اطلاعیه

🔴دختران جوان ایران در گروهی سخت با رومانی، هلند و برزیل در رقابت‌های قهرمان جوانان دختر جهان همگروه شدند🔴 تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا در گروه A با عراق و هند همگروه شد🔴

کد مطلب: 2776
هندبال انتخابی المپیک پاریس؛

آغاز انتخابی المپیک؛ ترکیب متفاوت ملی پوشان هندبال در اولین گام/ راهی سخت و دشوار مقابل سامورایی های تا دندان مسلح

آقایان تیم‌های ملی

سه شنبه, 25 مهر 1402 20:00

تیم ملی هندبال کشورمان فردا در مسابقات انتخابی المپیک پاریس به مصاف تیم ژاپن می‌رود.

آغاز انتخابی المپیک؛ ترکیب متفاوت ملی پوشان هندبال در اولین گام/ راهی سخت و دشوار مقابل سامورایی های تا دندان مسلح بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم ملی هندبال ایران فردا، چهارشنبه، 26 مهر، در نخستین دیدار خود در مسابقات هندبال انتخابی المپیک پاریس با تیم قدرتمند ژاپن دیدار می‌کند.


آغاز راه هندبال سالنی مردان در المپیک تابستانی 1972 بود و پس از آن مسابقات هندبال زنان در بازی‌های المپیک تابستانی 1976 در مونترال معرفی شد.


پرافتخاترین تیم هندبال در بازیهای المپیک، فرانسه با 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز است و پس از این کشور شوروی سابق و کرواسی قرار دارند.


کره‌جنوبی تنها تیم آسیایی است که همراه با اتریش، جمهوری چک و ایسلند با کسب یک نقره در جایگاه دوازدهم جدول مدالی بازی‌های المپیک ایستاده است.


ژاپن اما در تاریخ المپیک یک عنوان نهمی در المپیک 1976 مونترال کانادا، یک عنوان دهمی در المپیک 1984 کالیفرنیا آمریکا و سه عنوان یازدهمی در المپیک سال‌های 1972 برلین آلمان (غربی)، 1988 سئول کره‌جنوبی و 2020 توکیو را در اختیار دارد.


تیم ملی ژاپن آخرین بار در عرصه بین‌المللی در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور یافت که با شکست مقال کویت در رده‌بندی نتوانست روی سکو بایستد.


گفته می‌شود بازیکنان لژیونر تیم ملی هندبال ژاپن که در بوندس لیگای آلمان بازی‌ می‌کنند در مسابقات هندبال انتخابی المپیک حضور دارند.


اما تیم ایران نیز با ترکیبی متفاوت و تزریق چند بازیکن جوان در این رقابت ها حاضر شده است و ضمن اینکه ۵ بازیکن خود در هانگژو جای خود را به بازیکنان دیگر داده اند، میانگین سنی این تیم دوسال نسبت به بازی های آسیایی جوان تر شده است.

دیدار دو تیم ملی هندبال ایران و و ژاپن، فردا، چهارشنبه، 26 مهر، از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت کشورمان برگزار می‌شود.


در گروه A نیز تیم‌های ملی هندبال قطر، عربستان سعودی، کره جنوبی، امارات متحده عربی، هند و چین همگروه هستند.


در این رقابت‌ها ۱۱ تیم حضور دارند که تنها یک تیم از آسیا جواز حضور در المپیک پاریس را کسب خواهد کرد.

تیم ملی هندبال مردان

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط