اطلاعیه

🔴دختران جوان ایران در گروهی سخت با رومانی، هلند و برزیل در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 1811

بازگشت بانوان افتخارآفرین هندبال ایران به میهن

بانوان

دوشنبه, 14 آذر 1401 16:09

بانوان هندبالیست ایران پس از کسب سهمیه ارزشمند رقابت‌های قهرمانی جهان و عنوان چهارمی مسابقات قهرمانی آسیا به میهن بازگشتند.

بازگشت بانوان افتخارآفرین هندبال ایران به میهن بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم هندبال سنگ آهن بافق که به نمایندگی از تیم ملی زنان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور یافته بود، پس از کسب سهمیه ارزشمند رقابت‌های قهرمانی جهان و عنوان چهارمی ظهر امروز یکشنبه ۱۴ آذر ماه با استقبال علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال و دکتر مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان به تهران بازگشت.


 در مراسم استقبال در بانوان هندبالیست ایرانُ دکتر مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان خطاب به بازیکنان اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که بار دیگر شایستگی‌های هندبال بانوان ایران را ثابت کردید و توانستید برای دومین بار سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را کسب کنید. تکرار این موفقیت نشان داد که هندبال ایران در مسیر رو به رشدی قرار دارد و امیدوارم همچنان در میادین بین‌المللی بدرخشید.

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: موفقیت‌های هندبال ایران به خصوص در بخش بانوان باعث افتخار و سربلندی است. اینکه علاوه بر کسب سهمیه مسابقات جهانیُ بازیکن ما در جمع بهترین‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند و در چندین مسابقه هندبالیست‌های ایران به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب می‌شوند همه حاصل برنامه‌ریزی درست و قرار گرفتن در مسیر موفقیت است و باید به همین خاطر از زحمات فدراسیون هندبال و ریاست آن جناب آقای دکتر پاکدل قدردانی نمود.

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال نیز در جمع بازیکنان و کادر فنی تیم هندبال سنگ آهن بافق به که نمایندگی از تیم ملی بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا حضور یافته بودند، گفت: کسب سهمیه مسابقات قهرمانی جهان آن هم برای دومین بار نشان داد که موفقیت‌های هندبال بانوان ایران تداوم دارد و قطعا مسیر رو به رشدی که در هندبال ایران ایجاد شده متوقف نخواهد شد.

وی افزود: امروز هندبال بانوان پرچم‌دار ورزش‌های توپی در ایران است و با شایستگی بسیار و کسب سهمیه‌های پی در پی در مسابقات قهرمانی جهان در میادین مختلف می‌درخشد. ما در فدراسیون هندبال هر آنچه که برای پیشرفت هندبال ایران به ویژه هندبال بانوان مورد نیاز باشد را مانند این سال‌ها فراهم خواهیم کرد تا بازهم شاهد درخشش بانوان ایران در میادین مهم بین‌المللی باشیم.


پروین کرملو‌ مدیرکل دفتر نظارت و هماهنگی امور بانوان وزارت ورزش و جوانان، افسانه دهقانی نایب رئیس بانوان فدراسیون، ایرج رضایی سرپرست کمیته امور استان های فدراسیون و همچنین جمعی از مسئولین باشگاه سنگ آهن بافق یزد نیز در مراسم استقبال از بانوان هندبال ایران حضور داشتند.

مینا وطن‌پرست، هانیه لک، فاطمه مریخ، ملیحه یغمایی‌پور، نوریه عباسی، عطیه شهسواری، مبینا حسن‌نژاد، الناز یحیوی‌پور، راحله اعتمادی پور، محدثه شبانی، مائده عشاقی، حدیثه نوروزی، حانیه کریمی، آرزو کیانی آرا، شهرزاد نصوحی، زهرا فقیهی، ستاره رحمانیان، الناز قاسمی و آرزو محمدی ۱۹ بازیکن تیم سنگ آهن بافق ایران در این مسابقات بودند.

خدیجه قانع و مریم فخری به عنوان مربی، غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیر فنی، محبوبه دهقان به عنوان سرپرست و اکرم حبیب‌لو به عنوان فیزیوتراپ در مسابقات قهرمانی آسیا همراهی می‌کردند.

تیم هندبال باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن بافق یزد به نمایندگی از تیم ملی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور یافته بود.

بانوان هندبالیست ایران در این دوره از رقابت‌ها موفق شدند در مرحله گروهی هند را با نتیجه ۴۳ بر ۳۵، ازبکستان را ۳۵ بر ۳۲ و استرالیا را ۴۳ بر ۱۵ شکست دهند تا با حضور در جمع چهار تیم برتر سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را برای دومین بار کسب کنند. هندبالیست‌های ایران در دیدار پایانی مرحله گروهی و در برابر کره جنوبی نتیجه را ۴۱ بر ۱۱ واگذار کرد.

بانوان هندبالیست ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم قدرتمند ژاپن رفتند، با نتیجه ۴۳ بر ۱۹ مغلوب شدند و از راهیابی به فینال بازمانده بودند. در نهایت مقابل چین در مرحله رده‌بندی با نتیجه ۳۹ بر ۲۴ مغلوب شدند و به عنوان چهارمی این مسابقات دست پیدا کردند.

تیم ملی هندبال بانوان

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط