اطلاعیه

🔴 سرمربی جدید تیم ملی هندبال ایران معرفی شد🔴

کد مطلب: 1864

رئیس هیئت هندبال استان لرستان: احداث خانه هندبال استان برای اولین بار اتفاق افتاد/ مسیر خوبی پیش روی هندبال لرستان است

هیئت‌ها

یکشنبه, 04 دی 1401 11:43

رئیس هیئت هندبال استان لرستان می‌گوید خانه اختصاصی هندبال این استان راه‌اندازی شده و برنامه احداث زمین هندبال ساحلی استان لرستان نیز در دست اقدام است.

رئیس هیئت هندبال استان لرستان: احداث خانه هندبال استان برای اولین بار اتفاق افتاد/  مسیر خوبی پیش روی هندبال لرستان است بزرگنمایی

علی دهقانی رئیس هیئت هندبال استان لرستان در گفت‌گو با روابط عمومی فدراسیون هندبال، در رابطه با عملکرد و برنامه‌های هیئت متبوع خود در سال جاری اظهار کرد: در رقابت‌های لیگ دسته یک مردان میزبان گروه الف بودیم که با حضور پنج تیم برگزار شد و در نهایت تیم پلیمر خرم آباد به همراه نماینده خراسان رضوی به مرحله بعدی صعود کردند و حدود ۲۰ روز دیگر مرحله دوم لیگ دسته یک هندبال را خواهیم داشت و برای این مسابقات درخواست میزبانی دادیم.

وی افزود: برگزاری مسابقات بانوان و آقایان و المپیاد استعدادهای برتر، از دیگر برنامه‌های هیئت در سال جاری بود که عملی شدند. در بخش بانوان، تیم آتنا امید دلفان به عنوان نماینده لرستان در لیگ دسته یک کشور حضور پیدا کرد.

دهقانی در مورد برنامه‌های هیئت هندبال استان لرستان در بخش استعدادیابی نیز اظهار کرد: در بخش رده‌های سنی برنامه‌های استعدادیابی را دنبال کردیم و طبق تفاهمی که با اداره آموزش و پرورش داشتیم، توانستیم در مقطع ابتدایی و متوسطه اول برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: با برخی از مدارس توافق کردیم تا برخی اقدامات را جهت ترویج رشته هندبال انجام دهند و دانش‌آموزان را نسبت به این رشته ترغیب کنیم، همچنین برای مربیان ورزش مدارس که مربیگری یا داوری هندبال ندارند، کلاس توجیهی و کارگاه برگزار کردیم.

رئیس هیئت هندبال استان لرستان خاطر نشان کرد: بر این اساس قرار شد دانش‌آموزانی را که از نظر فیزیکی مناسب رشته هندبال هستند از طریق مربیان ورزش شناسایی کنند و آن‌ها را به هیئت معرفی نمایند. پس از آن ما آزمون‌های پیکرسنجی را روی دانش‌آموزان انجام داده و نفرات مستعد پس از شناسایی با مربیان رده‌های سنی پایه استان کار خواهند کرد. همچنین تلاش کردیم برای مربیان استان هم کارگاه دانش‌افزایی برگزار کنیم. اساتید و پیشکسوتان خوبی در استان داریم که پای کار آمدند و خداراشکر مسیر خوبی را پیش رو داریم.

وی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا 3 سال فعالیت‌های ورزشی کم شده بود اما خداراشکر در حال حاضر اماکن ورزشی باز شدند. در حال حاضر هندبال رشد کرده و پیشرفت خوبی داشتیم، انشاالله بتوانیم در سال‌های آینده مسیر خودمان را ادامه دهیم.

دهقانی با ابراز خرسندی از در اختیار گرفتن یک سالن برای هندبال استان، عنوان کرد: فدراسیون هندبال در سال ۵۴ تاسیس شده و همپای فدراسیون، لرستان نیز هندبال داشته است. بازیکنان زیادی از استان لرستان در تیم‌های ملی حضور داشتند، اما با این وجود فضای تخصصی به عنوان خانه هندبال در استان وجود نداشت و تیم‌ها در سالن‌های اداره کل استان تمرین می‌کردند اما با تلاش‌های زیادی که انجام شد در نهایت لرستان صاحب خانه هندبال شد.

وی در پایان افزود: چند ماه قبل، قراردادی با اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان امضا کردیم و توانستیم خانه هندبال استان را راه‌اندازی کنیم. همچنین در حال احداث زمین ساحلی اختصاصی استان نیز هستیم و کارهای زیرساختی آن انجام شده است. ما با وجود این زیرساخت‌ها می‌توانیم هندبالیست‌های خوبی پرورش دهیم و قطعا آینده خوبی در انتظار هندبال لرستان خواهد بود.



آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط