اطلاعیه

🔴 سرمربی جدید تیم ملی هندبال ایران معرفی شد🔴

کد مطلب: 3532

گزارش سایت فدراسیون هندبال جهان از برگزاری نخستین دوره لیگ برتر هندبال ساحلی در ایران

بین الملل ساحلی مهم ترین اخبار

چهارشنبه, 21 شهریور 1403 11:15

سایت رسمی فدراسیون هندبال جهان در گزارشی مبسوط به برگزاری نخستین دوره لیگ برتر هندبال ساحلی در ایران پرداخت.

گزارش سایت فدراسیون هندبال جهان از برگزاری نخستین دوره لیگ برتر هندبال ساحلی در ایران بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، سایت رسمی فدراسیون هندبال جهان (IHF) در صفحه نخست اخبار خود در گزارشی مبسوط به برگزاری نخستین دوره لیگ برتر هندبال ساحلی باشگاه‌های مردان ایران اشاره کرد و آن را نخستین لیگ برتر هندبال ساحلی آسیا دانست. 

در این گزارش به قلم «اندرو مک استین» با اشاره به برگزاری نخستین دوره لیگ برتر هندبال ساحلی در دو منطقه شمال و جنوب ایران در دو شهر بندر انزلی و جزیره کیش، از قول یکی از مربیان حاضر در لیگ برتر ساحلی، نوشت: « ما خوشحالیم اولین دوره لیگ برتر هندبال ساحلی برگزار شد و امیدواریم ادامه داشته باشد. ایران پر از بازیکن بااستعداد هندبال ساحلی است طوری که مدال برنز نوجوانان جهان در سال 2022 را کسب کردیم و نیاز هست به این رشته بیشتر توجه شود که خوشبختانه فدراسیون هندبال ایران به آن اهمیت داده و به سرمایه‌گذاری در این ورزش ادامه می‌دهد. »

همچنین در ادامه این گزارش صحبت های سید حسن افتخاری، دبیرکل انجمن هندبال ساحلی ایران، بازتاب یافته است: «برگزاری اولین دوره لیگ برتر هندبال ساحلی مردان اولین گام در توسعه این رشته ورزشی بود. با ورود بخش خصوصی و حامیان مختلف، به علاوه پوشش رسانه‌ای و پخش تلویزیونی این مسابقات و توسعه مسابقات بانوان – که اوایل امسال یک رقابت متمرکز بانوان را برگزار کردیم – و مسابقات جوانان، گام‌های بیشتری برداشته ایم.»

«اندرو مک استین» در این مطلب با اشاره به صحبت‌های غلامحسین نکویی، رییس انجمن ساحلی ایران، نوشت: « هدف از برگزاری لیگ، برگزاری منظم آن به منظور شناسایی این رشته برای خانواده‌های ایرانی، کشف استعدادهای این رشته و همچنین سرمایه‌گذاری روی بازیکنان جوان برای حضور در مسابقات آسیایی و جهانی است. هندبال ساحلی از دیرباز مورد توجه ایران بوده و در چند سال اخیر توجه بیشتری به آن شده است.  با توجه به وجود نوار ساحلی در شمال و جنوب ایران و همچنین برگزاری اولین دوره لیگ برتر هندبال ساحلی – و البته برخورداری از پتانسیل خوب بازیکنان جوان و پرانرژی – امید است این میدان روند رو به رشد خود را ادامه خواهد داد. »

در پایان این مطلب به نتایج مرحله مقدماتی و نیمه نهایی اشاره شد و سپس رده‌بندی تیم‌های اول تا سوم ذکر شده است. 

علاقمندان برای خواندن این گزارش می‌توانند به سایت فدراسیون هندبال جهان و یا لینک زیر مراجعه کنند. 

https://www.ihf.info/media-center/news/discovering-talent-and-investing-young-players-irans-mens-beach-handball-premier




لیگ برتر هندبال ساحلی

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط