اطلاعیه

🔴تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 3393

برگزاری مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون هندبال در آکادمی ملی المپیک

فدراسیون

سه شنبه, 12 تیر 1403 14:28

مجمع سالانه فدراسیون هندبال در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

برگزاری مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون هندبال در آکادمی ملی المپیک بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، مجمع عمومی و سالانه فدراسیون هندبال، امروز ۱۲ تیر، در آکادمی ملی المپیک به ریاست محمدشروین اسبقیان، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، برگزار شد.

دکتر نوروزی، نایب رئیس کمیته ملی المپیک، و احمد نامنی، سرپرست اداره امور مشترک فدراسیون‌های وزارت ورزش و جوانان، نیز در این مجمع حضور داشتند. 

علیرضا پاکدل، رییس فدراسیون هندبال با ارائه گزارش عملکرد این فدراسیون در سال 1402 در این مجمع اظهار داشت: مهمترین حوزه‌ای که در بخش بین‌الملل رخ داد، برگزاری مسابقات باشگاه‌های آسیا بود که توانستیم میزبانی این مسابقات را پس از ۱۹ سال بگیریم. خوشبختانه توانستیم میزبانی پسران نوجوان آسیا را نیز بگیریم که شهریور برگزار خواهد شد. 

وی افزود: بزرگترین دغدغه هندبال اسپانسر بود که به لطف خدا برای سومین سال متوالی توانستیم با «ایرانسل» به‌عنوان اسپانسر قرارداد ببندیم. با رایزنی‌هایی که انجام دادیم و با حمایت وزیر ورزش و معاون قهرمانی ۲۰۰ درصد رشد بودجه داشتیم که بعید می‌دانم در کمترین فدراسیونی این اتفاق بیفتد. بیش از چیزی که باید به هیات‌های استانی پرداخت کردیم. وام قرض‌الحسنه بدون بهره به خانواده هندبال پرداخت کردیم. در پایان سال ۱۴۰۲ هیچ بدهی نداشتیم و بدهی صفر بود. حق هندبال را از اشتادسازه وصول کردیم و به جز یکی دو پرونده مالیاتی که دنبال رفع آن هستیم، دیگر پرونده‌ای نداریم. 

وی افزود: آیت‌الله رئیسی، رییس جمهور شهید، نسبت به ورزش توجه ویژه‌ای داشت. در کمتر از یک سال دو بار از قهرمانان تجلیل شد که هر دو بار هندبال حضور داشت‌. 

وی گفت: ما در هانگژو چند بازیکن را در اختیار نداشتیم. در قهرمانی آسیا هم سهمیه نگرفتیم اما سعی کردیم فاصله خود را کم کنیم. در رده‌های پایه کارهای خوبی انجام شد. در قهرمانی جهان تیم ملی جوانان دختر ایران خوش درخشید و دو پیروزی داشتیم و سه پله ارتقاء پیدا کردیم. تیم ملی نوجوانان پسر در کرواسی با حذف سوئد به یک هشتم صعود کرد. تیم ملی زنان نیز در دومین دوره حضور در قهرمانی جهان اولین برد تاریخ را در این مسابقات بدست آورد. 

رئیس فدراسیون هندبال گفت: سال گذشته در بخش زنان و مردان ۶۰ اردو برگزار کردیم‌. خوشبختانه در رویدادهای جهانی و آسیایی بازیکنان ایران به عنوان بهترین بازیکنان زمین انتخاب شدند. در همین مقدونیه چند بار بازیکنان دختر ما بهترین شدند.

پس از صحبت‌های رییس فدراسیون هندبال، حسابرس گزارش خود را ارئه داد. 

وی در بخشی از گزارش خود گفت: حسابرسی فدراسیون طبق استانداردها انجام شده است. این موسسه مستقل از فدراسیون هندبال است. رای نهایی برای زمین‌هایی از قبیل فدراسیون و سالن که وقف آستان قدس هستند، هنوز صادر نشده است. 

اسبقیان در واکنش به این موضوع از پاکدل توضیح خواست و پاکدل گفت: کلیه اماکن در مجموعه انقلاب از جمله آکادمی، فدراسیون‌های وزارت ورزش و غیره وقف آستان اعلام شدند و پرونده در جریان است. سال‌های قبل هم این مشکل وجود داشت و وزارت آن را پیگیری می‌کرد. البته این رای شکسته شد و در آینده این مشکل حل می‌شود. 

پاکدل همچنین در مورد موضوع مطرح شده توسط حسابرس مبنی بر بدهی به صندوق پیشکسوتان و قهرمانان گفت: چند سالی هم هست که این موضوع مطرح می‌شود. صندوق پیشکسوتان ۲۰ سال قبل از اعتبارات فدراسیون های ورزشی عددی را کم کرده بودند و به صندوقشان رفته بود. زمانی که آمدیم این موضوع مطرح شد که ما باید به صندوق مبلغی بدهیم. ما پیگیری کردیم دیدیم نه تنها بدهکار نیستیم بلکه طلبکار هم هستیم. جلساتی برگزار شد و علی‌رغم مکاتباتی که انجام دادیم، جلسه نهایی برگزار نشد و اکنون با حضور خودم در صندوق پیشکسوتان این مشکل را حل خواهیم کرد تا از گزارش حسابرسی ما پاک شود.

اسبقیان گفت: تاکید می‌کنم این مشکل در دوره خود شما حل شود و به آقای نامنی هم ‌می‌گویم که این موضوع را حل کند. حتما در هفته آینده جلسه‌ای برای این موضوع داشته باشیم. این مجامع برای حل مشکلات است و امروز سعی می‌کنیم در مورد بدهی مالیاتی هم صحبت کنم تا مشکل حل شود. 

نوروزی هم گفت: این مشکل صندوق را ما هم داریم. ما بیشتر از آقای پاکدل سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و طلب داریم و سال‌هاست که در حسابرسی ما اعلام می‌شود. 

حسابرس مستقل در یکی دیگر از بندهای گزارش در مورد بدهی مالیاتی فدراسیون گفت: فدراسیون برای بدهی مالیاتی سال ۹۹ و ۱۴۰۰ اعتراض نموده و هنوز موضوع در دست رسیدگی است و هنوز رای صادر نشده است. تمامی بدهی‌ها را بستیم بجز ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ که اعدادی که مشخص کرده و مبلغی که اداره دارایی مطرح کرده، اعتراض گذاشتیم. همه ساله‌ا را بستیم. با راهنمایی امور مالیاتی می‌خواهیم عدد را کم کنیم تا پرونده را ببندیم. برای سال ۱۳۹۹ ۶۰۰ میلیون مالیات و سال ۱۴۰۰، ۹۰۰ میلیون  است که می‌خواهیم تلاش کنیم کم شود.

مرضیه دهقان، خزانه‌دار فدراسیون هندبال نیز گزارش خود را ارائه کرد و گفت: همه بدهی‌های مالیاتی به روز پرداخت شده است. بدهی مالیات سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ در دست اعتراض است. بودجه فدراسیون برای سال ۱۴۰۲ پرداخت شد و ۲ میلیارد هم خارج از بودجه پرداخت شده است. بودجه کمیته هم کامل پرداخت شده است. جمع آورده‌های فدراسیون ۷۸۲ میلیارد ریال بوده است. درآمد اسپانسر و میزبانی، جریمه کمیته انضباطی و غیره ۳۷۸ میلیارد ریال بوده است. بودجه کمک به استان‌ها بالای ۱۰۰ درصد بوده است یعنی بیشتر از سقف تصویب شده به استان‌ها از محل خزانه پرداخت شده است.

اسبقیان بعد از ارائه گزارش توسط خانم دهقان گفت: در سال‌های حضورم تاکنون گزارش به این خوبی ندیده بودم. گزارش شفافی بود و از آقای نامنی می‌خواهم که تقدیرنامه‌ای با امضای من به وی اعطا کند.

همچنین بازرس فدراسیون هم گزارش خود را ارائه کرد و اسبقیان در مورد حسابرسی هیات‌های استانی گفت: با کارهای خوبی که در هندبال صورت می‌گیرد نباید حسابرسی استان‌ها با مشکل مواجه باشد. باید به استان البرز و استان سمنان به خاطر حسابرسی پاداش قابل توجهی همراه با لوح تقدیر پرداخت شود. 

پاکدل گفت: خزانه‌دار و خود ما پیگیر مشکل مالیاتی هستیم. این مشکل تنها برای هندبال نیست و سایر رشته‌ها درگیر این مشکلات هستند. در زمان آقای پولادگر قرار شد طرحی اجرا شود و در کل کشور حسابرسی مشخص شود و مسئولیت کار را برعهده بگیرند.

پاکدل در مورد ساخت کمپ فدراسیون هندبال گفت: فرآیند کمپ را انجام دادیم. چالشی با توسعه و تجهیز داریم و کار آنجا گیر کرده است. دست به دامن آقای فیروزی و آقای اسبقیان شده‌ایم. پول و زمین آماده است اما درگیری با توسعه و تجهیز را داریم. منتظر هستیم که مجوز به ما بدهند تا کار را شروع کنیم. باید مناقصه را برگزار کنیم. از طریق مجلس عدد خوبی گرفتیم. از وزارت و کمیته هم مبلغ خوبی گرفته‌ایم‌. از نفت هم عدد خوبی گرفته‌ایم. از شما می‌خواهیم کمک کنید تا به نتیجه برسیم. مشکل خاصی هم نیست و امیدواریم این کمپ که نیاز امروز هندبال کشور است‌ را بسازیم. هم ورزشکاران اذیت می‌شوند و در شان بازیکنان ما نیست. از محل منابع در اختیار فدراسیون می‌خواهیم کار را پیش ببریم.

در ادامه مجمع در خصوص وضعیت نواب رییس هم صحبت شد که پاکدل در این خصوص بیان داشت: آذین ساکی، نایب رئیس سابق فدراسیون، کارمند وزارت ورزش بوده و به دلیل دو شغله بودن شرایط همراهی با فدارسیون را نداشت. 

در ادامه با توجه به تغییر آئین نامه برای نایب رئیسی خانم افسانه دهقانی و مرتضی حسن پور رای گیری شد که به دلیل عدم اطلاع اعضاء این رای‌گیری مجدداً برگزار شد که در نهایت حسن پور به عنوان نایب رئیس اول و افسانه دهقانی به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.

اسبقیان در پایان این مجمع پیرامون وضعیت رشته هندبال گفت: با حضور آقای پاکدل هندبال موفقیت‌های خوبی کسب کرده که قابل دفاع است و قطعاً در چهار سال آینده با پیگیری ایشان و پیگیری دغدغه‌ها توسط ایشان به موفقیت‌های بیشتری می‌رسد. ما در فدراسیون هندبال این روزها شاهد دو اتفاق خوب هستیم. یکی در مسیر ورزش قهرمانی چشم اندازهای خوبی برای آینده متصور هستیم و قطعاً هندبال به روزهای خوبی نزدیک خواهد شد. دوم بحث فرهنگی است که به نظرم بحث فرهنگی و تربیت اخلاقی حائز اهمیت تر از قهرمانی است. اگر ورزش قهرمانی یک بال باشد و حوزه فرهنگی یک بال دیگر هواپیما باشد این هواپیما اوج می گیرد. با این شرایط این مسائل فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در همین راستا نام این معاونت به معاونت فرهنگی و توسعه ورزش حرفه‌ای تغییر یافت که معنای آن موضوعاتی است که در حوزه فرهنگ و ورزش به وضوح دیده می‌شود و برنامه ها و گزارشات در کنار موضوعات قهرمانی و حرفه‌ای مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

اسبقیان بیان داشت: تاکنون سابقه نداشته است که رئیس جمهور سه بار در مراسم تجلیل قهرمانان ورزشی حضور داشته و در محل وزارت ورزش و جوانان حاضر شده و جلسه شورای عالی ورزش را تشکیل دهد. همین طور افزایش اعتبارات ورزش هم با تلاش‌های وزیر ورزش و موافقت دولت صورت گرفت. تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه کاره، طرح آمایش ورزش کشور و ... هم از جمله کارهای صورت گرفته است و امیدواریم جامعه ورزش و هندبال در پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد و انتخاب اصلح را داشته باشند و این تکلیف را انجام دهند.

وی با مثبت ارزیابی کردن گزارشات خوب ارائه شده توسط حسابرس، بازرس و فدراسیون هندبال گفت: قطعاً با حضور آقای پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال، که با تعامل خوب، کار جهادی و مجدانه کارهای این فدراسیون را دنبال می‌کند، نوید روزهای خوب را می‌دهد و امیدوارم در آینده هندبال سهمیه المپیک بگیرد و قطعا و ان شاءالله شاهد این اتفاق با تدابیر خوب رئیس فدراسیون و همکارانشان خواهیم بود.




اخبار فدراسیون هندبال

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط