خروجی آکادمی‌ها در توسعه هندبال کشور موثر خواهد بود / مسابقات آکادمی‌ها نقطه‌ عطفی در پرورش استعدادهای هندبال کشور است

فدراسیون

دوشنبه, 24 بهمن 1401 13:15

رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون هندبال می‌گوید خروجی مسابقات آکادمی‌های هندبال کشور در شناسایی نخبگان این رشته موثر بود و بازیکنان برتر آکادمی‌ها پشتوانه تیم ملی هندبال خواهند بود.

رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون هندبال: خروجی آکادمی‌ها در توسعه هندبال کشور موثر خواهد بود / مسابقات آکادمی‌ها نقطه‌ عطفی در پرورش استعدادهای هندبال کشور است بزرگنمایی

اکبر خوشنویس در گفت‌گو با روابط عمومی فدراسیون هندبال، در مورد برگزاری اولین دوره مسابقات هندبال آکادمی‌های کشور اظهار کرد: آکادمی‌های هندبال یکی از مهم‌‌ترین برنامه‌های فدراسیون هندبال در راستای توسعه استعدادیابی است و خوشبختانه در حال حاضر شاهد شکوفایی استعدادهای هندبال کشور در آکادمی‌های هندبال هستیم.

وی افزود: تدوین آیین‌نامه آکادمی‌های هندبال کشور به صورت تخصصی و با مطالع و کارشناسی دقیق انجام شده و آکادمی‌های هندبال در سه دسته ممتاز، درجه یک و درجه دو تقسیم‌بندی شده‌اند. همچنین فراهم شدن یک بانک اطلاعاتی از بازیکنان رده‌های سنی پایه در آکادمی‌ها از جمله مهم‌ترین خروجی‌های آکادمی‌های هندبال است.


رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون هندبال خاطر نشان کرد: یک بانک اطلاعتی موثر از بازیکنان آکادمی‌ها شامل هوش بازی، روانشناسی، پیکرسنجی، شرایط جسمانی، وضعیت مهارتی و موارد مهم دیگر گردآوری شده تا کمیته استعدادیابی و مربیان بتوانند با بررسی شرایط بازیکنان شناخت بهتری از بازیکنان پیدا کنند.

خوشنویس همچنین به در نظر گرفتن حق رشد برای آکادمی‌ها اشاره کرد و گفت: نکته بسیار مهم و ‌حائز اهمیت در آئین‌نامه آکادمی‌ها این است که آکادمی‌ها دارای حق رشد بوده و می‌توانند در استان‌های دیگر طبق شرایط تعریف شده نمایندگی داشته باشند. این امر باعث‌ استفاده بیشتر از پتانسیل‌های استان‌های برخوردار هست که به رشد حرفه‌ای و قهرمانی هندبال کمک شایانی می‌کنند. همچنین نکته قابل توجه دیگر این است که با حضور مربیان با کیفیت در ‌آکادمی‌ها بازیکنان به سطح فنی بالاتری دست پیدا می‌کنند.

وی در خصوص برگزاری اولین دوره مسابقات آکادمی‌های هندبال کشور نیز گفت: برگزاری مسابقات آکادمی‌های هندبال کشور اتفاق بسیار بزرگ و مهمی در رشته هندبال به شمار می‌آید. قطعا خروجی این مسابقات در رشد و توسعه هندبال کشور موثر خواهد بود و این بازیکنان پشتوانه تیم ملی هندبال در آینده هستند. این مسابقات نقطه‌ای عطفی در حوزه استعدادیابی و پرورش استعدادهای هندبال کشور است و تاثیر آن بر روی هندبال ایران مشهود خواهد بود.

کمیته استعدادیابی

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط