اطلاعیه

🔴تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد🔴دختران جوان ایران در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان در گروه A با رومانی، هلند و برزیل همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 2292

جنگ ستارگان؛ تقابل برترین های هندبال بانوان در فینال

مسابقات

چهارشنبه, 20 اردیبهشت 1402 14:43

لیگ برتر هندبال بانوان ایران در آخرین ایستگاه خود به محل تقابل دو تیم قدرتمند سنگ‌آهن بافق و شهیدشاملی کازرون رسیده است.

جنگ ستارگان؛ تقابل برترین های هندبال بانوان در فینال بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، مرور اسامی دو تیم نوید دهنده دیداری جذب و تماشایی در عصر یک روز اردیبهشتی در تالار هندبال فدراسیون هندبال است. دیدار نهایی لیگ برتر زنان ایران در حالی برگزار می‌شود که اثری از دو تیم فینالیست سال گذشته در این رقابت نفسگیر دیده نمی‌شود. فولاد مبارکه سپاهان قهرمان فصل گذشته، امسال به مقام سوم مشترک با شهید چمران لارستان رضایت داد و در سوی دیگر تاسیسات دریایی تهران پس از سال‌ها بازی در لیگ برتر هندبال بانوان در لیگ امسال حضور پیدا نکرد.

درست است که فولاد مبارکه سپاهان در فینال امسال غایب است اما «مینا وطن‌پرست» کاپیتان فصل گذشته طلایی‌پوشان که امسال را در قامت کاپیتان سنگ‌آهن ظاهر شده است، انگیزه بالایی برای تکرار قهرمانی‌های چند ساله خود این بار در لباس بافق دارد. 

شاگردان «خدیجه قانع» که در روزگار نه چندان دور خود یکی از ملی‌پوشان تیزهوش تیم ملی زنان ایران بوده است، با آنکه در هر دو دیدار رفت و برگشت لیگ بازی را به شاگردان «سیده مریم فخری» واگذار کرده‌اند، انگیزه های فراوانی برای تلافی این دو شکست دارند.  

به اذعان کارشناسان، «هانیه لک» در سنگ‌آهن و «زینب بذرافکن» در شاملی بعنوان دو سنگربان می‌توانند نقش پر رنگی در پیروزی در این دیدار و کسب عنوان قهرمانی داشته باشند. دو دروازه‌بانی که در مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا عملکرد قابل قبولی از خود نشان دادند. 

همچنین بررسی ترکیب دو تیم سنگ‌آهن بافق و شهیدشاملی کازرون نشان می‌دهد در تک تک پست‌ها نفرات تاثیرگذار و ملی‌پوش این بازی را به دوئل ستارگان هندبال ایران تبدیل خواهد کرد. 

تقابل نخبگان هندبال ایران در سنگ‌آهن بافق و شهید شاملی کازرون یعنی «مینا وطن‌پرست» از سنگ‌آهن با دوگانه «کاترینا میخایلوونا» و «اسرا زندی» در شهید شاملی در پست پخش، «ملیحه یغمایی‌پور» با «رویا نوروزی»، «نوریه عباسی» با «بهار ایزدگشب»، «سارا موسوی» با «عطیه شهسواری»، «فاطمه مریخ» با «ستاره رحمانیان» و چندین و چند رویارویی مستقیم ملی‌پوشان نخبه جوان و نوجوان در ترکیب دو تیم، لحظات جذابی را برای دوستداران هندبال بانوان در روز پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه ساعت 14 رقم خواهد زد.


لیگ برتر بانوان

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط