اطلاعیه

🔴تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد🔴دختران جوان ایران در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان در گروه A با رومانی، هلند و برزیل همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 2705
نوزدهمین دوره لیگ برتر هندبال بانوان ایران فردا با برگزاری هشت دیدار آغاز می‌شود

جام نوزدهم؛ آغاز فصلی دیگر در هندبال بانوان

بانوان مسابقات

پنجشنبه, 30 شهریور 1402 14:14

نوزدهمین دوره لیگ برتر هندبال بانوان فردا آغاز می‌شود.

جام نوزدهم؛ آغاز فصلی دیگر در هندبال بانوان بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، نوزدهمین دوره لیگ برتر هندبال بانوان از فردا، 31شهریور ماه، با برگزاری 4 دیدار در هفته نخست آغاز می‌شود.

تیم‌های سنگ آهن بافق مدافع عنوان قهرمانی، فولاد مبارکه سپاهان، شهید چمران لارستان، نفت و گاز گچساران، سنندج، زاگرس جنوبی کازرون، فولاد هرمزگان و شهدای رزکان البرز 8 تیم حاضر در فصل جدید 1403-1402 لیگ برتر هستند.

نکته قابل توجه فصل جدید لیگ برتر هندبال بانوان عدم حضور نایب قهرمانی فصل گذشته یعنی شهید شاملی کازرون است جایی که 4 تیم جدید پا به لیگ برتر گذاشته‌اند و قطعا تقابل چهره‌های قدیمی و جدید در لیگ، تماشایی خواهد بود.

سنگ‌آهن بافق که با شکست شهید شاملی کازرون طی دو دیدار رفت و برگشت قهرمان لیگ هجدهم شد، این بار نیز با هدایت سیده مریم فخری به دنبال دومین قهرمانی در لیگ برتر است و بر این اساس با حفظ ملی‌پوشان خود مانند وطن‌پرست، لک، شهسواری و عشاقی، با چند بازیکن جدید نیز قرارداد امضا کرده تا پرقدرت‌تر از سال گذشته پا به زمین مسابقه بگذارد و حریف قدرتمندی برای 7 تیم دیگر باشد. بافق در نخستین دیدار خود به مصاف سنندجی می رود که تازه پا به لیگ برتر گذاشته و با هدایت پریا فرجی عزم خود را جزم کرده مقابل قهرمان لیگ برتر خودی نشان دهد.

فولاد مبارکه سپاهان نیز که فصل گذشته با مونتسه پوچه دیاز اسپانیایی عنوان بهتر از سومی مشترک با شهید چمران لارستان کسب نکرد، برای فصل جدید با فاطمه محمدخانی قرارداد همکاری امضا کرد تا با این مربی بتواند فصل جدید را با قدرت آغاز کند. محمدخانی که در فصل گذشته سرمربی فولاد هرمزگان بود، قطعا تجارب خود به عنوان مربی تیم ملی جوانان دختر را به لیگ برتر خواهد آورد تا بازیکنانش بتوانند یکبار دیگر از عنوان تیم خود دفاع کنند.

شهید چمران لارستان نیز با معصومه برزه‌کار روی نیمکت سرمربی بار دیگر تلاش می‌کند همانند فصل گذشته رقیب جدی برای تیم‌های لیگ برتری باشد و بتواند عنوان سومی مشترک خود را بهبود ببخشد.

شهدای رزکان البرز که به عنوان آخرین تیم به جمع لیگ برتری‌ها اضافه شد، یکی از تیم‌های تازه‌وارد است که با امضای قرارداد با دو تن از ملی‌پوشان نامدار هندبال ایران یعنی الناز قاسمی و نوریه عباسی نشان داد همراه با مربی جوان خود یعنی ناهید رضایی به دنبال سکوی قهرمانیست. این تیم در نخستین دیدار خود در فصل جدید لیگ برتر با شهید چمران لارستان دیدار می‌کند.

دیگر تیم تازه وارد به هندبال نفت و گاز گچساران باسابقه ‌است که امسال در هر دو لیگ زنان و مردان تیم‌داری می‌کند و  تلاش می‌کند در بین نام‌های آشنا و نا آشنای هندبال خودی نشان دهد. گچساران در نخستین مصاف خود در لیگ برتر هندبال میزبان سپاهان است.

فولاد هرمزگان هم با مینا خنفری پور به‌عنوان سرمربی روی نیمکت کادرفنی، زاگرس جنوبی کازرون را پیش رو دارد. ساناز رجبی، مژگان قهرمانی، رویا نوروزی، بهار ایزدگشت، زهرا فقیهی و هانیه کریمی از چهره‌های نام آشنای هندبال زنان هستند که در این تیم دست به توپ هستند.

زاگرس جنوبی کازرون که تازه به لیگ برتر پیوسته است، تیمی از استان فارس است که تلاش می‌کند در نخستین بازی خود نمایش خوبی از خود نشان دهد.

برنامه کامل هفته نخست نوزدهمین دوره لیگ برتر هندبال به این شرح است:

شهدای رزکان البرز – شهید چمران لارستان

نفت و گاز گچساران – فولاد مبارکه سپاهان

سنگ آهن بافق – سنندج

زاگرس جنوبی کازرون – فولاد هرمزگان

گفتنی است تمام دیدارهای هفته نخست لیگ برتر راس ساعت 11 صبح فردا، جمعه، 31 شهریور آغاز می‌شود.

لیگ برتر بانوان

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط