اطلاعیه

🔴تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 3326

با حکم پاکدل، رییس کمیته روانشناسی فدراسیون هندبال منصوب شد

فدراسیون

شنبه, 12 خرداد 1403 13:02

دکتر امین رفیعی پور رییس کمیته روانشناسی فدراسیون هندبال شد.

با حکم پاکدل، رییس کمیته روانشناسی فدراسیون هندبال منصوب شد بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، علیرضا پاکدل، رییس فدراسیون، در حکمی دکتر امین رفیعی‌پور را به سمت رییس کمیته روانشناسی این فدراسیون منصوب کرد. 

دکتر امین رفیعی‌پور دکتری پزشکی عمومی  از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دکتری تخصصی روانشناسی سلامت از دانشگاه تهران است که سوابق بسیاری در این حوزه دارد. عضو کمیسیون تخصصی روان شناسی در سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، مشاور رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ایران در حوزه سلامت، معاون آموزشی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، رئیس کمیته روانشناسی پارا المپیک ایران، پزشک و روانشناس تیم پارالمپیک ایران در مسابقات المپیک توکیو 2020، روانشناس تیم ملی اعزامی به بازی های پاراآسیایی هانگژو 2022، رئیس دپارتمان روانشناسی ورزشی کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران و سرپرست کمیته روانشناسی فدراسیون پزشکی ورزشی بخشی از کارنامه امین رفیعی پور را تشکیل می‌دهد. 

لازم به توضیح است که امروز روانشناسی در حوزه ورزش نقش مهم و تاثیرگذاری دارد. هدف اصلی این شاخه از روانشناسی، بهبود عملکرد ورزشکاران، تقویت روحیه و اعتماد به نفس آن‌ها، کاهش استرس و اضطراب و افزایش رضایتمندی آن‌ها از فعالیت ورزشی است.

این حوزه به عنوان یک رشته در حال توسعه است و همه ورزش ها در دنیا به چنین رشته‌ای نیاز دارند چرا که رابطه مستقیم با بهتر شدن عملکرد بازیکنان دارد. روانشناس ورزشی با استفاده از تکنیک های روانشناختی خود فرد و تیم ورزشی را به مسیر درست راهنمایی می‌کند.

با این حکم از این پس به شکل نظامند در کنار تمام تیم های ملی هندبال در تمام رده های سنی یک روانشناس حضور خواهد داشت. 


کمیته ها

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط