اطلاعیه

🔴دختران جوان ایران در گروهی سخت با رومانی، هلند و برزیل در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 1791
تقدیر از پیشکسوتان و خدمتگزاران هندبال کردستان

رئیس فدراسیون هندبال: کردستان سرشار از استعدادهای ناب هندبال است / مدیر کل ورزش و جوانان کردستان: پاکدل سرمایه ورزش کشور است

فدراسیون

چهارشنبه, 09 آذر 1401 15:12

رئیس فدراسیون هندبال، استان کردستان را سرشار از استعدادهای ناب برای رشته هندبال دانست و تاکید کرد سرمایه‌گذاری و همراهی بخش‌های مختلف در رشته هندبال می‌تواند زمینه‌ساز شکوفایی هرچه بیشتر این رشته در استان کردستان باشد.

رئیس فدراسیون هندبال: کردستان سرشار از استعدادهای ناب هندبال است / مدیر کل ورزش و جوانان کردستان: پاکدل سرمایه ورزش کشور است بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در مجمع انتخاباتی هیئت هندبال کردستان ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه رشته هندبال در این استان، اظهار کرد: خوشبختانه هندبال کردستان در مسیر توسعه قرار گرفته و این مدیون تلاش مدیران ورزش استان و تلاش اعضای هیئت است.

پاکدل افزود: مدیریت ورزش استان دلسوزانه در خدمت ورزش به ویژه هندبال است و همواره پیگیر مشکلات این رشته و ورزشکاران آن بوده است. یکی از مشکلات اساسی ورزش استان کردستان عدم حمایت بخش خصوصی از تیم‌های ورزشی و ورزشکاران است و این برای استانی که از لحاظ جمعیت ورزشکاران سازمان یافته در سطح بالایی در کشور قرار دارد، مناسب نیست و امیدوارم این مشکل به زودی برطرف شود.

وی با اشاره به موفقیت‌های ورزش استان کردستان در رویدادهای مختلف، اظهار کرد: درخشش ورزشکاران کردستانی در المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور و ایستادن در رده هشتم نشان از استعدادهای درخشان این استان و تلاش مسئولین ورزش آن دارد.

رئیس فدراسیون هندبال ادامه داد: امروزه ورزش به عنوان یکی از مهمترین عوامل ایجاد نشاط و دلگرمی مردم شناخته شده و باید از سوی مسئولین دولتی و بخش خصوصی مورد توجه ویژه قرار گیرد. زمان زیادی لازم است تا قهرمانان شایسته‌‌ای مانند نگین رحمانی و هانیه شاه‌ویسی از ورزشکاران برجسته استان کردستان ساخته شوند و مسئولین باید برای حفظ آنها تلاش کنند.

پاکدل به ضرورت حضور ورزشکاران و تیم‌های ورزشی استان‌ها در لیگ‌های کشوری اشاره کرد و افزود: اگرچه تیم‌داری و حمایت از باشگاه‌های ورزشی در لیگ‌های کشور جزو وظایف اداره کل ورزش و جوانان و هیئت استان نیست، اما این امر برای توسعه و پیشرفت ورزش لازم است.

وی همچنین به اقدامات انجام شده در راستای توسعه هندبال استان کردستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه به همت اداره کل ورزش و جوانان کردستان، هیئت هندبال استان دارای خانه هندبال شده و این ظرفیت بسیار خوبی است. کردستان در زمینه داوران و مربیان در سطح کشور سرآمد است و داوران و مربیان این استان می‌توانند به عرصه‌های فرا ملی نیز وارد شوند.

رئیس فدراسیون هندبال اظهار کرد: فدراسیون هندبال در بحث آموزش مربیان و داوران چه از نظر سخت افزاری و نیروی آموزش در کنار هیئت استان خواهد ایستاد و با تمام توان حمایت خواهد کرد‌. هیئت استان نیز باید در بحث استعدادیابی و حفظ استعدادها تمام تلاش خود را به کار ببندد و با فعال نمودن شهرستان‌ها از ظرفیت آنها نیز استفاده کند.

همچنین حامد جولایی مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با اشاره با موفقیت هندبالیست‌های کردستان به ویژه بانوان در رده‌های ملی، خاطر نشان کرد: این موفقیت‌ها حاصل حمایت همه جانبه فدراسیون هندبال است که نگاه ویژه‌ای به کردستان دارد.

وی تصریح کرد: علیرضا پاکدل جزو سرمایه های ورزش کشور است و موفقیت های هندبال ایران در مدت زمان تصدیر پاکدل به عنوان ریاست فدراسیون هندبال بی نظیر و غیرقابل وصف است. امیدوارم همچنان این موفقیت ها تداوم داشته باشد و شاهد رشد روز افزون هندبال ایران در میادین مختلف باشیم.

جولایی بهره‌گیری از ظرفیت پیشکسوتان هندبال را راهبرد اساسی برای پیشبرد اهداف این هیئت دانست و افزود: مهم‌ترین مشکلی که تیم‌های برتر استان و تیم‌داران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، نبود حامی مالی است و اداره کل‌ ورزش و جوانان به تنهایی توان تامین هزینه‌ تیم‌ها را ندارد.

وی با بیان اینکه حضور در لیگ برتر کشور مستلزم حمایت مالی مناسب است، از صنایع بزرگ و واحدهای تولیدی کردستان درخواست حمایت نمود و گفت: تاکنون همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا کمبود مالی مانع از حضور تیم‌های استان در لیگ‌های کشوری نشود.


مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در پایان این استان را سرشار از استعدادهای ناب ورزشی معرفی کرد و گفت: برای تامین سلامت، نشاط و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری همه‌جانبه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی هستیم ولی تاکنون شاهد کمترین توجه بوده‌ایم و تیم‌داری با سرانه ناچیز ورزشی سالانه میسر نیست.

در پایان این جلسه رئیس فدراسیون هندبال از پیشکسوتان هندبال استان کردستان تجلیل عمل آورد و خاطر نشان کرد: ارج نهادن به پیشکسوتان هندبال از سوی فدراسیون یکی از اصول مهم است و در هر استانی تلاش خواهیم کرد تا از پیشکسوتان آن استان تجلیل شود.

همچنین رئیس فدراسیون هندبال از زحمات مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان نیز تجلیل به عمل آورد.


در پایان رئیس فدراسیون هندبال از پیشکسوتان و خدمت گزاران هندبال استان کردستان تجلیل کرد.



آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط