اطلاعیه

🔴تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد🔴دختران جوان ایران در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان در گروه A با رومانی، هلند و برزیل همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 448

رئیس هیئت هندبال استان سمنان: اقدامات خوبی در بخش همگانی و قهرمانی انجام شد/ پتانسیل بالایی در رشته هندبال داریم

فدراسیون هیئت‌ها

یکشنبه, 30 آبان 1400 11:15

رئیس هیئت هندبال استان سمنان پیشبرد فعالیت‌های آموزشی در بستر فضای مجازی را بیشترین فعالیت این هیئت از سال گذشته تاکنون به خاطر شیوع کرونا عنوان کرد.

رئیس هیئت هندبال استان سمنان: اقدامات خوبی در بخش همگانی و قهرمانی انجام شد/ پتانسیل بالایی در رشته هندبال داریم بزرگنمایی

مریم رضائیان، رئیس هیئت هندبال استان سمنان در گفت‌گو با روابط عمومی فدراسیون هندبال در خصوص اقدامات این هیئت در راستای توسعه هندبال استان اظهار کرد: هیئت هندبال استان سمنان از سال گذشته به خاطر شیوع کرونا در کشور، بیشتر فعالیت خود را در بستر فضای مجازی و آموزشی پیش برد به طوری که ۱۰ کلاس به صورت آنلاین و یک کلاس به صورت عملی توسط هیئت هندبال استان برگزار شد.

وی افزود: همچنین نسبت به فعال کردن کمیته همگانی در راستای شناخت این ورزش در میان خانواده‌ها و همگانی کردن آن اقدام کردیم.

رضائیان در مورد فعالیت‌های این استان در بخش قهرمانی نیز خاطر نشان کرد: در بخش قهرمانی بسیار با برنامه عمل کردیم، طوری که برای اولین بار در تاریخ هندبال استان سمنان تیم بانوان شاهرود در لیگ دسته یک کشور حضور پیدا کرد و رتبه نخست این مسابقات را بدست آورد. همچنین تیم گرمسار، نماینده آقایان استان در لیگ دسته یک بود که عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت. دو تیم از شاهرود و گرمسار در بخش جوانان پسر در مسابقات کشوری حضور داشتند و همچنین در بخش جوانان دختر تیم شاهرود در مسابقات کشوری حضور داشت که رتبه چهارم را کسب کرد.

وی افزود: امسال خوشبختانه استان سمنان در لیگ برتر یک نماینده دارد و این امر باعث می‌شود بانوان در سطح استان برای حضور در کلاس‌های هندبال تمایل پیدا کنند. همچنین این رشته تیمی در سطح پایه در شهرستان‌های سمنان، گرمسار، آرادان، دامغان و شاهرود سطح خوبی دارد و تمرینات منظم در این مناطق برقرار است. 

رضائیان با بیان اینکه اتفاقات خوبی برای هندبال بانوان در سال گذشته رخ داد، اضافه کرد: در هفته جاری اردوهای استعدادیابی در رده نونهالان دختر در استان شروع خواهد شد و بنا داریم در هفته‌های آینده برای پسران مستعد استان نیز چنین اردوهایی برگزار کنیم.

رئیس هیئت هندبال استان سمنان درخصوص برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت این هیئت نیز گفت: برگزاری ۱۰ کلاس آموزش و تخصصی در سال، قرار گرفتن در جایگاه قهرمانی در مسابقات کشوری، کشف استعدادها و پرورش آنان در مسير صحيح در راستای پشتوانه‌سازي در اين رشته، پیشبرد اهداف فرهنگی در زمین ورزش از مهم‌ترین برنامه های کوتاه‌مدت هیئت است.

وی ادامه داد: همچنین افزایش ورزشکاران سازمان‌دهی شده و فعال به میزان ۲۰ درصد در سال در شهرستان‌های مستعد، ایجاد دو پایگاه قهرمانی دائمی، تشکیل سه کانون استعدادیابی با شرایط استاندارد و برگزاری همایش و مسابقات بین‌المللی در راس برنامه‌هایی است که در بلندمدت نسبت به تحقق آن اقدام خواهیم کرد.

رضائیان در پایان با بیان اینکه هیئت هندبال سمنان در رتبه بندی سال گذشته از رتبه ۱۹ به رتبه ۷ کشور دست پیدا کرده، گفت: البته این امر به این معنی نیست که برنامه‌هایی که داشتیم تماما اجرا کردیم اما استان سمنان پتانسیل بالایی در هندبال دارد که با تلاش تمامی هیات شهرستان و‌ کمیته‌های مربوطه می‌توانیم جایگاه خود را بهبود دهیم و رو به جلو پیش رویم.




آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط