اطلاعیه

🔴 سرمربی جدید تیم ملی هندبال ایران معرفی شد🔴

کد مطلب: 849
مسابقات هندبال قهرمانی آسیا؛

مصاف با نایب قهرمان جهان برای صعود به فینال

مسابقات

شنبه, 09 بهمن 1400 13:57

دو نفر کوبایی، ۳ نفر تونسی، ۲ نفر بوسنیایی و یک نفر مصری! این ترکیب تیم چندملیتی خواهد بود که تیم ملی ایران امروز (شنبه) در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا در مقابل آن صف‌آرایی خواهد کرد.

مصاف با نایب قهرمان جهان برای صعود به فینال بزرگنمایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، قهرمان چهار دوره اخیر هندبال آسیا که با جمع‌آوری ستارگانی از اقصی نقاط دنیا به دنبال صید پنجمین جام قهرمانی پیاپی خود در آسیا با سرمربی اسپانیایی خود «والرو ریورا» است.


قطر ۱۶ بار در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا مشارکت داشته که در چهار دوره اخیر مقام نخست این رقابت‌ها را با اقتدار از آن خود کرده است.


آنها همچنین ۹ بار در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور داشته‌اند که بهترین نتیجه کسب شده توسط قطری‌ها به سال ۲۰۱۵ میلادی بازمی‌گردد که قطر نایب قهرمان جهان شد.


قطری‌ها در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز حضور داشتند که در آنجا مقام هشتم را بدست آوردند.


از بازیکنان شاخص تیم ملی هندبال قطر می‌توان به فرانکیس مارزو کوبایی الاصل اشاره کرد که با ۳۴ سال سن، زمستان ۱۳۹۹ در رقابت‌های قهرمانی جهان در مصر با ۵۸ گل زده به‌عنوان برترین گلزن جهان انتخاب شد. فرانکیس در کسب این افتخار موفق شد ساندرساگوسن نروژی، هامپوس ونه سوئدی و میکل هانسن دانمارکی را پشت سر بگذارد.


فرانکیس در آن رقابت‌ها همچنين یک عنوان دیگر را نیز برای قطر کسب کرد. او با ارسال ۱۷ پاس گل در رده‌بندی بهترین پاسورهای مسابقات قهرمانی جهان در  جایگاه پنجم قرار گرفت.


دیگر بازیکن شاخص قطری‌ها، یوسف بن علی خط زن تونسی الاصل و ۳۴ ساله این تیم است که هم اکنون در باشگاه بارسلونا اسپانیا شاغل است.


با این حال تیم ملی هندبال ایران پس از کسب سهمیه  رقابت‌های قهرمانی جهان در مرحله نیمه‌نهایی مقابل قطر چند ملیتی با تمام توان صف‌آرایی خواهد کرد.

تیم ملی هندبال مردان

آدرس کوتاه:  
Copy to clipboard
اخبار مرتبط