اطلاعیه

🔴تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد🔴دختران جوان ایران در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان در گروه A با رومانی، هلند و برزیل همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 681

رئیس هیئت هندبال استان یزد: روی رده‌های پایه تمرکز داریم/ پیگیر کسب مجوز پایگاه قهرمانی هندبال در استان هستیم

هیئت‌ها گفت‌و‌گو

سه شنبه, 07 دی 1400 10:46

رئیس هیئت هندبال استان یزد با بیان اینکه روی رده‌های پایه سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده است، از پیگیری برای کسب مجوز پایگاه قهرمانی هندبال در استان خبر داد.

رئیس هیئت هندبال استان یزد: روی رده‌های پایه تمرکز داریم/ پیگیر کسب مجوز پایگاه قهرمانی هندبال در استان هستیم بزرگنمایی

ابولفضل خوشنویس رئیس هیئت هندبال استان یزد در گفت‌گو با روابط عمومی فدراسیون هندبال درباره اقدامات این هیئت در سال جاری اظهار کرد: اقدامات متعددی در سال جاری در راستای پیشبرد و توسعه هندبال در این استان صورت گرفته که ثبت اولین مدرسه تخصصی هندبال را می‌توان مهمترین اقدام در این زمینه عنوان کرد. 


وی ادامه داد: همچنین هیئت هندبال استان یزد روی رده‌های پایه تمرکز دارد و در این راستا سرمایه گذاری خوبی روی رده‌های پایه انجام داده است که بازخورد آن را در آینده خواهیم دید. در زمینه استعدادیابی تخصصی نیز با تاسیس اولین آکادمی هندبال در استان توسط باشگاه سنگ آهن بافق و پیگیری ثبت آکادمی هندبال پیشگامان کویر یزد و ثبت اولین مدرسه تخصصی هندبال دختران «آفتاب یزد» نیز می‌توان گفت اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است. 


خوشنویس افزود: هیئت هندبال استان از تشکیل مدارس تخصصی هندبال حمایت می‌کند. در این راستا پس از ثبت مدارس و ارائه لیست بیمه ورزشکاران تعدادی توپ هندبال به موسس مدارس تخصصی هندبال اهدا خواهد شد که حمایت کوچکی از صاحبان مدارس هندبال است. 


عضو هیئت رئیسه فدراسیون هندبال کشف استعدادهای داوری و پرورش داور برای مسابقات کشوری طی چند سال آینده را از دیگر برنامه‌های این هیئت عنوان کرد و گفت: افرادی که علاقه‌مند به داوری هندبال  هستند، می‌توانند از طریق کمیته داوران هیئت هندبال شهرستان‌های متبوع خود برای شرکت در دوره‌های تخصصی اقدام کنند. 


رئیس هیئت هندبال استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به بهبود شرایط کرونا و بازگشایی مدارس، از  روسای هیات هندبال شهرستان‌ها و کمیته‌های استعدادیابی آقایان و بانوان هندبال استان خواسته‌ایم نسبت به شناسایی استعدادهای هندبالی خصوصا در رده سنی خردسالان اقدام کنند. 


وی ادامه داد: استان یزد در سال 1400 حضور پررنگی در لیگ هندبال داشته است طوری که تیم سنگ آهن بافق در لیگ برتر بانوان، موسسه آموزشی سما یزد در دسته یک بانوان، سنگ‌آهن بافق و قنات زارچ در دسته یک و تیم دانشگاه آزاد خاتم در دسته دو آقایان حضور داشته یا دارند. همچنین در مسابقات نونهالان قهرمانی کشور که به میزبانی این استان برگزار شد، 28 تیم از سراسر کشور شرکت کردند که سنگ‌آهن بافق مقام چهارم را کسب کرد و تیم پیشگامان نیز جزو 8 تیم برتر این مسابقات بود.


خوشنویس اظهار کرد: در بخش میزبانی نیز در اردیبهشت ماه میزبان اردوی تیم ملی نوجوانان هندبال ساحلی و همچنین تیم ملی نوجوانان دختر هندبال سالنی در بافق بودیم. همچنین اولین تورنمنت منطقه‌ای هندبال ساحلی را برگزار کردیم و پیگیر برگزاری تورنمنت بین‌المللی هندبال آقایان هستیم که قرار است با حضور چند تیم خارجی و همچنین تیم ملی نوجوانان و جوانان و تیم‌های منتخب استان یزد برگزار شود. همچنین کسب مجوز پایگاه قهرمانی هندبال در استان از برنامه‌های آینده این هیئت است. 


خوشنویس در پایان با بیان اینکه در سال 99 رتبه سوم برترین هیئت هندبال را بین 31 هیئت کشور کسب کردیم و امسال نیز امیدواریم رتبه خوبی داشته باشیم، گفت: امیدواریم با چنین برنامه‌هایی گام‌های موثری بصورت حرفه‌ای در توسعه و ترویج هندبال و همچنین پرورش استعدادها برداریم.




آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط