اطلاعیه

🔴دختران جوان ایران در گروهی سخت با رومانی، هلند و برزیل در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 3000

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور رییس فدراسیون هندبال

فدراسیون

سه شنبه, 12 دی 1402 13:29

مراسم بزرگداشت سردار دلها و آیین روایت خاطرات پهلوانی‌ها و قهرمانی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی، با حضور وزیر ورزش و جوانان، جمعی از روسای فدراسیون ها و جامعه ورزش کشور برگزار شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور رییس فدراسیون هندبال بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و به همراه جمعی از روسای فدراسیون ها از جمله علیرضا پاکدل رییس فدراسیون هندبال و همچنین جامعه ورزش کشور، صبح امروز سه شنبه 12 دی‌ماه، جهت شرکت در مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در فدراسیون جانبازان و توانیابان حضور یافت و در ابتدا به مقبره شهید گمنام این فدراسیون رفت و با قرائت فاتحه بر مزار شهید ادای احترام و با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد.

وزیر ورزش و جوانان در این آئین ولایت‌مداری را از ویژگی‌های بارز شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: مطالب زیادی در خصوص شهید حاج قاسم از زبان بزرگان بار‌ها تکرار شده، اما آنچه می‌تواند در راه ادامه مکتب او کمک کند شامل نکات زیادی است.

کیومرث هاشمی اظهار داشت: ایام بزرگداشت سردار سلیمانی با ولادت با سعادت فاطمه زهرا (س) مقارن شده و من در خصوص ولایت‌مداری این شهید عزیز صحبت می‌کنم. ولایت از ارکان اصلی دین اسلام است. حاج قاسم سلیمانی پرورش یافته مکتب فاطمی است و در دفاع از این مکتب لحظه‌ای آرام و قرار نداشت. ولایت‌مداری از ویژگی اصلی رفتاری او و محور اصلی رفتار او بود. او علاقه‌ای به شغل نظامی نداشت اما، چون ولایت‌مدار بود همواره خود را سرباز نظام می‌دانست. او مخلصانه برای خدمت به جامعه تلاش می‌کرد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: اگر مکتب او را یک مثلث ترسیم کنیم خدامحوری و جهاد در راه خدا و ولایتمداری سه ضلع این مثلث است. او همواره در کنار خانواده شهدا بود و خانواده و فرزند شهدا او را پدر خود می‌دانستند. باید از ظرفیت‌های اخلاقی حاج قاسم استفاده کنیم و جامعه ورزش باید از مکتب حاج قاسم درس بگیرد و خود را سرباز ولایت و نظام بدانند.

هاشمی تاکید کرد: از مقام معظم رهبری یاد گرفتم که فرمودند هرجا کار می‌کنید فکر کنید آن جا مرکز دنیاست و با این نگاه می‌توانیم خدمات شایسته ارایه کنیم.

وی افزود: حاج قاسم، در جهان اسلام همبستگی ایجاد کرد و حتی بعد از شهادت همبستگی بین مردم ایران و مسلمانان جهان حفظ شد و این از برکات خون این شهید عزیز است. انشاا… بتوانیم با رفتار و عملکرد خود خدمتگزار جامعه اسلامی باشیم.

در این مراسم محمود خسروی‌ وفا رئیس کمیته ملی المپیک، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان، سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، علیرضا پاکدل رییس فدراسیون هندبال، علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی، محسن خمارلو مدیر مجموعه ورزشی شیرودی، علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، مهیار عسگریان سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، محمدشروین اسبقیان مشاور و مدیر کل حوزه وزارتی، حسین رضازاده عضو هیئت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری، علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال، سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌بردای و جمعی دیگر از روسای فدراسیون‌ها و جامعه ورزش حضور داشتند.

در این مراسم بنرهایی از تمثال شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع امنیت، شهدای ورزشکار و شهدای جنگ تحمیلی در سالن بسکتبال فدراسیون جانبازان و توانیابان نصب شده بود. 

مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امسال با شعار «شهید القدس» برگزار شد.


اخبار مرتبط