اطلاعیه

🔴دختران جوان ایران در گروهی سخت با رومانی، هلند و برزیل در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 869
نشست رئیس فدراسیون هندبال با رئیس کمیته داوران هندبال آسیا؛

از نگاه ویژه به داوران ایرانی تا حضور در ایران برای برگزاری دوره داوری پیشرفته

فدراسیون

پنجشنبه, 14 بهمن 1400 15:08

هفته گذشته و در جریان برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا رئیس فدراسیون هندبال ایران با ریاست کمیته داوران فدراسیون هندبال آسیا دیدار و گفتگو کرد.

از نگاه ویژه به داوران ایرانی تا حضور در ایران برای برگزاری دوره داوری پیشرفته بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، در جریان برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی عربستان علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال ایران با صالح بن عاشور رئیس کمیته داوران فدراسیون هندبال آسیا در مورد مباحث مختلف داوری از جمله حمایت از داوران ایرانی برای حضور هرچه بیشتر در مسابقات بین‌المللی دیدار کرد.


در این دیدار پاکدل ضمن تشکر از تلاش‌های بن عاشور در کمیته داوران فدراسیون هندبال آسیا در مورد آینده داوران ایرانی به بحث و تبادل نظر پرداخت و با اشاره به توانمندی و کیفیت داوران زن و مرد ایرانی حمایت بیشتر کمیته داوران آسیا از داوران ایران و حضور ناظر از ایران در مسابقات آسیایی را خواستار شدند.


رئيس فدراسیون هندبال با اشاره به سطح برخی از داورانی که در مسابقات جهانی بانوان در اسپانیا حضور داشتند، گفت: سطح برخی از دوران ما بسیار بالاتر از داوران حاضر در رقابت‌های قهرمانی جهان بانوان اسپانيا است و می‌خواهیم کمیته داوران فدراسیون هندبال آسیا از آنها حمایت کند و نام این داوران در فهرست داوران بين‌المللی قرار گیرد.


در ادامه این نشست رئیس کمیته داوران فدراسیون هندبال آسیا به تلاش‌های خود برای بر عادلانه بودن قضاوت‌ها اشاره کرد و گفت: اگرچه شاید مشکلاتی در گذشته در زمینه داوری‌ها وجود داشته، ولی تلاش کردیم این موارد برطرف شود، چرا که ما قاضی هستیم و لازمه قضاوت عدالت است.


وی همچنين به پیگیری‌ها و تلاش‌های پاکدل در خصوص داوران ایرانی و جایگاه آنان در آسیا و جهان اشاره کرد و خطاب به رئیس فدراسیون هندبال ایران گفت: از تلاش مداوم شما برای حمایت از داوران ایرانی و پیگیری‌هایی که برای دعوت از داوران ایرانی در مسابقات بین‌المللی دارید تشکر و قدردانی می‌کنم. شما یک مدیر سخت‌کوش و باتدبیر هستید و خوشحالم که خانواده هندبال آسیا اعضایی چون شما دارد.


بن عاشور با تاکید بر کیفیت داوران هندبال ایرانی، از قضاوت کوبل داوری ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در عربستان ابراز رضایت نمود و گفت: حضور کوبل بانوان ایرانی در مسابقات قهرمانی بانوان آسیا در کشور اردن نیز اتفاق بسیار خوبی بود. بانوان داور ایرانی، بسیار با انگیزه و آماده هستند که این امر حاکی از سطح آموزش و آماده‌سازی خوب داوران در کشور ایران است.


رئیس کمیته داوران فدراسیون هندبال آسیا در پاسخ به درخواست پاکدل مبنی بر افزوده شدن چهار کوبل داوری ایران به فهرست بین‌المللی و همچنین حضور دوباره کوبل بانوان در مسابقات آسیایی و حتی جهانی گفت: در این باره قول همکاری حداکثری و حمایت کامل را می‌دهم. ما همه مانند یک خانواده هستیم، اگر من از داور ایرانی حمایت کنم در حقیقت از آن کشور حمایت نکرده‌ام بلکه از داوران آسیایی حمایت کرده‌ام.


وی در ادامه با اشاره به دیده شدن بانوان داور ایرانی در مسابقات بین‌المللی، خاطر نشان کرد: حضور در مسابقات آسیایی فرصتی برای دیده شدن عملکرد خوب بانوان ایرانی است تا بتوانند فرصت حضور در مسابقات جهانی را پیدا کنند. شاید دید اروپایی‌ها البته به شکل نادرست، این است که بانوان داور آسیایی از آن‌ها ضعیف‌تر هستند ولی حقیقت اینطور نیست. امیدوارم در آینده بتوانیم به چنین هدفی دست پیدا کنیم.


در انتهای این نشست علیرضا پاکدل از رئيس کمیته داوران هندبال آسیا برای حضور در کشور ایران به منظور برگزاری یک دوره پیشرفته داوری هندبال دعوت کردند که او نیز قول انجام این دوره را با وجود فشردگی برنامه‌های خود در  سال ۲۰۲۲ داد و اعلام کرد بعد از ماه مبارک رمضان به ایران سفر خواهد کرد.

کمیته داوران

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط