اطلاعیه

🔴تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد🔴دختران جوان ایران در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان در گروه A با رومانی، هلند و برزیل همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 887

تجلیل از چهره ماندگار و پدر هندبال ایران / علیرضا پاکدل: نام دکتر امیرتاش در تاریخ ورزش ایران همواره خواهد درخشید

فدراسیون

چهارشنبه, 20 بهمن 1400 19:24

از چهره‌ ماندگار هندبال ایران توسط فدراسیون هندبال تجلیل شد.

تجلیل از چهره ماندگار و پدر هندبال ایران / علیرضا پاکدل: نام دکتر امیرتاش در تاریخ ورزش ایران همواره خواهد درخشید بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، مراسم تقدیر و پاسداشت زحمات چهره ماندگار هندبال ایران دکتر علی‌محمد امیرتاش با حضور جمعی از پیشکسوتان هندبال کشور از سوی فدراسیون هندبال برگزار شد.


در این مراسم علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال ضمن خیر مقدم به دکتر امیرتاش چهره ماندگار هندبال ایران و تقدیر از سال‌ها زحمات وی در عرصه ورزش هندبال، گفت: همواره تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان را سرلوحه فعالیت‌های فدراسیون هندبال قرار داده‌ایم و بسیار خرسندیم که امروز در محضر یکی از نام‌های ماندگار ورزش ایران و چهره فرهیخته هندبال کشور دکتر امیرتاش هستیم.


وی افزود: زحمات دکتر امیرتاش بر هیچ کس پوشیده نیست. سال‌ها رنج و تلاش ایشان برای پیگیری رسمی رشته هندبال در ایران و تاسیس فدراسیون هندبال در ایران سبب شد تا اینک در نقطه‌ای بایستیم که ‌ده‌ها هزار نفر در ایران هندبال را به صورت حرفه‌ای دنبال کنند و میلیون‌ها نفر نتایج تیم‌ ملی هندبال ایران را دنبال نمایند. خانواده بزرگ هندبال ایران خود را مدیون زحمات دکتر امیرتاش می‌داند و امیدوارم بتوانیم هر چند کوچک، تقدیری از زحمات ایشان داشته باشیم.


رئیس فدراسیون هندبال با بیان اینکه دکتر امیرتاش نقش بسزایی در توسعه هندبال ایران داشته است، و با تشکر از زحمات ارزشمند کلیه روسای قبلی فدراسیون هندبال افزود: بعد از آغاز رسمی فعالیت فدراسیون هندبال نقش ایشان به عنوان موسس فدراسیون سبب رخ دادن اتفاقات ارزشمندی در این رشته ورزشی شد و دکتر امیرتاش نامی ماندگار در تارک تاریخ هندبال و البته ورزش ایران به شمار می‌آید.


وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: پیشکسوتان سرمایه‌های ارزشمند ورزش هندبال به شمار می‌آیند. در تمام سال‌هایی که در عرصه هندبال ایران در جایگاه‌های مختلف حضور داشته‌ام احترام به پیشکسوتان را بر خود لازم دانسته‌ام و در مدت زمانی که به عنوان خدمتگزار جامعه هندبال ایران به عنوان رئیس فدراسیون فعالیت نموده‌ام از دیدگاه‌های ارزشمند این عزیزان و تجربیات پیشکسوتان هندبال کشور بهره برده‌ام.


در ادامه این مراسم دکتر امیرتاش ضمن قدردانی از رئیس فدراسیون هندبال برای برپایی این مراسم، گفت: بسیار خرسندم که اینکه پس از گذشت حدود نیم قرن از تاسیس فدراسیون هندبال، این رشته ورزشی در ایران مسیر خود را به خوبی پیدا کرده و حالا هندبال ایران در آسیا و جهان نیز شناخته شده است.


وی افزود: هر شخصی که قدردان پیشکسوتان باشد و از زحمات آنان تقدیر نماید همواره مورد ستایش من بوده است. پیشکسوتان سرمایه‌های ارزشمند هر عرصه‌ای به شمار می‌آیند. آنچه که سرمایه‌ ارزشمند هر کشوری به شمار می‌رود پول و جواهرات نیست، بلکه پیشکسوتان و نیروهایی هستند که سالها عمر خود را صرف توسعه در عرصه‌های مختلف نموده‌اند.


دکتر امیرتاش با اشاره به اینکه در تمامی سالهایی در عرصه هندبال کشور حضور داشته نگاهش جوان‌گرایی بوده، گفت: خوشحالم که امروز ریاست فدراسیون هندبال ایران در دست فردی جوان، پرتلاش و با انگیزه است که توانسته موفقیت‌های ارزشمندی را برای هندبال ایران به ارمغان بیاورد.


چهره ماندگار عرصه هندبال ایران، افزود: اینکه امروز هم تیم ملی هندبال زنان و هم تیم ملی هندبال مردان ایران جهانی می‌شود اتفاق کوچکی نیست. این نشان‌دهنده بلوغ هندبال ایران است. باید واقعیات را دید و از تلاش‌هایی که برای این اتفاقات انجام شده قدردانی نمود. بسیاری از کشورهای صاحب نام عربی در عرصه هندبال سالها زودتر از ما فعالیت خود را در رشته هندبال آغاز کردند، اما امروز می‌بینیم که با وجود همه مشکلات یک رئیس جوان از جنس هندبال با تلاش خود توانسته جایگاه خوبی را برای هندبال ایران فراهم آورد و در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.


دکتر امیرتاش با ابراز خرسندی از حضور فردی از جنس رشته هندبال در راس فدراسیون هندبال، گفت: همه باید دست در دست هم دهیم و در تسریع روند رو به رشد هندبال ایران گام برداریم. امروز رئیس جوان فدراسیون، رشته هندبال را به سر منزل موفقیت رسانده و حالا باید تفکر ما جهانی باشد. تردید نکنید هندبال ایران در سال‌های آینده بسیار خواهد درخشید و نام این رشته در هندبال بر سر زبان‌ها خواهد افتاد.


در پایان این مراسم علیرضا پاکدل با اهدای تابلو فرشی منقش به چهره دکتر امیرتاش و لوح یادبودی از ایشان تقدیر به عمل آورد.

همچنین پیراهن مقدس تیم ملی هندبال ایران نیز با نام دکتر امیرتاش از سوی رئیس فدراسیون هندبال ایران به پایه‌گذار رشته هندبال ایران اهدا شد.


در این مراسم همچنین اکبر ریاحی، علی سوری زرگرانی، حسن پروانه، سید حسن حسینی، محمود یوسفیان و غلام حسین نکویی از چهره ها و پیشکسوتان هندبال ایران حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، دکتر علی محمد امیرتاش در ۱۴ آذر ۱۳۱۶ در مشهد متولد شده و درسال ۱۳۳۹ تحصیلاتش را به اتمام رساند. در سال ۱۳۴۴ دکتر اميرتاش پس از پايان تحصيلات دوره ليسانس در رشته تربيت بدنی و ورزش، گفتگوها و اقدامات اوليه‌ای را جهت تاسيس فدراسيون هندبال ايران از طريق کميته ملی المپيک آغاز کرد. در سال ۱۳۵۲ با توجه به پشتوانه‌ای كه از نظر تعداد بازيكن و مربي هندبال در كشور ايجاد شده بود، سازمان تربيت بدني وقت به اين ورزش توجه كرد و سرانجام در سال ۱۳۵۴ فدراسيون هندبال ایران تاسيس شد.



آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط