اطلاعیه

🔴تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد🔴دختران جوان ایران در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان در گروه A با رومانی، هلند و برزیل همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 679

رئیس هیئت هندبال خوزستان: برای اولین بار صاحب «خانه هندبال» شدیم/ تورنمنت بین‌المللی هندبال در شوشتر برگزار می‌شود

هیئت‌ها گفت‌و‌گو

دوشنبه, 06 دی 1400 11:50

رئیس هیئت هندبال خوزستان برگزاری تورنمنت بین‌المللی هندبال در دی ماه سال جاری به میزبانی شهرستان شوشتر را نقطه عطفی در تاریخ هندبال این استان دانست.

رئیس هیئت هندبال خوزستان: برای اولین بار صاحب «خانه هندبال» شدیم/ تورنمنت بین‌المللی هندبال در شوشتر برگزار می‌شود بزرگنمایی

سروش کجبافی، رئیس هیئت هندبال خوزستان در گفت‌گو با روابط عمومی فدراسیون هندبال درباره اقدامات این هیئت در سال جاری گفت: مهمترین اقدامی که باید در راستای توسعه هندبال در این استان انجام می‌دادیم، فعال‌سازی دوباره هیئت های شهرستان بود. بخصوص شهرستان‌هایی که در هندبال ریشه و همچنین پتانسیل تیمداری دارند.


 وی افزود: در این راستا موفق شدیم هیئت هندبال حدود 10 شهرستان مانند شوشتر، دزفول، اندیمشک، ماهشهر، مسجد سلیمان و اهواز و ... را فعال کنیم. این هیئت ها هم‌اکنون در کنار ما به‌عنوان بازوان توانمند هندبال استان در حال فعالیت هستند. همچنین موفق شدیم به کمک رایزنی فدراسیون هندبال و همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان برای اولین بار صاحب «خانه هندبال» در اهواز شویم تا یکی از مهمترین معضلات هندبال استان برطرف شد. 


رئیس هیئت هندبال خوزستان در ادامه گفت: همچنین با رایزنی و توافق رئیس فدراسیون هندبال و مدیرکل ورزش و جوانان استان، خوزستان برای اولین بار در تاریخ رشته‌های توپی میزبان تورنمنت بین‌المللی جام «فجر» از تاریخ دهم تا بیستم دی ماه در شهرستان شوشتر است و امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی در این رقابت ها باشیم و این امر نقطه عطفی برای استان خوزستان باشد. 


کجبافی اضافه کرد: بعد از سال‌ها هیئت‌های شهرستان موفق شدند دوره‌های دانش‌افزایی مربیان و داوران را برگزار کنند که با اجرای این مهم، هم مربیان تازه نفسی به هندبال معرفی شد و هم سطح علم و دانش مربیان ارتقا داده شد تا از این طریق بتوانیم برنامه‌های استعدادیابی را در استان بخوبی پیاده کنیم.


وی با بیان اینکه متاسفانه بخاطر شرایط کرونا در بحث استعدادیابی نتوانستیم آن چنان که می‌خواهیم برنامه‌های خود را اجرا کنیم، بیان کرد: البته دست بسته هم نبودیم طوری که در مسابقات اخیر هندبال قهرمانی نونهالان تیم دزفول از این استان حضور یافت. 

 

رئیس هیئت هندبال خوزستان خاطرنشان کرد: هیئت هندبال استان در بحث همگانی در سال گذشته هم جزو هیئت‌های برتر بود و فعالیت‌های همگانی این هیئت به گونه‌ای بود که به گفته کارشناسان این حوزه جزو دو هیئت برتر قرار گرفت. 


وی با اشاره به فعالیت‌های این هیئت در بخش هندبال بانوان گفت: ریاست چند هیئت هندبال شهرستان بر عهده بانوان قرار دارد و با توجه به سرمایه خوبی که در بخش بانوان این استان وجود دارد، امیدوارم بتوانیم در لیگ دسته دوم هندبال بانوان تیمداری کنیم.


کجبافی ادامه داد: همچنین برای اولین بار لیگ استانی هندبال در تمام رده های سنی را برگزار می‌کنیم و شهرستان‌های میزبان نیز مشخص شده‌اند. مهمترین امتیازی که برای این مسابقات در نظر گرفتیم، این است که برای اولین بار از هیچ تیمی برای شرکت در مسابقات ورودیه نگرفتیم تا همه تیم‌هایی که پتانسیل لازم را دارند، بتوانند با خیال آسوده در مسابقات حضور یابند. همچنین جوایز نفیسی برای تیمهای برتر این مسابقات در نظر گرفته شده است. مسابقات لیگ استانی بزودی در بخش آقایان نیز با همین امتیازات برگزار خواهد شد. مطمئنا برگزاری این لیگ، باعث پویاتر شدن هندبال در استان خواهد شد.


وی با بیان اینکه جای خوزستان در لیگ برتر امسال خالی است، بیان کرد: امیدواریم در فصل آینده لیگ برتر با ورود حامی مالی حرفه‌ای بتوانیم نماینده‌ای در شان نام این استان در لیگ برتر هندبال داشته باشیم. 


کجبافی در پایان گفت: همچنین طی توافقات لازم با دکتر پاکدل رئیس فدراسیون هندبال و همچنین انجام مکاتبات با کمیته آموزش این فدراسیون، امسال میزبان چهارمین سمپوزیوم ملی مربیان هندبال کشور در بهمن یا اسفندماه سال جاری خواهیم بود.




آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط