اطلاعیه

🔴دختران جوان ایران در گروهی سخت با رومانی، هلند و برزیل در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 469
صدور نخستین مجوز مدرسه هندبال

افقی تازه در هندبال پایه کشور

آموزش

پنجشنبه, 04 آذر 1400 00:00

اولین مجوز مدرسه هندبال کشور توسط هیئت هندبال استان یزد برای مدرسه هندبال «دختران آفتاب» صادر شد.

افقی تازه در هندبال پایه کشور بزرگنمایی
به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون هندبال با اعلام این خبر خاطر‌نشان کرد: تاکنون مدرسه هندبال با آئین‌نامه و مجوز رسمی فدراسیون هندبال در کشور نداشتیم، اما در حال حاضر آئین‌نامه این مدارس تهیه شده و اکنون با ساختار استاندارد و مورد قبول فدراسیون هندبال این مدارس می‌توانند مجوز رسمی دریافت کنند.

علی اکبر خوشنویس زارچ افزود: برنامه‌ريزی در تيم‌های پايه سبب ارتقای هندبال می‌شود و برای رسيدن به این هدف و رسیدن به سطح اول آسیا و همچنین ایستادن روی سکوی‌های آسیایی، جهانی و المپیک نياز داريم که مدارس هندبال را توسعه دهیم و بر روی کيفيت آنها برنامه‌ريزی کنيم.

وی ادامه داد: در ماده ۵ آئین‌نامه مصوب هیئت رئیسه فدراسیون هندبال در سال ۱۴۰۰ حق رشد لحاظ شده، به این معنا که کسانی که موفق به اخذ مجوز مدارس هندبال از سوی فدراسیون هندبال شوند، حق رشد در سه قرارداد اول بازیکن این مدارس تا سن ۲۳ سالگی به مدرسه هندبال تعلق می‌گیرد.

خوشنویس زارچ افزود: همچنین در ذیل آئین‌نامه مدارس هندبال فرم‌های «زیست حرکتی»، «روانشناسی»، «ساختار قامتی» و «سلامت پزشکی» ضمیمه شده است تا با این کار بانک اطلاعاتی از مستعدین داشته باشیم و در آینده‌های نه چندان دور بتوانیم با این داده‌ها به نورم اطلاعاتی دست پیدا کنیم.

وی در پایان گفت: به هندبال‌آموزان در مدارس هندبال در پایان دوره آموزشی گواهی پایان دوره در ضمیمه شماره هفت آئین‌نامه مذکور ارائه خواهد شد. همچنین به کمیته مسابقات فدراسیون ‌هندبال پیشنهاد دادیم سال آینده مسابقات مدارس هندبال را برنامه‌ریزی کنیم تا راهی برای شناساندن این مدارس به جامعه هندبال باشد.



آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط