اطلاعیه

🔴دختران جوان ایران در گروهی سخت با رومانی، هلند و برزیل در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 2247
سرمربی تیم ملی هندبال:

در بازی‌های آسیایی با قلبمان بازی می‌کنیم / قول مدال نمی‌دهم

تیم‌های ملی

چهارشنبه, 30 فروردین 1402 14:25

سرمربی تیم ملی هندبال در حاشیه تمرین تیم ملی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

در بازی‌های آسیایی با قلبمان بازی می‌کنیم / قول مدال نمی‌دهم بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال صبح امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران و عکاسان ورزشی از نخستین اردوی تیم ملی در سال 1402 از روند آماده‌سازی تیم برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت.

وی در خصوص برگزاری نخستین اردوی تیم ملی در سال جدید گفت: در این اردو بازیکنان جوانتری نسبت به اردوهای قبلی به اردوی تیم ملی دعوت کردیم. اردو بسیار شاداب بود و واقعا بازیکنان دعوت شده با انگیزه کار کردند. نکته مهم این است اردو باید شاداب باشد تا بازیکنان این انگیزه را داشته باشند بخواهند دوباره با من کار کنند. 

وسلین درخصوص حضور همزمان در تیم ملی و باشگاه سپاهان به عنوان سرمربی نیز افزود:  به هر حال پشت این تصمیم دو دلیل مهم وجود داشت. نخستین دلیل کمک به سپاهان برای شرکت در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا بود. دلیل دوم نیز این بود وقتی در دل لیگ هندبال هستم بهتر می‌توانم بازیکنان را رصد کنم و بشناسم تا بتوانم در آینده با آنها کار کنم. البته این دو پست تداخلی در کارهای من ندارد چون دو تیم نیست؛ یکی تیم ملی و دیگری تیم باشگاهی است. همچنین کار باشگاه‌ها با آغاز اردوی تیم ملی متوقف می‌شود و البته تجربه مشابهی پیش از این داشتم البته آقایان مجید رحیمی زاده و مهدی قشقایی راد در باشگاه سپاهان حضور دارند و این تیم هم‌اکنون با احترام به سایر تیم‌ها با اختلاف در جایگاه نخست جدول رده‌بندی است و من بیشتر کنار این دو مربی هستم.

سرمربی تیم ملی هندبال ایران در مورد سوال یکی از خبرنگاران در خصوص پیش‌بینی وی از سکوی بازی‌های آسیایی برای ایران نیز اظهار داشت: اگر خواسته قلبی‌ام را بخواهم بگویم، قول مدال طلا می‌دهم اما یک مربی عاقل و حرفه‌ای قول مدال طلا نمی‌دهد. البته جلسه‌ای در کمیته ملی المپیک داشتیم و قول دادند امکانات مورد نیاز تیم را فراهم کنند. یکی از مهمترین موارد بحث برگزاری اردو و بازی‌های تدارکاتی مقابل تیم‌های اروپایی است که نیاز یک تیم ملی است که حتما باید وجود داشته باشد. فکر می‌کنم اگر این شرایط وجود داشته باشد بتوانیم برای مدال بجنگیم. در حال حاضر قصد شرکت در تورنمنت مهمی در بوسنی به اسم تورنمنت قهرمانان داریم که تیم‌های سطح بالایی در آن شرکت می‌کنند. البته  چیزی نهایی نشده اما امیدوارم بتوانیم در این تورنمنت شرکت کنیم.

وسلین در خصوص حضور یا عدم حضور لژیونرها در بازی‌های آسیایی نیز گفت: فدراسیون در حال رایزنی با بازیکنان لژیونر و باشگاه‌های آنهاست تا بتواند مشکلات موجود را با باشگاه‌ها حل کند اما اگر به هر دلیل این امر ممکن نشد تلاش خود را خواهیم کرد و در تک تک بازی‌ها می‌جنگیم و با قلبمان بازی خواهیم کرد. این را هم بگویم اعتقاد من این است بازیکن لژیونری که آماده است و قلبش هم با تیم ملی باشد، به اردوی تیم ملی دعوت خواهد شد و درهای تیم ملی به روی وی باز است. 

وویویوچ در مورد مسابقات انتخابی المپیک هم بیان کرد: فعلا تمرکز ما روی بازی‌های آسیایی هانگژو است و سپس روی مسابقات انتخابی المپیک متمرکز می‌شویم. 

سرمربی تیم ملی هندبال در مرود عملکرد جوانان در میدانی بزرگ همچون بازی‌های آسیایی گفت: تعدادی از بازیکنان این اردو شانس اضافه شدن به اردو و ترکیب نهایی اعزامی به هانگژو را دارند و شاید این عدد در برنامه‌ریزی یکساله فدراسیون به 6 یا 7 بازیکن برسد. 

وی در خصوص عملکرد هندبالیستهای ایرانی نیز اضافه کرد: مشکلی که از نظر فنی در رابطه هندبال ایران وجود دارد، سطح سرعت و ریتم است. اگر سرعت و ریتم هندبال را به سه سطح تقسیم کنیم هندبالیست‌های ایران بیشتر در سطح دو هستند و تلاش می‌کنم سرعت بازی به سطح سه یعنی سطح ریتم هندبال روز دنیا برسد.

وسلین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص نمره‌دهی به تیم و کارش در مسابقات قهرمانی جهان افزود: جام جهانی لهستان/ سوئد 2023 هفتمین جام جهانی بود که چه در قامت بازیکن و چه سرمربی حضور داشتم و باید بگویم حس عجیب و بسیار سختی بود چون نخستین باری بود که با تیمی در مسابقات بودم که امکان حذف شدن داشت و مدعی هم نبود. شاید اگر بخواهم صادقانه بگویم باید جوان‌های بیشتری با خود به این مسابقات می‌بردم اما زمانی که نتیجه و صعود به دور بعد مهم است، فشار زیادی به بازیکنان جوان و کم‌تجربه وارد می‌شود اما قطعاً در آینده جوانان بیشتری به مسابقات می‌برم. در این مسابقات در بعضی از بازی‌ها خوب بودیم و در سایر بازیها عملکرد مطلوبی نداشتیم. اگر بخواهم نمره‌ای بدهم از میانگین 10 نمره بین 5/5 تا 6 به تیم و خودم می‌دهم. شاید فدراسیون از نتایج کسب شده در مسابقات جهانی راضی باشد اما من از نتایج راضی نیستم و هیچوقت به نتایجی که گرفتم قناعت نمی کنم و همیشه می‌خواهم نتایج از قبل بهتر باشد.


تیم ملی هندبال مردان

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط