اطلاعیه

🔴تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد🔴دختران جوان ایران در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان در گروه A با رومانی، هلند و برزیل همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 2087

حضور پر رنگ هندبال در میان برترین‌های سال ۱۴۰۱ شبکه ورزش

فدراسیون

شنبه, 29 بهمن 1401 17:47

پس از اعلام نامزدهای برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۱ از سوی شبکه ورزش، رشته هندبال در تعداد قابل توجهی از بخش‌ها نامزد شد.

حضور پر رنگ هندبال در میان برترین‌های سال ۱۴۰۱ شبکه ورزش بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، پس از موفقیت‌های چشم‌گیر و متداوم فدراسیون هندبال در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شبکه ورزش سیما در بخش‌های متعددی از نظرسنجی برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۱ از رشته هندبال و موفقیت‌های آن نام برده است.


بر همین اساس در سال جاری تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران به مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا دست یافت و این مدال نخستین مدال طلای هندبال بانوان ایران در تاریخ رشته هندبال به شمار می‌رفت. همچنین نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان نیز برای اولین بار به مرحله اصلی مسابقات راه یافتند و در جمع ۱۶ تیم برتر جهان قرار گرفتند.


فروردین‌ماه امسال دو تیم هندبال ساحلی نوجوانان و بزرگسالان ایران با قهرمانی در آسیا دو عنوان ارزشمند را برای ورزش ایران کسب کردند و هر دو تیم جواز حضور در مسابقات جهانی را نیز بدست آوردند.


در یک موفقیت چشم‌گیر نیز امسال، تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران به مقام سوم و مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان دست یافت تا بدین ترتیب اولین مدال جهانی هندبال ایران کسب شود.


امسال بانوان هندبالیست ایران در قالب تیم سنگ آهن بافق راهی مسابقات قهرمانی آسیا شدند و با حضور در مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را بدست آوردند تا در اتفاقی مهم بانوان هندبال ایران برای دومین بار پیاپی جهانی شوند.


یکی دیگر از مهم‌ترین اتفاقات هندبال ایران در سال ۱۴۰۱ نایب قهرمانی ارزشمند تیم ملی نوجوانان پسر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان بود. نوجوانان پسر ایران با شایستگی و با غلبه بر برترین تیم‌های آسیایی راهی فینال شده بودند. 


در ادامه موفقیت‌های هندبال ایران تیم ملی بزرگسالان مردان نیز در مسابقات قهرمانی جهان عملکرد شایسته‌ای را به نمایش گذاشت و برای نخستین بار به مرحله اصلی مسابقات جهانی راه یافت.

اخبار فدراسیون هندبال

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط